Ford FPV Falcon GT F 2014: až 549 koní kluše dvacet sekund, avšak naposledy

Australský sedan s pohonem zadních kol končí speciální edicí GT F. Ta ze svého pětilitrového V8 ždímá v základu 477 koní, při overboostu až 549.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford FPV Falcon GT F 2014: až 549 koní kluše dvacet sekund, avšak naposledy

10.6.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Ford FPV Falcon GT F 2014: až 549 koní kluše dvacet sekund, avšak naposledy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Australský sedan s pohonem zadních kol končí speciální edicí GT F. Ta ze svého pětilitrového V8 ždímá v základu 477 koní, při overboostu až 549.

Je to skutečně tak. Australský Ford po ukončí do října roku 2016 po 60 letech výrobu modelu Falcon a spolu s ním skončí i divize Ford Performance Vehicles (tedy FPV), která dosud stavěla model Falcon. Labutí píseň ale nabídne tolik výkonu, že po něm musejí fandové zákonitě skočit. Zatímco ve „standardním” provedení tento stroj disponoval 450 koňmi, která putovala na zadní kola přes manuální nebo automatickou převodovku, GT F jich přináší minimálně 477.

Jeho pětilitrový osmiválec Coyote nabuzený kompresorem však disponuje funkcí overboost, která za příhodných trakčních a povětrnostních podmínek dodá řidiči pod pravou nohu na 15 až 20 sekund dokonce 549 koní. To údajně při vysokých teplotách, neboť při nízkých bude taková forsáž přítomná podstatně déle. O kolik naroste původních 570 Nm, se nikdo nezmínil, ale to je beztak druhotné. Předně prozradíme, že za jeho volant zřejmě nikdo z Evropy ani USA neusedne, neboť vznikne pouhých 500 kusů pro Austrálii a zbylých 50 zamíří na Nový Zéland.

Poslední hurá pro FPV svůj výkon prodává pomocí speciálně nastaveného podvozku GT RSPEC, na němž sedí na silnici díky širokým devatenáctipalcovým kolům. Vzadu mají penumatiky Dunlop Sport Maxx parametry 275/35 R19 a aby si snad majitelé nemuseli každý měsíc kupovat nové, funkce overboost je řídicí jednotkou vyhrazena až druhému rychlostnímu stupni. Na jedničku by takový nátlak nemusela vydržet ani převodovka.

Poslední edice bude nabízena v pěti různých lacích karoserie a výrobce slibuje také exkluzivní pokrývku do garáže. Uvnitř se kromě příznačných plaket s vyraženým pořadovým číslem objeví například dotykový displej obohacený o G-metr nebo sedadla s vyšitým názvem edice do opěráku. Takovýto australský muscle car ukáže své svaly jen těm, kdo za něj budou ochotni dát v přepočtu 1,47 milionu korun. Za ty koně pod kapotou je to ale vpravdě dost dobrá nabídka.


Ford FPV Falcon GT F 2014: až 549 koní kluše dvacet sekund, avšak naposledy - 1 - FPV GT F 2014 posledni edice foto 01Ford FPV Falcon GT F 2014: až 549 koní kluše dvacet sekund, avšak naposledy - 2 - FPV GT F 2014 posledni edice foto 02Ford FPV Falcon GT F 2014: až 549 koní kluše dvacet sekund, avšak naposledy - 3 - FPV GT F 2014 posledni edice foto 03Ford FPV Falcon GT F 2014: až 549 koní kluše dvacet sekund, avšak naposledy - 4 - FPV GT F 2014 posledni edice foto 04Ford FPV Falcon GT F 2014: až 549 koní kluše dvacet sekund, avšak naposledy - 5 - FPV GT F 2014 posledni edice foto 05Ford FPV Falcon GT F 2014: až 549 koní kluše dvacet sekund, avšak naposledy - 6 - FPV GT F 2014 posledni edice foto 06Ford FPV Falcon GT F 2014: až 549 koní kluše dvacet sekund, avšak naposledy - 7 - FPV GT F 2014 posledni edice foto 07Ford FPV Falcon GT F 2014: až 549 koní kluše dvacet sekund, avšak naposledy - 8 - FPV GT F 2014 posledni edice foto 08Ford FPV Falcon GT F 2014: až 549 koní kluše dvacet sekund, avšak naposledy - 9 - FPV GT F 2014 posledni edice foto 09Ford FPV Falcon GT F 2014: až 549 koní kluše dvacet sekund, avšak naposledy - 10 - FPV GT F 2014 posledni edice foto 10Ford FPV Falcon GT F 2014: až 549 koní kluše dvacet sekund, avšak naposledy - 11 - FPV GT F 2014 posledni edice foto 11
FPV GT F je dost možná tím posledním, co australská sportovní divize modrého oválu nabídne. 550kusová série se podívá jen do Austrálie a na Nový Zéland

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše