Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Eagle E-Type Lightweight Speedster: nejslavnější Jaguar se vrací
25.5.2011 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
Přejete si občas, aby se vrátila léta dávno minulá a vy jste si mohli koupit auto, jenž kdysi uchvacovalo svět? Pak byste měli vyrazit do firmy Eagle.
Ačkoli uběhly již desítky let od chvíle, kdy se světu představil původní E-Type, je to stále tento model, který je symbolem značky Jaguar. Pokud byste si dnes chtěli pořídit právě E-Type jako nový, nemusíte hledat stoj času, stačí se zastavit ve společnosti Eagle. Ta se již od roku 1982 věnuje restaurování klasických Jaguarů, po téměř třiceti letech na trhu se ale rozhodla přijít s vozem vlastní výroby. Svému zaměření ale zůstala věrná, jde totiž o model více než inspirovaný klasickým E-Typem.
Reinkarnaci téměř 50 let staré klasiky z pera Malcolm Sayera říkají u Eaglu nečekaně E-Type, k tomuto označení ale přidávají ještě slova Lightweight a Speedster. Nemusíte být skvělými angličtináři, abyste pochopili, že jde o lehčí (váží jen 1 008 kilogramů) provedení E-Typu bez pevné střechy i klasického čelního skla. Původně byl tento vůz vyroben jako jedinečná specialitka pro náročného amerického zákazníka, nakonec se ale u Eaglu rozhodli pro výrobu větší série a nabídnout tento vůz všem.
„Novinka” se krom své klasické karoserie a nízké hmotnosti vyznačuje použitím řadového šestiválce o netradičním objemu 4,7 litru, který dodává vozu až 231 kW (310 koní) výkonu a 460 Nm točivého momentu. S tímto přídělem a manuální pětistupňovou převodovkou zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 5 sekund a dosáhne rychlosti přesahující 160 mil v hodině (258 km/h). Je tak nejen lehčí, ale i rychlejší než původní E-Type a jeho výrobce neopomněl dodat, že poměr výkonu a hmotnosti je srovnatelný třeba s Porsche 911 Turbo.
Britský orel ale není jen lehký a relativně výkonný. Jeho podvozek využívající dvojitých lichoběžníkových ramen, nastavitelných tlumičů a stabilizátorů se jeví být velmi sofistikovaný a podobně lze hovořit o brzdové soustavě. Čtyři vrtané kotouče „okusované” čtyřpístkovými třmeny jsou nesporně solidní výbavou, která snadno zpomalí rotaci leštěných 16" kol z lehkých slitin.
Pokud vás toto dílo zaujalo, šetřete si obdiv na 22. června, kdy bude v celé své kráse vystaveno na londýnském Salon Prive. Také tam bude oznámena jeho cena, jež bude zřejmě jeho největším nedostatkem...












Eagle E-Type Lightweight Speedster
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 6 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včera
Nejnovější články
Výkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před 5 hodinamiČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 6 hodinamiNové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
před 8 hodinamiVolvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
před 9 hodinamiŠéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1