Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem

(+ živé foto) Italové rozšiřují rodinu pětistovek o očekávané SUV 500X. Konkurentům jako je Mokka a Captur chce technicky ukázat záda.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem

2.10.2014 | Adam Šrámek | 1 příspěvek

Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem

/

(+ živé foto) Italové rozšiřují rodinu pětistovek o očekávané SUV 500X. Konkurentům jako je Mokka a Captur chce technicky ukázat záda.

Jednou z nejvýraznějších novinek letošního pařížského autosalonu se jistě stane i Fiat 500X, měsíce očekávaný sourozenec Jeepu Renegade. Od včerejšího dne jsme už s jistotou věděli, jak bude vypadat, a tak oficiální fotografie nejsou velkým překvapením, poprvé však můžeme nahlédnout do nitra, a to jak do interiéru, tak pod sukně.

Nabobtnalý kompaktní crossover doplňující rodinu pětistovek stojí na základech zmíněného Jeepu a bude nabízen ve dvou odlišných variantách. V takzvaně „metropolitnější“ pro zákazníky, kteří se budou pohybovat primárně po městě a dále v „outdoorovější“ pro volný čas - tu poznáte podle větší plastové ochrany (na fotografiích je červená). Nový Fiat 500X měří na délku kompaktních 4,25 metru (ve verzi pro volný čas je o 2 cm delší), na šířku mu naměříme 1,8 metru a do výšky pak ukáže měřidlo 1,6 metru (s ližinami a pohonem všech kol je až o dva centimetry vyšší).

Z designového hlediska samozřejmě nehodlá vybočovat z rodiny Fiatů 500 a hlásí se k ní především typickými zaoblenými světly, logem a chromovaným lemem kapoty. Zákazníci si u něho budou moci vybírat z palety dvanácti různých laků a z osmi odlišných designů kol, které mají průměr od šestnácti do osmnácti palců. Raději se ale rovnou podívejme, jakou technikou hodlá kromě stylového kabátu zaujmout. A že jí není málo. Zajímavostí je podle tiskových informací například zavěšení McPherson na zadní nápravě.

Vůz vyráběný v italské továrně Melfi u Potenzi se bude prodávat na více než stovce trhů (včetně USA), přičemž nabídka ve všech případech čtyřválcových motorizací bude složená zpočátku z benzinového agregátu 1,4 Turbo MultiAir II s výkonem 140 koní, který bude přes manuální šestikvalt pohánět kola přední nápravy. Mezi naftovými agregáty najdeme 120koňový Multijet II o objemu 1,6 litru, který bude taktéž dodáván se šestikvaltem a pohonem předních kol. Zájemci o silnější turbodiesel však zřejmě sáhnou po jeho silnější dvoulitrové variantě, která disponuje 140 koňmi a přináší také devítistupňovou atomatickou převodovku a pohon obou náprav.

Nabídku však později doplní také jednotka 1,6 E-torQ se 110 koňmi osazená manuálním pětikvaltem a předním pohonem, dále silnější verze 1,4 Turbo MultiAir II se 170 koňmi vybavená zmíněným automatem s devíti rychlostmi a pohonem všech kol, alternativně pohonem předních kol a šestistupňovou dvouspojkou - ta má být dokonce komfortnější a zároveň sportovnější než skříň s hydrodynamickým měničem.

Na absolutním vrcholu se později usadí agregát Tigershark s objemem 2,4 litru disponující nejen výkonem 184 koní, ale opět i kombinací automatu a 4x4 zaslíbenou silnějšími verzím. Mezi dalšími plánovanými verzemi je také naftová 1,3 MultiJet II s 95 koňmi a pětikvaltem a 140koňový MultiJet II s manuálním šestikvaltem ve čtyřkolce. K novému devítistupňovému automatu Fiat dodává, že bude hladký a rychlý a že také nabídne režim pro manuální změnu stupňů.

U verzí s pohonem všech kol se automobilka zmiňuje v tiskové zprávě o automatickém odpojování zadní nápravy přes lamelovou spojku ve chvílích, kdy si vůz vystačí s trakcí předních kol - to samozřejmě kvůli úsporám paliva. Tento systém je shodný s tím v Jeepu Renegade. Dalším trumfem v rukávu na konkurenty má být „Drive Mood Selector“, který umožní volbu nejrůznějších jízdní režimů v závislosti na konkrétních podmínkách.

