Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari California 2012: technická modernizace sníží hmotnost a posílí motor
1.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Ferrari California se bude od nového roku vyrábět v modernizované verzi s vyšším výkonem, sníženou hmotností a nově odladěným podvozkem.
Kupé-kabrio California sice nepatří k těm nejvíce vzrušujícím a nejhezčím strojům maranellské stáje, ale jako vstupenka do světa Ferrari určitě stačí. Ne však podle automobilky, která se rozhodla s modernizací v polovině životního cyklu pro nemalé změny spíše v konstrukci než designu. Vyplývá to z informací, které mají prodejci k dispozici pro své nejlepší zákazníky.
Výroba odstartuje už v lednu a s prvními dodávkami lze počítat od března 2012. Co bude Ferrari nadělovat? Především vyšší výkon 4,3litrového vidlicového osmiválce. Ten vzroste ze 460 na 490 koní a nahoru půjde také točivý moment ze 485 na 505 newtonmetrů. Automobilka tvrdí, že navýšení pochází zčásti z úprav softwaru a též ze změny na mechanice - jinak řečeno z přeprogramování řídicí jednotky a díky přesnějšímu odlévání sběrného výfukového potrubí.
Ve Ferrari se ale zamýšleli rovněž nad pohotovostní hmotností, protože 1 735 kg není právě důvodem k vychloubání. Konstruktéři ale našli rezervy „v některých částech podvozku“ a podařilo se jim uspořit sice nijak závratných a rozhodně potěšitelných 30 kg. Ve výsledku tak bude California schopná akcelerovat s původní dvouspojkovou převodovkou na stovku za 3,85 s místo původních „méně než 4 vteřiny“.
Ještě něco dalšího? Firma slibuje nově naladěné magnetoreologicné tlumiče s o 50 procent rychlejšími reakcemi. Podle Ferrari nyní trvá přechod magneticky aktivní kapaliny z nejnižšího do nejvyššího viskozitního stavu 5 milisekund místo původních osmi a pomůže to také omezit náklony karoserie i celkově lépe kontrolovat její pohyby. Kromě toho bude k mání paket Handling Speciale s úpravami v řízení, které má ještě o kousek zlepšit ovladatelnost v zatáčkách.
California modelového roku 2012 dostane kromě jiného paměťovou kapacitu hard disku zvětšenou z 30 na 40 GB, příplatkovou „stříbrnou“ masku chladiče a vylepšené připojení pro tzv. chytré telefony. O cenách se dostupné materiály nezmiňují, ale nepřekvapilo by nás, kdyby zůstala stejná nebo o nějaké to euro spadla dolů.
































O změnách designu dealeři nemluví, vyzdvihovat budou posílení výkonu, snížení hmotnosti a úpravy na podvozku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Šéf Bugatti ukázal svou soukromou sbírku aut. Je to smečka k pohledání, závidět mu budete jedno každé z nich
před 3 hodinamiVorsprung durch nesmysl: Dealer ukázal, jak u nového Audi A5 otevřete dveře, když se vám vybije baterka
včeraČínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
28.9.2025
Nejnovější články
Digitální přístrojovka nového Audi Q3 je další nepochopitelný nesmysl, vypadá jako laciná napodobenina z Temu
před hodinouFord dokoná své sebezničení, i kdyby cokoli, bez fanfár utnul výrobu auta, na které se do poslední chvíle stály fronty
před 2 hodinamiŠéf Bugatti ukázal svou soukromou sbírku aut. Je to smečka k pohledání, závidět mu budete jedno každé z nich
před 3 hodinamiJezdec Formule 1 se upsal tuningovému ďáblu, „za trest” teď musí jezdit s jedním z jeho aut
před 4 hodinamiHybridní ojetiny trápí další dosud přehlížený problém, v podstatě se všemi kupujete zajíce v pytli
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva