Deus ex China: V Evropě se začala znovu prodávat v Česku už nevyráběná Škoda Octavia III

U nás tomuto autu už dávno odzvonilo a jako nové jej nejde - až na pár skladových výjimek - koupit už třetím rokem. V Číně se ale vyrábí dál a jako přízrak se nyní vrací do Evropy. Za své čínské ceny by jistě mělo šanci uspět.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Deus ex China: V Evropě se začala znovu prodávat v Česku už nevyráběná Škoda Octavia III

10.4.2023 | Petr Miler

Deus ex China: V Evropě se začala znovu prodávat v Česku už nevyráběná Škoda Octavia III

/

Foto: Škoda Auto

U nás tomuto autu už dávno odzvonilo a jako nové jej nejde - až na pár skladových výjimek - koupit už třetím rokem. V Číně se ale vyrábí dál a jako přízrak se nyní vrací do Evropy. Za své čínské ceny by jistě mělo šanci uspět.

Škoda v minulosti proslula tím, že souběžně v prodeji dlouho udržovala dvě generace stejného či obdobného modelu. Byla to cesta, jak současně oslovit jak náročnější klientelu toužící po té nejnovější technice a elektronice, tak zákazníky preferující obyčejnější vůz za dobrou cenu. Podle nás je to docela chytrá strategie, v určité chvíli od ní ale česká automobilka ustoupila.

Pamatuji dobové debaty s lidmi z firmy, kteří měli obavy z toho, že podobná cesta znamená jistou kanibalizaci - spousta kupců, kteří by si jinak koupili nový a dražší vůz, podle nich raději sahala po starším a levnějším, protože jim prostě stačil. Řekli bychom, že takový problém je pro firmu vlastně pozitivní, neboť ji nutí nabídnout nový model o tolik lepší, aby kupci taková dilemata neřešili, Škoda se ale rozhodla jít jinou cestou. Naposledy současně prodávala Octavie III a II, místo té starší pak přišel Rapid, místo něj Scala... To už je dobře známá historie.

Tento stav ale platí u nás, jinde škodovka dál jede podle starých not. V Číně tak i dnes prodává Octavii III vedle Octavie IV, což je obzvlášť pikantní. Čtyřka totiž není nic jiného než více faceliftovaná trojka, není tu tedy klasický generační posun a číslo tři je za velkou zdí k mání od 109 900 CNY tedy, asi 343 tisíc Kč. To je opravdu málo, je to skoro polovina základní ceny Octavie IV v Česku. Na něco takového by lidé slyšeli, však by měli pořád moderní auto za dobré peníze, možnost takové volby ale nemají.

Jinde v Evropě ji ale mít budou a nepřekvapivě se tak stane v Rusku. Také tam byla Octavia III velmi populární a čtvrtá iterace zamířila s odbytem rychle ke dnu, nejprodávanějším vozem se tam stal Rapid. Dealeři Škody se tak nyní snaží zachránit, co se dá, a do země začali neoficiálně vozit právě Octavii III alias 5E alias A7 z Číny.

K dispozici je jedna z dostupnějších variant s 1,5litrovým atmosféricky plněným motorem o výkonu 113 koní, který je spojen s 6stupňovou automatickou převodovkou. Výbava zahrnuje klimatizaci, přední airbagy, ABS nebo multimediální systém a takto vybavené auto lze koupit od 2,4 milionu rublů. To je asi 624 tisíc Kč, což už tak pěkně nezní, přepočty z ruské měny na českou jsou ale ošidné, 2,4 milionu RUB je na dnešní Rusko slušná cena.

Připomeňme, že čínská verze Octavie III není tak úplně stejná jako ta místní, jde o větší vůz s odlišným provedením zádě, která připomíná model Superb. I to vám ale přiblíží fotky níže.


Deus ex China: V Evropě se začala znovu prodávat v Česku už nevyráběná Škoda Octavia III - 1 - Skoda Octavia 5E Cina 2023 Rusko 01Deus ex China: V Evropě se začala znovu prodávat v Česku už nevyráběná Škoda Octavia III - 2 - Skoda Octavia 5E Cina 2023 Rusko 02Deus ex China: V Evropě se začala znovu prodávat v Česku už nevyráběná Škoda Octavia III - 3 - Skoda Octavia 5E Cina 2023 Rusko 03Deus ex China: V Evropě se začala znovu prodávat v Česku už nevyráběná Škoda Octavia III - 4 - Skoda Octavia 5E Cina 2023 Rusko 04Deus ex China: V Evropě se začala znovu prodávat v Česku už nevyráběná Škoda Octavia III - 5 - Skoda Octavia 5E Cina 2023 Rusko 05Deus ex China: V Evropě se začala znovu prodávat v Česku už nevyráběná Škoda Octavia III - 6 - Skoda Octavia 5E Cina 2023 Rusko 06
Škoda Octavia III se v této podobě pořád vyrábí a prodává v Číně, teď se jako přízrak vrátila do Evropy, konkrétně do Ruska. Cena v Číně je sympatická, v Rusku už méně. Foto: Škoda Auto

Zdroj: Quto

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše