Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat návratem ke spalovacímu motoru zlevní model 500 asi o 300 tisíc, předem počítá, že elektrickou verzi prodejně zničí
9.6.2024 | Petr Miler
Tohle je velmi signifikantní kapitulace, která si zaslouží každou špetku pozornosti. A Fiat zjevně ztratil stud o ní mluvit, naopak předem víc a víc připravuje lidi na to, že se z modelu 500 znovu stane docela lidové auto.
Nejen vrabci na střeše továrně Mirafiori si o tom štěbetali už v roce 2020, kdy se z nového Fiatu vyklubal přesně takový propadák, jakým od začátku musel být. Automobilka tehdy naprosto nepochopitelně u jednoho ze svých klíčových modelů vsadila jen na elektrický pohon, protože si ale sama zjevně nebyla jista, že to je správná cesta, nechala si otevřená vrátka k návratu k vnitřnímu spalování.
Přesto novou pětistovku na trhu nechal roky živořit, než se začalo vážně mluvit o tom, že autu vrátí spalovací pohon. To se postupně stávalo víc a víc oficiálním, až Fiat tento týden definitivně potvrdil, že model 500 předělá zpátky na spalovací pohon. Je to kapitulace svého druhu, přesto mají Italové potřebu se v celé věci pořádně „rochnit” a světu dávat různými cestami najevo, že řadí zpátečku.
Že experiment s ryzím elektromobilem skončil fiaskem, potvrzují i prohlášení šéfa Fiatu pro Evropu citovaná Reuters. Gaetano Thorel uvedl, že vidí ve spalovací verzi nové 500 velký tržní potenciál a očekává prodej 100 až 110 tisíc těchto aut ročně jen na starém kontinentu. Elektrické pětistovky se aktuálně prodává v Evropě okolo 3 tisíc kusů měsíčně, Fiat loni vyrobil celkem 77 260 exemplářů. Spalovací novinka tak má elektrickou verzi prodejně okamžitě zničit.
„Existuje mnoho klientů, kteří by rádi vlastnili 500e, ale nemohou si to dovolit. Nyní jim dáváme šanci ji mít,” řekl dále Thorel a poukázal tak na jeden z největších problémů elektrických aut obecně. Kolik tedy bude novinka stát? To naznačil přímo generální ředitel Fiatu Francois Olivier, podle nějž bude nová spalovací 500 vyrobená v Itálii „o několik set eur dražší” než dosavadní generace vyráběná v Polsku.
Podíváme-li se do současných českých ceníků, vidíme elektrickou 500e nabídce Fiatu za nejméně 729 900 Kč, tu spalovací pak od 419 900 Kč (bavíme-li se o standardních, nikoli akčních cenách). Novinka by tak měla být se spalovacím pohonem o nějakých 300 tisíc Kč levnější, pokud „několik set eur” nebude zásadně víc než 400. Za takových podmínek by se nový vůz s poněkud zavádějícím označením Ibrida (mild-hybrid není zrovna typický hybrid) měl skutečně prodávat velmi dobře. Realitu ale ukáže jako vždy až čas, na zahájení prodejů si musíme ještě asi rok a půl počkat.
![Fiat návratem ke spalovacímu motoru zlevní model 500 asi o 300 tisíc, předem počítá, že elektrickou verzi prodejně zničí - 1 - Fiat 500 Ibrida 2025 2026 Mirafiori 2024 avizo 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Fiat návratem ke spalovacímu motoru zlevní model 500 asi o 300 tisíc, předem počítá, že elektrickou verzi prodejně zničí - 2 - Fiat 500 Ibrida 2025 2026 Mirafiori 2024 avizo 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Fiat návratem ke spalovacímu motoru zlevní model 500 asi o 300 tisíc, předem počítá, že elektrickou verzi prodejně zničí - 3 - Fiat 500 Ibrida 2025 2026 Mirafiori 2024 avizo 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Fiat návratem ke spalovacímu motoru zlevní model 500 asi o 300 tisíc, předem počítá, že elektrickou verzi prodejně zničí - 4 - Fiat 500 Ibrida 2025 2026 Mirafiori 2024 avizo 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Fiat návratem ke spalovacímu motoru zlevní model 500 asi o 300 tisíc, předem počítá, že elektrickou verzi prodejně zničí - 5 - Fiat 500 Ibrida 2025 2026 Mirafiori 2024 avizo 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Fiat návratem ke spalovacímu motoru zlevní model 500 asi o 300 tisíc, předem počítá, že elektrickou verzi prodejně zničí - 6 - Fiat 500 Ibrida 2025 2026 Mirafiori 2024 avizo 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Elektrický experiment Fiatu s modelem 500 skončil nezdarem, Italové se ale zjevně nestydí si to přiznat. O nové spalovací verzi tak hovoří předem rádi a velmi pozitivně. Foto: Fiat
Zdroje: Reuters, Fiat
Bleskovky
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 3 hodinamiBugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nejnovější články
Zisky Stellantisu se mohutně propadají, některé ze slavných značek koncernu to nepřežijí
před 2 hodinamiNejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 3 hodinamiOmezovače rychlosti nařízené v EU jsou pro lidi tak otravné, že Korejci museli jinde umožnit jejich rychlé vypnutí
před 4 hodinamiVolvo to přepísklo s přechodem na elektromobily, naříkají dealeři. „Musí to změnit, jinak zemřeme,” říkají
před 5 hodinamiNové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva