Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari nemá práva na jméno svého nového SUV, a tak žaluje charitu, aby je získalo
2.2.2020 | Petr Miler
Jakkoli necitlivě to může znít, přesně toto Ferrari dělá. Kdyby charitativní organizace jakkoli poškozovala práva automobilky, dá se to pochopit, ona ale neudělala nic, jméno používá déle.
Ferrari už po dekády staví jedny z vrcholů automobilové produkce. Je zřejmě nejznámější a nejhodnotnější značkou aut na celém světě a z pár tisíc prodaných vozů za rok dokáže „vytřískat” obrovské zisky. Všimnout si můžeme také hodnoty akcií firmy a její tržní kapitalizace - v momentě, kdy je Tesla obdivována, jak s odbytem okolo 350 tisíc aut za rok dosahuje tržní kapitalizace přes 100 miliard dolarů, má Ferrari hodnotu přes 33 miliard dolarů při zmíněných prodejích. Ve světě aut je italská značka zkrátka něco zcela mimořádného, o tom nemá smysl diskutovat.
Není ale mince s jednou stranou. Firma zejména za svou image bojuje někdy tak úzkostlivě, že ji stále více lidí vnímá jako arogantní, bezohlednou a ani vážené zákazníky nectící. Kauz to působících tímto dojmem už jsme popisovali několik a z těch čerstvějších můžeme zmínit výhrůžky jednomu z klientů kvůli fotkám na Instagramu. Asi bychom nenašli jinou automobilku na světě, která by se obořila na vlastního zákazníka proto, že si s jejím vozem vyfotil boty nebo spoře oděné slečny. „Toto chování poškozuje reputaci značky Ferrari a způsobuje Ferrari další materiální škody,” psala tehdy automobilka Philippu Pleinovi.
Pokud by vám toto chování nepřišlo dostatečně bizarní, nejnovější případ posunuje vnímání Ferrari ještě dál. Patrně víte, že že italská značka chystá své první SUV, pro které už dříve zvolilo jméno Purosangue, tedy Čistá krev. Potud vše v pořádku, problém je ten, že s tímto jménem vyšlo na veřejnost už v momentě, kdy jej nemělo registrované u patentového úřadu. A když se to později rozhodlo napravit, narazilo.
Proti její žádosti se ohradila charitativní organizace jménem - uhádli jste - Purosangue Foundation, tedy Nadace čistá krev, která bojuje proti dopingu ve sportu. Jakákoli „normální” automobilka by žádost stáhla a zvolila jméno nové, však produkční vůz ještě nikdo ani neviděl, Italové si ale řekli, že to Purosangue si zkrátka prosadí. A charitativní organizaci bojující za tak ušlechtilou věc zažalovalo.
Důvod? Podle Ferrari není Purosangue Foundation oprávněna namítat cokoli proti registraci Italů, protože její označení „nebylo dostatečně komercionalizováno” a že nebylo „nepřetržitě používáno”, takže nemůže být chráněno. Problém pro Ferrari ale je, že Purosangue mimo jiné spojilo své jméno s řadou oblečení a dalších výrobků značky Adidas, takže nelze říci, že by nebylo používáno pro komerční účely.
Purosangue Foundation hodnotí celou záležitost za bitvu Davida s Goliášem a Max Monteforte, zakladatel charity, říká, že postup Ferrari je zkrátka nespravedlivý. „Proč bychom se měli vzdát naší identity? Měli si to nejdříve zkontrolovat!” dodává.
Výsledek právního sporu nechceme předjímat, tušíme ale, že italský soud Ferrari neřekne ne. Nakonec nikdo nechce, aby se charitativní organizace vzdala svého jména, jen aby nerozporovala žádost Ferrari o registraci. A stejně jako vedle sebe existují třeba Favorit kolo a Favorit auto, mohou vedle sebe jistě existovat i Purosangue Foundation a Ferrari Purosangue.


Ferrari narazilo se snahou registrovat so jméno pro své první SUV, ilustrace ukazují, jak by mohlo také vypadat
Zdroj: Financial Times, Ilustrace: Laco Design@Facebook
Bleskovky
Evropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
včeraJízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.202592letý muž si přišel k dealerovi pro nové auto i se svou „holkou”. Je k nevíře, co si odvezli k 70 rokům manželství
11.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pol Espargaro za Viňalese včera 12:18
- Schrötterův odchod z WRP Ducati včera 11:27
- Michele Pirro nahradí Marca Marqueze při GP Austrálie včera 10:00
- Honda CB1000F 2026: nekapotované retro včera 08:00
- Bulega vyhrál a oddálil tak Toprakovu korunovaci 12.10.2025
Nejnovější články
Toto jsou největší držáky mezi současnými auty, i po 400 tisících km dál slouží svým majitelům
včeraZelené hlavičky dostaly nový nápad: Uměle zpomalit fungování čerpacích stanic, aby jejich favorité konečně vyhráli
včeraFerrari ukazuje svou marnost. Pochopilo, že nemá jak vyhrát, a tak předem bere prohru, s jeho historií je to nebezpečná kapitulace
včeraRománek Austrálie s elektromobily končí totálním fiaskem. Roky neprodaná auta jsou nabízena se slevami až 480 tisíc, některé značky to balí
včeraTesla začala svůj nový levný model prodávat v Česku, v základu má i jinde ořezaný prvek výbavy
včera
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.13. 19:59 - M.Z.
- Politický koutek 10.13. 17:49 - Zajda
- Chlubítko univerzální 10.13. 17:17 - jerry
- Policejní kontroly a měření 10.13. 12:14 - M.Z.
- BMW Divize 10.13. 12:10 - pavproch
- Onboard videa 10.12. 23:38 - brnenska.odchytova
- SAP - Dresscode nestačí, 10.11. 13:04 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.11. 12:48 - řidičBOB