Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Genty Akylone: francouzská náhrada Veyronu má 921 koní na tunu
18.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Francouzská značka Genty Automobile nemá právě nejskromnější ambice. Pokusí se spojit výkony Veyronu s hmotností a ovladatelností vozů Pagani.
Lehce pateticky laděné texty na stránkách nové automobilové manufaktury Genty Automobile tvrdí, že Akylone je ztělesněním jednoho dětského snu, který začal žít v pokojíku mezi plakáty Ferrari F40, Lamborghini, Fordu GT... Tím člověkem, který ze své dávné fantazie chce už v příštím roce na pařížském autosalonu udělat realitu, je Frédéric Genty.
Jak přemítá o svém projektu, váží si automobilů jako jsou Pagani, Koenigsegg a zároveň se mu líbí ohromující výkony Veyronu, který ale podle něj zároveň trpí kvůli vysoké hmotnosti. Což má, řečeno jeho slovy, „nepříznivý vliv na dynamiku a způsobuje sterilitu auta“. Tyto docela rozumné názory zplodily nápad spojit nejlepší z obojích světů - nízkou hmotnost a špičkovou ovladatelnost s dech beroucími výkony.
Po spoustě projektů zaměřených na zostuzení Veyronu si hodně lidí může myslet, že - dámy a ústav pro jazyk český prominou - supersport si dnes může postavit kdokoli s dírou v zadku. Dostupnost moderních technologií to asi umožňuje, ale to ještě neznamená snadnou a levnou cestu k výkonům Bugatti za hubičku a do týdne.
Genty Automobile přiznává, že jeho konstruktéři pracují na vozidle přes čtyři roky a do návrhu zakomponovali „řemeslné zručnosti francouzských mistrů“. A protože vznikne pouze patnáct kusů, asi to bude mít značně neblahý vliv na možnost pořídit si Akylone za pár průměrných platů. Firma nicméně cenu neprozradila. Bude k dispozici „pouze na požádání“. Genty velmi neskromně dodává, že vůz nebude dělat žádné kompromisy mezi pevností a lehkostí, mezi technologiemi a designnem nebo krásou a účinností - půjde prý zkrátka o dokonalou syntézu, žádoucí vzácnost a umělecké dílo plné čisté vášně v jednom. Jak povědomé...
Abychom se ale nepohybovali pouze v poetické rovině, zde je pár údajů, které podle Genty Automobile můžeme očekávat. Vzhledem k udávané hmotnosti jen 1 100 kg bude muset být karoserie vyrobena z kompozitu. Zatím ale víme jen tolik, že rozložení váhy mezi nápravami je 42:58 ve prospěch té zádní a šasi bude kombinovat karbon a hliník. Uprostřed auta s délkou 4 467 mm, šířkou včetně zpětných zrcátek 2 210 mm a výškou 1 115 mm bude sedět podélně uložený motor V8 s 90stupňovým úhlem rozevření válců. Jeho objem činí 4,8 litru a pomocí dvojicí turbodmychadel má být schopen vyprodukovat 1 013 koní při 8 000 otáčkách a 1 200 newtonmetrů při 3 000 ot./min.
Výkon bude na zadní 20palcová kola s pneumatikami o rozměru 335/30 přenášet sedmistupňová sekvenční převodovka a samosvorný diferenciál. Osa předních kol s rozměrem pneu 265/30 je od té zádní vzdálena 2 780 mm a pro úplnost máme také hodnoty rozchodu: vpředu 1 795 mm, vzadu 1 695 mm. Akylone dostane zavěšení s dvojitými lichoběžníky vpředu i vzadu, tlumiče značky Ohlins a aktivní stabilizátory. O zpomalení nebo zastavení se postarají karbon-keramické kotouče vpředu (396 mm) i vzadu (380 mm), spojené se šestipístkovými, respektive čtyřpístkovými třmeny značky MOV´IT.
Auto by mělo s 98oktanovým benzínem nebo směsí E85 zvládnout maximální rychlost 350 km/h, což za Bugatti Veyron jaksi zaostává, ale ve sprintu by se mu vyrovnat mohl. Akylone má na stovku zrychlit za 2,7 s, na 200 km/h za 7,2 s a na 300 km/h by se měl dostat za 14 sekund. Čtvrt míle podle Francouzů udolá za 9,8 s a kilometr s pevným startem za 16,6 vteřiny.
To jsou vskutku impozantní čísla, ale uvěřitelná až potom, co Genty spustí slibované předváděcí jízdy a testy. Zatím se totiž celý projekt nemůže zbavit jistého stínu pochybností - třeba se stačí s pomocí Google street view podívat na místo, kde má Genty Automobile sídlit. Ano, tento projekt vzniká na zelené louce, ale že až takto...
















I bez pohonu všech kol se má Akylon dostat na stovku díky poměru 921 koní na tunu za 2,7 s
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
dnesHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejčtenější články
Elektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
4.7.2025Nová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
4.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Další firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
4.7.2025Porsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
4.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub