Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford prodává řešení, s nímž auto utáhne až 5 440 kilogramů bez „koule”
16.9.2020 | Mirek Mazal
Pracanti od Fordu už prosluli svými extrémními schopnostmi, pokud jde o manipulaci nákladu, ale utáhnout skoro 5,5 tuny nákladu bez tažné koule? To umí chytrý a nenápadný naviják.
Zejména mimoevropské automobilové trhy hýří doplňkovým příslušenstvím určeným do extrémních podmínek. Evropané mají mnohem větší výběr barev, čalounění, obložení, ale chybí pestrá paleta užitečných příplatků zásobujících například americké kovboje sedlající místo živých koní drsné Fordy.
Divize Ford Performance nabízí opravdu širokou paletu sportovního příslušenství. Lidé jsou ochotni utrácet peníze za kompresory, klapky, svody, hadice, řídicí jednotky, brzdové kity, ale kromě budování ještě drsnějšího off-roadu řady F může dojít i na zvýšení tažné kapacity už tak schopného pick-upu.
Ve spolupráci s firmou Warn letos Ford odhalil tažné zařízení určené pro typ F Tremor. Tremor značí nejtěžší kategorii Super Duty mající blízko ke kamionovým tahačům. Mnohatunové monstrum může být na přání osazena dálkově ovládaným navijákem schopným tahat břemena vážící až 5 440 kilogramů. Extra výkonný mechanismus je úhledně zabudován do předního nárazníku, proto prý nepředstavuje nebezpečí během nehody a nenarušuje vzhled nebo průchod vzduchu. A dokonce nevyžaduje ani spuštěný motor, je nepojený přímo na akumulátor vozu.
Provedení Tremor tak nepotřebuje trčící „kouli”, aby si pohrálo třeba s trojicí běžných SUV zároveň. Toto zařízení je nyní konečně k dispozici přímo od Fordu, a to za 3 tisíce dolarů (asi 67 700 Kč) i s montáží během výroby. A kdyby po něm někdo zatoužil dodatečně, bez montáže jej lze koupit asi o tisíc dolarů levněji. Pozdější integrace ale jistě rozdíl v ceně nejméně vyrovná.







Bezdrátově ovládaný naviják Fordu pohne s více jak 5,4 tunami hmotnosti, i když vůz není osazen tažnou koulí. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
Řidiče Jaguaru poslal aquaplaning na dálnici do smyku a přímo pod kamion, jak to vybral, dodnes asi sám nechápe
před 5 hodinamiMožná poslední pravověrné Ferrari se v běžném provozu rozjelo až na 331 km/h, zní u toho jako Pavarotti
před 11 hodinamiCybertruck vs Hummer: 7 tun vážící elektrické pick-upy si to rozdaly ve sprintu. Legenda praví, že ještě teď zkouší zastavit
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Nezničitelný dieselový Mercedes znovu prokázal svou nesmrtelnost, i po 8 letech zarůstání do země naskočil a odjel
4.11.2023Elektromobily se ocitly v pasti tzv. Osborneova efektu. Může je zničit, odpovědnost nesou politici i automobilky
4.11.2023Jeden z nejspolehlivějších moderních VW je současně jedním z těch nejlevnějších, v bazarech nutně láká
4.11.2023Leasingové firmy masivně prodělávají na vrácených Teslách, zoufale se je pokouší prodat dráž než nové
5.11.2023Putinovo SUV přišlo o kus hrdosti, Rusům nezbylo než místo německé vsadit na čínskou techniku
5.11.2023
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 12.04. 17:13 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.04. 16:23 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 12.04. 16:09 - řidičBOB
- Jak otevřít dveře bez klíčku? 12.04. 16:06 - Aitos
- Kuna v motoru - vaše zážitky 12.04. 15:09 - delphin
- Politický koutek 12.04. 14:57 - Stepan
- střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem 12.04. 12:15 - Shr3k
- LED pásky (denní svícení) + SPZ 12.04. 00:30 - Arkis