Ford prodává řešení, s nímž auto utáhne až 5 440 kilogramů bez „koule”

Pracanti od Fordu už prosluli svými extrémními schopnostmi, pokud jde o manipulaci nákladu, ale utáhnout skoro 5,5 tuny nákladu bez tažné koule? To umí chytrý a nenápadný naviják.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford prodává řešení, s nímž auto utáhne až 5 440 kilogramů bez „koule”

16.9.2020 | Mirek Mazal

Ford prodává řešení, s nímž auto utáhne až 5 440 kilogramů bez „koule”

/

Foto: Ford

Pracanti od Fordu už prosluli svými extrémními schopnostmi, pokud jde o manipulaci nákladu, ale utáhnout skoro 5,5 tuny nákladu bez tažné koule? To umí chytrý a nenápadný naviják.

Zejména mimoevropské automobilové trhy hýří doplňkovým příslušenstvím určeným do extrémních podmínek. Evropané mají mnohem větší výběr barev, čalounění, obložení, ale chybí pestrá paleta užitečných příplatků zásobujících například americké kovboje sedlající místo živých koní drsné Fordy.

Divize Ford Performance nabízí opravdu širokou paletu sportovního příslušenství. Lidé jsou ochotni utrácet peníze za kompresory, klapky, svody, hadice, řídicí jednotky, brzdové kity, ale kromě budování ještě drsnějšího off-roadu řady F může dojít i na zvýšení tažné kapacity už tak schopného pick-upu.

Ve spolupráci s firmou Warn letos Ford odhalil tažné zařízení určené pro typ F Tremor. Tremor značí nejtěžší kategorii Super Duty mající blízko ke kamionovým tahačům. Mnohatunové monstrum může být na přání osazena dálkově ovládaným navijákem schopným tahat břemena vážící až 5 440 kilogramů. Extra výkonný mechanismus je úhledně zabudován do předního nárazníku, proto prý nepředstavuje nebezpečí během nehody a nenarušuje vzhled nebo průchod vzduchu. A dokonce nevyžaduje ani spuštěný motor, je nepojený přímo na akumulátor vozu.

Provedení Tremor tak nepotřebuje trčící „kouli”, aby si pohrálo třeba s trojicí běžných SUV zároveň. Toto zařízení je nyní konečně k dispozici přímo od Fordu, a to za 3 tisíce dolarů (asi 67 700 Kč) i s montáží během výroby. A kdyby po něm někdo zatoužil dodatečně, bez montáže jej lze koupit asi o tisíc dolarů levněji. Pozdější integrace ale jistě rozdíl v ceně nejméně vyrovná.


Ford prodává řešení, s nímž auto utáhne až 5 440 kilogramů bez „koule” - 1 - Ford F150 Tremor navijak foto 01Ford prodává řešení, s nímž auto utáhne až 5 440 kilogramů bez „koule” - 2 - Ford F150 Tremor navijak foto 02Ford prodává řešení, s nímž auto utáhne až 5 440 kilogramů bez „koule” - 3 - Ford F150 Tremor navijak foto 03Ford prodává řešení, s nímž auto utáhne až 5 440 kilogramů bez „koule” - 4 - Ford F150 Tremor navijak foto 04Ford prodává řešení, s nímž auto utáhne až 5 440 kilogramů bez „koule” - 5 - Ford F150 Tremor navijak foto 05Ford prodává řešení, s nímž auto utáhne až 5 440 kilogramů bez „koule” - 6 - Ford F150 Tremor navijak foto 06Ford prodává řešení, s nímž auto utáhne až 5 440 kilogramů bez „koule” - 7 - Ford F150 Tremor navijak foto 07
Bezdrátově ovládaný naviják Fordu pohne s více jak 5,4 tunami hmotnosti, i když vůz není osazen tažnou koulí. Foto: Ford

Zdroj: Ford

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše