Firma vyrábí a prodává útěchu pro odpůrce downsizingu, má 12 válců a 9,5 l bez turba

Pokud věříte v platnost hesla „objem ničím nenahradíš”, v běžné nabídce automobilek dnes mnoho zastání nenajdete. Co ale nenabízí výrobci aut, mohou nabízet jiní, autoři tohoto stroje se extrémů zjevně nebojí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Firma vyrábí a prodává útěchu pro odpůrce downsizingu, má 12 válců a 9,5 l bez turba

18.10.2019 | Mirek Mazal

Firma vyrábí a prodává útěchu pro odpůrce downsizingu, má 12 válců a 9,5 l bez turba

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud věříte v platnost hesla „objem ničím nenahradíš”, v běžné nabídce automobilek dnes mnoho zastání nenajdete. Co ale nenabízí výrobci aut, mohou nabízet jiní, autoři tohoto stroje se extrémů zjevně nebojí.

Nabídka objemnějších motorů bez přeplňování je stále tristnější. Situace se zhoršuje při uvedení modernizované verze prakticky jakéhokoli modelu a zašla až tak daleko, že standardem kompaktních rodinných aut je litrový tříválec. Samy automobilky vědí, že tohle řešení není dost dobré, pod tlakem limitů spotřeby resp. emisí CO2 ze stran Evropské unie ale i tyto motory prodávají stále častěji, mnohdy raději pod zavádějícími názvy.

S požadavkem na pořádný motor bez turba dnes neuspějete prakticky u žádného masovějšího výrobce aut, svět ale nekončí branami té které automobilky. Díky firmám usilujícím o srdce zákazníků, kteří menším turbům nepodlehli, může i dnes vznikat úplně nová atmosféra o objemu 9,5 litru točící přes sedm tisíc otáček za minutu. To není vtip, australská firma Race Cast Engineering přesně takové motory staví na základech americké osmiválcové jednotky LS, kterou rozšiřuje o další čtveřici válců.

Dílenská kostra od General Motors doladěná u protinožců produkuje výkon ohromných 559 kW (760 koní) při 6 500 ot./min a ani touto hodnotou nepřeháníme. Parametry motoru ověřili technici měřením za přítomnosti kamer v okamžiku zahájení ostrého testování jednotky na motorové brzdě. Počítačová data uspokojila předpoklady Matta Corishe a Marka McCoye, kteří jsou zodpovědní za sladění všech komponentů.

Zátěžová zkouška s odborným výkladem proběhla před nadcházející tuningovou výstavou SEMA Show v Las Vegas. Od 5. listopadu chtějí Australané vystavit závodní koncept stáje Factory Five Racing poháněný dokončeným motorem V12 LS. Zatím se plnotučný motor prezentoval jen na brzdě a krátkou jízdou v dodávce značky Kia, což je vážně bláznivé spojení.

Autory upraveného dvanáctiválce potěšil nejen maximální výkon, ale i plochá křivka točivého momentu vrcholícího na 814 Nm. Potenciální dodělávky mohou přinést ještě lepší vlastnosti, vnitřní stavba jednotlivých dílů počítá s výkonem přes tisíc koní. Zájemci o pořádné ústrojí bez bruselských překážek se mohou hlásit prostřednictvím webových stránek Race Cast Engineering. Připravený motor stojí 55 200 amerických dolarů (1,3 milionu Kč), což jistě není málo peněz. S ohledem na raritnost této nabídky s výstupním parametrům dvanáctiválcového monstra to ale není ani nepřiměřená suma.


Firma vyrábí a prodává útěchu pro odpůrce downsizingu, má 12 válců a 9,5 l bez turba - 1 - Atmosfericky motor LS V12 z Australie foto 01Firma vyrábí a prodává útěchu pro odpůrce downsizingu, má 12 válců a 9,5 l bez turba - 2 - Atmosfericky motor LS V12 z Australie foto 02Firma vyrábí a prodává útěchu pro odpůrce downsizingu, má 12 válců a 9,5 l bez turba - 3 - Atmosfericky motor LS V12 z Australie foto 03Firma vyrábí a prodává útěchu pro odpůrce downsizingu, má 12 válců a 9,5 l bez turba - 4 - Atmosfericky motor LS V12 z Australie foto 04Firma vyrábí a prodává útěchu pro odpůrce downsizingu, má 12 válců a 9,5 l bez turba - 5 - Atmosfericky motor LS V12 z Australie foto 05Firma vyrábí a prodává útěchu pro odpůrce downsizingu, má 12 válců a 9,5 l bez turba - 6 - Atmosfericky motor LS V12 z Australie foto 06Firma vyrábí a prodává útěchu pro odpůrce downsizingu, má 12 válců a 9,5 l bez turba - 7 - Atmosfericky motor LS V12 z Australie foto 07Firma vyrábí a prodává útěchu pro odpůrce downsizingu, má 12 válců a 9,5 l bez turba - 8 - Atmosfericky motor LS V12 z Australie foto 08Firma vyrábí a prodává útěchu pro odpůrce downsizingu, má 12 válců a 9,5 l bez turba - 9 - Atmosfericky motor LS V12 z Australie foto 09Firma vyrábí a prodává útěchu pro odpůrce downsizingu, má 12 válců a 9,5 l bez turba - 10 - Atmosfericky motor LS V12 z Australie foto 10
Noční můra ekologů má objem 9,5 litru z dvanácti válců a vyrábí se v Austrálii, koupit si ji může za výše zmíněnou cenu každý, běžně se vyrábí

Zdroj: Fullboost@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.