Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari našlo cestu, jak udržet motory V12 při životě, stačí porušit 7 let starý slib
20.9.2021 | Petr Miler
Pokud žijete v přesvědčení, že nějaký dvanáctiválec je lepší než žádný dvanáctiválec, pak z údajného rozhodnutí Ferrari smutnit nebudete. Opojný zvuk ječivých V12 ale bude fuč.
„Sliby se maj' plnit...” Zapomeňte na Vánoce a Janka Ledeckého, ze slibů se v automobilovém světě staly cáry papíru, které je nutné dříve nebo později roztrhat a zahodit, ať už byly míněny jakkoli vážně. Zdravý rozum je možná jen jeden, regulací je ale nespočet a když si „někdo” vymíní, že svět zachrání omezováním pár tisíc za rok vyrobených Ferrari, která sotvakdy vyjedou z garáže, ani vzpínající se koník si nemůže být ničím jistý.
Ferrari sice nějakou dobu odolávalo tomu přepřáhnout na něco, co si zákazníci nepřejí, už v polovině minulé dekády ale kapitulovalo v případě osmiválcových motorů a přešlo z atmosférického plnění na turba. Krásný zvuk byl pryč, výkon ale přibyl a jelo se dál. Tou dobou nicméně Ferrari tvrdilo, že byť s přeplňováním motorů V8 kapitulovalo, jednotky V12 turby určitě, ale určitě neosadí. Tento přístup ještě před čtyřmi roky potvrdil tehdejší šéf značky i mateřského koncernu FCA (dnes součást Stellantisu) Sergio Marchionne. Jenže čtyři roky jsou také pryč, Marchionne rovněž, zejména evropské regulace ale bují dál. A tak se nakonec přeplňování mají dočkat i dvanáctiválce.
Informují o tom s odvoláním na své zdroje kolegové z Carscoops s tím, že jde o cestu, jak udržet motory V12 při životě i v dnešní době. To je pravda - Ferrari se podrží koncepce, zmenší objem přidá pár turb a na světě bude motor schopný lámat přehradní hráze. Jednou z věcí, které Ferrari definují, je ale jejich zvuk a ten je s turby prostě pryč. A bude s nimi pryč u dvanáctiválců.
Jasně, pořád bude lepší V12 s turbem než žádný V12, přesto máme pocit, že je z hlediska environmentálních dopadů úplně jedno, co má pod kapotou hrstka z hrstky ročně prodaných Ferrari. Downsizing takového motorů sníží papírovou spotřebu možná o 20 procent, tu reálnou nejspíše nijak, vše si navíc můžeme vynásobit pár sty auty (protože většina Ferrari má beztak V8 s turby) a pár tisíci kilometry ročně. Všichni ruce nahoru, planeta je zachráněna.
Zatím nejde o oficiální informaci, a tak to berme s rezervou, ale v momentě, kdy se Ferrari hrne i do hybridizace a elektrifikace, bychom se nedivili ničemu. Stane-li se tak, bude to zbytečné, trhem nevyžádané opatření, které akorát udělá z dosud prodávaných vozů žádané relikty, se kterými nikdo nebude jezdit tím spíš - protože tím lépe je pak za pár let prodá jako něco jinak už neexistujícího. Ale kdo chce kam...



Ferrari 812 je možná jedním z posledních modelů značky, které se kdy dočkají atmosféricky plněného dvanáctiválce. Italská automobilka už ani neřeší, co před pár léty slíbila a jde s proudem. Foto: Ferrari
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
včeraNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nejnovější články
Černý přízrak mezi luxusními superexpresy německých dálnic je k mání krásný a málo jetý za cenu lepší Škody
před 11 hodinamiVW chce svůj elektrický propadák „ufaceliftovat” k životu, to se zaručeně povede
včeraNejlevnější auto v Česku nakonec nekončí, dočká se znovu nového provedení. Těšit se na něj ale mohou jen někde
včeraPřirozený projev špičkového motoru je prostě nenahraditelný, moderní napodobeniny jsou jen gumové panny mezi auty
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- VZKAZY 05.04. 19:13 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 18:41 - M.Z.
- Onboard videa 05.04. 15:24 - Truck Daškam
- OT: Už ani na bajku nemůžu yezdit.... 05.04. 14:31 - pavproch
- BMW Divize 05.04. 13:31 - pavproch
- 2 a 4 ventily - vlastnosti 05.04. 09:47 - Ondrais
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan