Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Eagle E-Type Lightweight Speedster: nejslavnější Jaguar se vrací
25.5.2011 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
Přejete si občas, aby se vrátila léta dávno minulá a vy jste si mohli koupit auto, jenž kdysi uchvacovalo svět? Pak byste měli vyrazit do firmy Eagle.
Ačkoli uběhly již desítky let od chvíle, kdy se světu představil původní E-Type, je to stále tento model, který je symbolem značky Jaguar. Pokud byste si dnes chtěli pořídit právě E-Type jako nový, nemusíte hledat stoj času, stačí se zastavit ve společnosti Eagle. Ta se již od roku 1982 věnuje restaurování klasických Jaguarů, po téměř třiceti letech na trhu se ale rozhodla přijít s vozem vlastní výroby. Svému zaměření ale zůstala věrná, jde totiž o model více než inspirovaný klasickým E-Typem.
Reinkarnaci téměř 50 let staré klasiky z pera Malcolm Sayera říkají u Eaglu nečekaně E-Type, k tomuto označení ale přidávají ještě slova Lightweight a Speedster. Nemusíte být skvělými angličtináři, abyste pochopili, že jde o lehčí (váží jen 1 008 kilogramů) provedení E-Typu bez pevné střechy i klasického čelního skla. Původně byl tento vůz vyroben jako jedinečná specialitka pro náročného amerického zákazníka, nakonec se ale u Eaglu rozhodli pro výrobu větší série a nabídnout tento vůz všem.
„Novinka” se krom své klasické karoserie a nízké hmotnosti vyznačuje použitím řadového šestiválce o netradičním objemu 4,7 litru, který dodává vozu až 231 kW (310 koní) výkonu a 460 Nm točivého momentu. S tímto přídělem a manuální pětistupňovou převodovkou zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 5 sekund a dosáhne rychlosti přesahující 160 mil v hodině (258 km/h). Je tak nejen lehčí, ale i rychlejší než původní E-Type a jeho výrobce neopomněl dodat, že poměr výkonu a hmotnosti je srovnatelný třeba s Porsche 911 Turbo.
Britský orel ale není jen lehký a relativně výkonný. Jeho podvozek využívající dvojitých lichoběžníkových ramen, nastavitelných tlumičů a stabilizátorů se jeví být velmi sofistikovaný a podobně lze hovořit o brzdové soustavě. Čtyři vrtané kotouče „okusované” čtyřpístkovými třmeny jsou nesporně solidní výbavou, která snadno zpomalí rotaci leštěných 16" kol z lehkých slitin.
Pokud vás toto dílo zaujalo, šetřete si obdiv na 22. června, kdy bude v celé své kráse vystaveno na londýnském Salon Prive. Také tam bude oznámena jeho cena, jež bude zřejmě jeho největším nedostatkem...












Eagle E-Type Lightweight Speedster
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 9 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 10 hodinami
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.02. 21:54 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.02. 21:20 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