Tento systém reguluje nejen účinek posilovače řízení, chování převodovky (jen automatické) a odezvu plynového pedálu, ale také chování systému pohonu všech kol s asistencí brzd. V režimu Auto si vše vůz nastaví tak, aby pokud možno spořil palivo, Sportem zrychlí odezvu pohonného ústrojí a v režimu All weather pak preferuje maximální přilnavost - hodí se tedy při nepřízni počasí. V outdoorových 500X je All weather nahrazen režimem „Traction Plus“, který v případě verzí s pohonem 4x4 zrychlí přenos točivého momentu na zadní nápravu. U variant s pohonem pouze přední nápravy se v tomto módu chová elektronika tak, aby kola například v bahně pokud možno neprokluzovala.

To vše také bude sloužit samozřejmě k podpoření bezpečnosti posádky, kterou 500X chrání navíc šesti airbagy a funkcí denního svícení, stejně tak stabilizačním systémem ESC. V případě volitelné výbavy nabídne asistenty signalizující nechtěné opuštění jízdního pruhu a také přítomnost vozidel v mrtvém úhlu. Dále bude možné v závislosti na konkrétním trhu objednávat i couvací kameru nebo asistovaný brzdový systém. Když už jsme u posádky, můžeme se také podívat konečně dovnitř.

V interiéru je navzdory vnějším kompaktním rozměrům dostatek místa pro čtyři cestující s možností přibrání pátého pasažéra dozadu doprostřed. Novinka se údajně vyznačuje také prvotřídní kvalitou materiálů (jak plastů, tak i potahů) a řadou praktických úložných schránek. Variabilitu navíc podporují sklopná zadní sedadla, kterými můžete rozšířit základní objem zavazadelníku 350 litrů. Fiat navíc slibuje notnou dávku individualizací potahů a barev palubní desky, stejně tak si slibuje mnoho od systému UconnectTM.

Jedná se o multimediální systém s pěti či 6,5palcovým dotykovým displejem, přes něhož lze ovládat Bluetoothem připojený telefon nebo další zařízení. Ta lze připojit také prostřednictvím USB a AUX-in a posléze je může uživatel ovládat i hlasem. Za příplatek pak systém dostane i navigaci TomTom 2.5D (v menším) a se zobrazením 3D ve větším provedení. I cíl bude možné vkládat hlasově. Mezi další funkce rozhraní UconnectTM patří příjem digitálního vysílání DAB a potěší i kompatibilita s rodinou přístrojů od Apple.

Nechybí bluetooth streaming nebo ovládání přes volant, s funkcí TM Live ani zrcadlení aplikací chytrých telefonů včetně příjmu dopravních a jiných zpráv. To musí být zatím vše. Více informací přineseme spolu s podrobnějšími technickými daty a širší fotogalerií.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.


Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 1 - Fiat 500X zíve 01Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 2 - Fiat 500X zíve 02Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 3 - Fiat 500X zíve 03Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 4 - Fiat 500X zíve 04Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 5 - Fiat 500X zíve 05Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 6 - Fiat 500X zíve 06Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 7 - Fiat 500X zíve 07Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 8 - Fiat 500X zíve 08Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 9 - Fiat 500X zíve 09Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 10 - Fiat 500X zíve 10Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 11 - Fiat 500X zíve 11Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 12 - Fiat 500X zíve 12Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 13 - Fiat 500X zíve 13Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 14 - Fiat 500X zíve 14Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 15 - Fiat 500X zíve 15Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 16 - Fiat 500X zíve 16Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 17 - Fiat 500X zíve 17
Fiat 500X naživo na pařížském výstavišti

Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 18 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 01Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 19 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 02Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 20 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 03Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 21 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 04Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 22 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 05Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 23 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 06

Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 24 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 07Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 25 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 08Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 26 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 09Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 27 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 10Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 28 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 11Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 29 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 12

Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 30 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 13Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 31 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 14Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 32 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 15Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 33 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 16Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 34 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 17Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 35 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 18Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 36 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 19Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 37 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 20Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 38 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 21
Nový Fiat 500X nevypadá věru špatně. Technickou výbavou docela příjemně překvapuje, otázkou zůstává jen cena

Adam Šrámek

Diskuze 1 příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše