Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat XXX: moderní X1/9 a levnější Alfa 4C je vážně trochu porno na kolech
22.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Poněkud pobuřující název nevystihuje dovolené kratochvíle lidí z Fiatu, ale moderní X1/9, který byl vyzdvihován pro své jízdní vlastnosti.
Nedávno jsme vám ukázali práci Davida Obendorfera, který vrací život legendám mezi auty. Alespoň virtuálně. Není ovšem sám, designové studio Idecore se nyní pokusilo udělat a stvořilo vůz, který vidíte na obrázcích. Jmenuje se XXX a není to zkratka pro soudem posvěcené přesobědové kratochvíle lidí z automobilky, ale označení moderní inkarnace Fiatu X1/9, který pro automobilku navrhla karosárna Bertone a mezi léty 1982 a 1989 jej i vyráběla. X1/9 byl sporťák s motorem uprostřed napříč, který byl ve své době vyzdvihovaný za své vynikající jízdní vlastnosti.
To stejné se autoři počítačových ilustrací, které si můžete prohlédnout níže, snažili vytvořit znovu. Základ karoserie tvoří karbonová vana z Alfy Romeo 4C; cíl byl postavit lehké a jízdně schopné sportovní auto a právě pro něco takového je 4C dobrým základem. A od koncernu FCA berou autoři i nadále - motor je tu 1,4litrový čtyřválec, který běžně nabídne až 170 koní.
Je umístěn uprostřed napříč, stejně jako v původním autě. Bohužel v souladu s dnešními trendy a také s Alfou 4C tu není manuální převodovka, nýbrž dvouspojková skříň. Posilovač řízení bychom ale dostali, kdyby se tento vůz podíval do prodeje - řízení pochází z Alfy Giulietta a je to aktivní řízení Dual Pinion.
Vůz je navržen s ohledem na možnost každodenního používání, kabina vypadá relativně komfortně. Sedačky nejsou tvrdé skořepiny a pásy jsou normální tříbodové. Vidíme také jeden velký displej místo přístrojového štítu a centrálního displeje středové konzole. A po vzoru původního X1/9 tu je částečně stahovací střecha a dva zavazadelníky - jeden vpředu a druhý vzadu za motorem.
Jestli někdy přijde do produkce, nevíme a moc bychom na to nesázeli. Koncept nemá s FCA nic společného, je to čistě dílo Idecore. Přesto by ale mohlo být fajn vidět třeba na podzim v Paříži koncept v životní velikosti. A Alfě 4C by se hodil levnější sourozenec; XXX by údajně mělo být relativně levné, kdyby se vyrábělo. Zatím však můžeme jen prohlížet obrázky.









































Novinka v klíčových věcech napodobuje původní vůz
Původní Fiat X1/9 byl docela schopný sporťák
Zdroj: Idecore
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič elektromobilu dostal pokutu za příliš hlučný výfuk, i to je v roce 2025 možné. Policista o tom odmítal diskutovat
dnesŽádná AI: Reálně nabourané Bugatti Chiron na vrakovišti se hned tak nevidí, teď ho prodávají v aukci na díly
včeraExistuje méně vhodné místo pro prodej „nejbělejšího bílého BMW”, než je Jihoafrická republika?
5.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Firma se zbavila hotové továrny na elektromobily, radši ji prodala společnosti dělající hardware pro AI
7.8.2025„Bugatti pro chudé“ odhalilo své ceny, je nakonec ještě víc pro chudé, než se čekalo
7.8.2025Dnes skoro ikonický VW Touareg má po 24 letech skončit, protože Němci dnes neumí udělat jediné rozumné rozhodnutí
7.8.2025Audi padá stále hlouběji. Po kolapsu zisků sahá dealerům na marže, přinese to další zdražení a další pád
7.8.2025Číňané se chlubí bezpečností své novinky tak absurdně, že se před ní musí třást i řidiči náklaďáků
7.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva