Ferrari F70 2013: detaily ze soukromé prezentace prozrazují skoro vše

Na odhalení vzhledu stále čekáme, v technických detailech a dynamických ambicích nástupce Ferrari Enzo ale už máme prakticky jasno.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ferrari F70 2013: detaily ze soukromé prezentace prozrazují skoro vše

31.1.2013 | Petr Miler | 1 příspěvek

Ferrari F70 2013: detaily ze soukromé prezentace prozrazují skoro vše

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Na odhalení vzhledu stále čekáme, v technických detailech a dynamických ambicích nástupce Ferrari Enzo ale už máme prakticky jasno.

Nedá se říci, že by nové informace přinášely nějaké závratné novinky, neboť Ferrari nás kusými specifikacemi vozu, který interně nazývá F150, „krmí” již nějaký ten pátek. Jestli se bude jmenovat F70, nebo v Maranellu znovu sáhnou po jmenném názvu, můžeme zatím jen spekulovat a podobné je to se vzhledem - více než upravené oficiální ilustrace vám stále ukázat nemůžeme. Z hlediska technických specifikací ale už víme kde co.

Vůz, který má být jediným skutečným konkurentem pro McLaren P1 se totiž oficiálně částečně představil již v prosinci a co nezaznělo tehdy, padlo později v rozhovoru se šéfem Ferrari. V tomto příběhu můžeme nyní pokročit o kapitolu dále, neboť automobilka uspořádala jednu z vícero prezentací pro vybrané zákazníky a její účastníci o tom, co slyšeli, nechtěli mlčet.

Že se taková prezentace opravdu odehrála dokládá i přiložený snímek, zajímavější jsou ale informace, které na ní zazněly. Pokud máme shrnout to nejdůležitější, co zaznělo přímo či zprostředkovaně na internetových fórech, pak vůz:

- bude vyroben v 499 exemplářích,
- bude k mání jen ve třech barvách (na rudou lze sázet s jistotou, další si můžete tipnout),
- přijde na 1,2 milionu Eur (přes 30 milionů Kč),
- motor 6,3 V12 nabídne výkon až 800 koní v 9 200 ot./min,
- elektromotor přidá dočasně dalších 150 koní,
- maximální točivý moment soustavy bude k dispozici od 1 000 ot./min (díky elektromotoru, pochopitelně),
- váží 1 270 kilogramů, hybridní část ukáže na váze 150 kg,
- dostane aktivní zadní přítlačné křídlo i difuzor,
- zrychlí na stovku za 3 a na dvoustovku za 7 sekund,
- maximální rychlost činí 370 km/h,
- deceleruje z 200 km/h na 0 během 115 metrů,
- chce pokořit Nordschleife v čase pod 7 minut, na Fioranu si s ním Ferando Alonso připsal čas 1:20,
- interiér bude ušitý na míru konkrétního zákazníka, s pevnými sedadly, ale nastavitelným volantem a pedály,
- má celou šaší vyrobenou z uhlíkových vláken, spodek je kompletně zakrytován kevlarem.

Jak vidíte, známo je opravdu mnohé a nejde jen o technické detaily. Informace o ceně již padla, vůz by měl být světu oficiálně předveden na autosalonu v Ženevě a první zákazníci se jej dočkají ještě letos v prosinci.

Jak bude F150, F70, Enzo II nebo zkrátka nový supersport Ferrari fungovat, uvidíme až časem, nejlépe zřejmě z oficiálních časů na okruzích. Severní smyčku německého Nürburgringu zatím žádný silniční vůz v čase pod sedm minut nezdolal a pokud Ferrari nepředběhne již zmíněný McLaren, mohlo by nové Ferrari být tím prvním...

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.


Ferrari F70 2013: detaily ze soukromé prezentace prozrazují skoro vše - 1 - Ferrari F70 F150 Enzo 2013 prezentace 01
Přímo na prezentaci se pochopitelně fotit nesmělo, fyzické důkazy o tom, že se odehrála, ale přesto existují

Ferrari F70 2013: detaily ze soukromé prezentace prozrazují skoro vše - 2 - Ferrari F70 F150 Enzo 2013 ilustrace 02Ferrari F70 2013: detaily ze soukromé prezentace prozrazují skoro vše - 3 - Ferrari F70 F150 Enzo 2013 ilustrace 03
Jak bude nové Ferrari vypadat můžeme zatím jen hádat. Nejblíže realitě budou zřejmě tyto upravené oficiální upoutávky

Ferrari F70 2013: detaily ze soukromé prezentace prozrazují skoro vše - 4 - Ferrari F70 F150 Enzo 2013 ilustrace oficialni 01Ferrari F70 2013: detaily ze soukromé prezentace prozrazují skoro vše - 5 - Ferrari F70 F150 Enzo 2013 ilustrace oficialni 02
Kdybyste snad ony „teasery” chtěli shlédnout bez úprav...

Zdroje: Ferrari Chat, Teamspeed

Petr Miler

Diskuze 1 příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.