Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari Tensostruttura a Manta: to jsou oba designoví předchůdci LaFerrari
25.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ videa) LaFerrari mělo až devět alternativ, nejdál se kromě finálního vozu dostaly návrhy Tensostruttura a Manta vypracované v měřítku 1:1.
Před pár týdny, v podstatě téměř souběžně se zahájením letošního ženevského autosalonu, otevřela italská automobilka Ferrari další novou expozici ve svém továrním muzeu. Kromě známých strojů z rodové linie vrcholných supersportů, momentálně reprezentované novým LaFerrari, se mezi vystavenými modely objevila rovněž studie vozu patřícího pod projekt s kódovým jménem F150.
Už delší dobu víme, že z plánů F150 vzešel produkční automobil, ona druhá placka proto prezentuje jednou z možných designových alternativ, která byla postavena před dvěma lety. Původně jsme si mysleli, že žádné konkrétní jméno nemá, na předchozích fotkách totiž kromě loga se vzpínajícím se koněm nejsou vidět žádné další indicie, mezičasem však Scuderia doplnila vůz o tabulku s pár údaji.
Nic převratného neodhaluje, nicméně je na ní napsáno, že jde o návrh pojmenovaný Tensostruttura a že vznikl v květnu 2011. Za tuto informaci můžeme opět poděkovat Marchettinovi, který loví ve „výsostných vodách“ Ferrari docela pravidelně. Tentokrát se osobně zastavil v muzeu, což se vyplatilo také z jiného důvodu. Kromě modelu Tensostruttura natočil další maketu stejného projektu, kterou jsme dosud neviděli.
Tato pro změnu nese označení Manta, byla vyrobena ve stejné době, především ale její příď byla téměř kompletně použita u finálního vozu. Světla připomínající svými tvary bumerangy vzaly za své, zbytek přední části i boční linie oken však lze na LaFerrari snadno identifikovat. Zadní partie nakonec rovněž nejsou nepodobné, výsledek ale přeci jen vypadá trochu jinak.
Ze zdrojů blízkých značce se kromě jiného rozneslo, že Ferrari celkově pracovalo až na devíti návrzích, přičemž Manta a Tensostruttura to dotáhly až k maketám, které pak posloužily jako inspirace pro konečné ladění designu.
Zdroj: Marchettino@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
před 8 hodinami - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
včera - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
včera
Nejčtenější články
- Není to jen statistika. Vrcholné elektrické Mercedesy připravily majitele o 1,6 milionu během 2 let, teď stojí jako lepší Octavie
6.4.2024 - Ze Suzuki se stále víc stává japonská Dacie, v prodeji levně v novém udrží i velkou Vitaru
6.4.2024 - Pozadí fiaska Hertzu s elektromobily ukazuje, co firmu ke slepé sázce vedlo, proč tak krutě selhala
6.4.2024 - Nejmenší japonská automobilka stvořila další „staré auto z nového”, je to znovu jeden velký bizár
6.4.2024 - Tesla Cybertruck v aerodynamickém tunelu dostála image cihly, je horší než dekádu stará spalovací auta
6.4.2024
Živá témata na fóru
- BMW Divize 05.07. 20:10 - Vrooom
- Onboard videa 05.07. 20:00 - M.Z.
- Politický koutek 05.07. 19:59 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 05.07. 19:11 - řidičBOB
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.07. 17:38 - code
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.07. 12:40 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 05.07. 07:36 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.07. 07:34 - Truck Daškam