Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Fiesta eWheelDrive 2013: elektrická Fiesta zaujme leda pohonem zadních kol
29.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ videa) Ford namontoval elektromotory do kol a mluví o revoluci, její řešení však kromě Fiesty s pohonem zadních kol nic nového ani zajímavého nepřináší.
Americký Protean Electric není jedinou společností zabývající se možností integrovat elektromotory do nábojů kol. Podobné řešení momentálně testuje rovněž evropské zastoupení automobilky Ford ve spolupráci s německou firmou Schaeffler.
Konstruktéři si pro přestavbu vybrali aktuální Fiestu, která přišla o původní spalovací jednotku, převodovku, nádrž a další komponenty pohonu. Místo nich je zde dvojice vodou chlazených elektromotorů s 66 kilowatty (90 koňmi), schopná při špičkovém zatížení dodat společný výkon 80 kW (109 koní) a nejvyšší točivý moment 700 newtonmetrů.
První Fiesta s pohonem zadních kol využívá sadu lithium-iontových akumulátorů umístěnou v motorovém prostoru, jejich konstrukce, způsob nebo čas napájení však zřejmě revoluci nezpůsobí. Ford jejich kapacitu ani hmotnost neuvádí, pouze připouští, že je možné instalovat je v prostoru pod podlahu a tím získat druhý zavazadelník, případně zkrátit auto na obou koncích při současném zachování místa pro posádku.
Jak můžete vidět na videosnímku pod článkem, inženýři Fordu se zásadnější přestavbou zadní nápravy Fiesty nezabývali. Elektromotory namontovali na konce původních vlečených ramen spojených torzně pružnou příčkou, a tak je možné očekávat stejné potíže s kvalitou jízdy z důvodu vysoké neodpružené hmotnosti jako u konceptu Proteanu.
Ford se tomuto tématu v tiskové zprávě vyhýbá, firma Schaeffler však na své stránce píše, že „k původním 45 kg, které váží kolo s brzdou a nábojem přidává elektromotor dalších 53 kg“. Z textu není zřejmé, jestli jde o navýšení na jedné anebo obou stranách, ani v jednom případě by však jízda po jiné než zrcadlově hladké silnici asi nebyla dvakrát příjemná.
Navíc jsou zde samozřejmě i další nevýhody související se samotným úložištěm elektrické energie, týkající se především času nabíjení a dojezdu. Ačkoli Schaeffler tvrdí, že chce do roku 2015 postavit dvojici pro sériovou výrobu připravených strojů, Fiesta eWheelDrive ani tentokrát stín elektromobilů nepřekračuje.
Fordu se podařilo nacpat elektromotory do šestnáctipalcových kol
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 59 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 2 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 4 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva