Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford upřesnil své plány s obřím motorem 7,3 V8 Godzilla, má dobré i špatné zprávy
3.10.2020 | Petr Miler
Je to největší moderní motor svého druhu a je skoro zázrak, že v této době vznikl. Koupit si jej může kdokoli, sám Ford jej ale do jakkoli menšího auta nasadit nehodlá. Přesto existuje cesta.
Objemným pohonným jednotkám s mnoha válci zřejmě odzvonilo. Je sice pravdou, že ještě pár let ze světa nezmizí, nicméně stále větší tlak na snižování emisí vede i ke snižování jejich objemu a počtu válců. Už několikrát jsme zmiňovali, co čeká objemné motory v Evropě už příští rok a zbude zřejmě jen pár úzkoprofilových automobilek, které si takové agregáty budou moci dovolit udržet v nabídce. Za této situace se zdá být nereálné, aby dnes masová automobilka přišla s novou a pomalu historicky největší jednotkou, jakou kdy nabízela, přesně to se ale letos stalo.
Fordu totiž modernizoval své vrcholné modely řady F, konkrétně modely F-250, F-350 a F-450, které bylo dosud možné osadit nanejvýš 6,2litrovým benzinovým osmiválcem či 6,7litrovým osmiválcovým turbodieselem. Už tyto motory byly neskromné, nově ale zmíněné typy pohání benzinový motor o objemu 7,3 litru s příznačným jménem Godzilla.
Tento motor je nejobjemnějším agregátem svého druhu v současné nabídce a také jedním největších v celé historii. Dává až 436 koní výkonu a 644 Nm točivého momentu, což nemusí znít jako moc, je ale třeba mít na paměti jeho primární využití. Navíc jej lze bez potřeby dalších úprav osadit třílitrovým kompresorem Whipple, s nímž se jeho parametry posunou k 709 koním a 949 Nm. To už opravdu není málo.
Od jeho prvotního odhalení se spekulovalo o tom, kam by si také mohl najít cestu a logicky přišla řeč také na menší osobní vozy, jako je Mustang. Hříšné myšlenky ale nyní zapudil Pat Hertrich, šéf vývoje Godzilly, který říká, že jiné modely Fordu toto malé monstrum nedostanou.
„Nevím o žádný plánech, toto je motor pro pick-upy,” zklamal fanoušky Hertrich, současně je ale potěšil. Podle něj se motor vejde do současného Mustangu a byť Ford jej v něm nehodlá použít, jistě se najde někdo, kdo to udělá. „Jako pro vývojáře motorů je to pro mě velmi vzrušující představa. Ale není to obchodní důvod, proč jsme vyvíjeli tento motor, neměli jsme takový záměr,” dodává.
Dodejme, že motor dostal litinový blok kvůli maximální odolnosti a spolehlivosti. Chlubit se pak může kupříkladu kovanou hřídelí, variabilní olejovou pumpou či variabilním časováním vačkových hřídelí, jenž jsou navíc integrovány do bloku, což snižuje nárok na rozměry motoru. Ačkoliv se tedy jedná o největší jednotku ve svém segmentu, Ford nemusel v rámci motorového prostoru provádět žádné výraznější modifikace a jak vidno, agregát se díky tomu vejde i do podstatně menších vozů.
Koupit jej lze samotný za 8 150 USD, tedy asi 189 tisíc Kč, což vzhledem k jeho parametrům není mnoho. Co s ním pak provedete, je na vás, v takové Škodě Fabia (dobře, to je vtip...) by se jistě vyjímal.
Novým 7,3litrovým motorem V8 Ford trochu namlsal fanoušky muscle cars, do menších osobních aut ale motor nenasadí. Přesto třeba do Mustangu pasuje a je jen na vás, jak se s tím... popasujete. Foto: Ford
Zdroj: Muscle Cars and Trucks
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejčtenější články
- Video ukazuje, jak to vypadá, když v autě na silnici zažijete zemětřesení. Co v tu chvíli dělat?
5.4.2024 (1) - Není to jen statistika. Vrcholné elektrické Mercedesy připravily majitele o 1,6 milionu během 2 let, teď stojí jako lepší Octavie
6.4.2024 - Ze Suzuki se stále víc stává japonská Dacie, v prodeji levně v novém udrží i velkou Vitaru
6.4.2024 - Pozadí fiaska Hertzu s elektromobily ukazuje, co firmu ke slepé sázce vedlo, proč tak krutě selhala
6.4.2024 - Nejmenší japonská automobilka stvořila další „staré auto z nového”, je to znovu jeden velký bizár
6.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva