Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Jazz Shuttle: malé-velké MPV odhaleno, i jako hybrid
17.6.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Honda podle očekávání „nafoukla” malý model Jazz a s přídomkem Shuttle jej hodlá prodávat jako rodinné auto, byť zatím jen v Japonsku. Co nabídne?
O příchodu „velkého Jazzu” se spekulovalo řadu měsíců, od letošního února pak s jistotou víme, že se jej skutečně dočkáme. Právě tehdy totiž Hondě unikly první snímky vozu, jenž později sama částečně odhalila skrze několik katalogových snímků. Říká mu sice Fit Shuttle, ale to nic nemění na tom, že jde o o zvětšený Jazz, neboť právě ten si v Japonsku říká Fit. Nemůžeme si zatím být jisti, zda se tento model objeví i na jiných trzích, tím méně pak, že se bude prodávat u nás. Pokud ale budeme věřit tomu, že ano, pak má smysl se podívat na to, co nabízí.
Jak je zjevné z názvu tohoto modelu i z našich alternativních označení, jde opravdu o „rodinnější” provedení Jazzu. Na jednu stranu se může zdát zvláštním činit ještě praktičtějším už tak dost praktické mini (Jazz je uvnitř vzhledem ke své velikosti mimořádně prostorný), na druhou stranu jde ale o logický krok, neboť Jazz je zákazníky vnímán jako prostorné auto a zdůraznění právě tohoto aspektu mu může pomoci záběr na trhu dále rozšířit.



Designově novinka pochopitelně vychází z faceliftovaného Jazzu, který se u nás nedávno začal prodávat, a to i ve verzi Hybrid. Na prakticky stejnou příď je naroubována mnohem velkoryseji pojatá záď, která vůz činí o něco vyšší, širším a delším. Bohužel, přesný rozměr zatím známe jen u výšky, která činí 1 550 mm a je tak o 25 mm větší než u běžného Jazzu. I vzhledem k minimální změně v tomto ohledu vůz vypadá spíše jako kombi než MPV, i když ani výchozí provedení není zrovna nízké. Hodnocení povedenosti samotného „batohu”, který byl malé Hondě dán do vínku, necháme na vás, jeho prakticky jediným kreativním prvkem je negativně skloněný sloupek C. Samotné koncové partie jsou totiž velmi podobné jako u menšího z „muzikantů”.
Jazz ale vždy okouzloval hlavně svým vnitřním prostorem a nejinak je tomu i v případě verze Shuttle. S ohledem na to, že „šatlu” bylo přidáno hlavně v zadních partiích, došlo pochopitelně především ke zvětšení zavazadlového prostoru, který se nafoukl až na plných 590 litrů. Nákladová hrana je navíc patřičně nízko, jen 540 mm nad zemí a to pořád nejsou všechny trumfy zavazadeníku maxiJazzu. Při sklopení zadních sedadel vznikne zcela rovná plocha, která má 1 810 mm na délku. Objem takto vzniklého prostoru neznáme, ale pokud byste jej náhodou zaplnili, zbývá vozu ještě 94 litrů úložného prostoru pod podlahou „kufru”.
Pozornost se při řešení interiéru ale soustředila i na posádku. Cestující na předních sedadlech si mohou připadat jako v běžném Jazzu, spolujezdec ale může využít otočného sedadla a být tak více v kontaktu s cestujícími vzadu. Jim Honda ve své tiskové zprávě mnoho prostoru nevěnuje, konstatuje však, že mohou počítat s prostorem a komfortem srovnatelným s tím v modelu Accord. Možné je všechno, ale v tuto chvíli bychom tuto pasáž raději uzavřeli konstatováním, že papír snese vše.
Vyloženě nudný není Shuttle ani z hlediska techniky, když nabízí zatím dva motory, dvě převodovky a stejně množství řešení pohonu kol. Motorizace se odvíjí od provedení vozu, která mají názvy 15X a Hybrid. U prvního jmenovaného si patrně dovodíte, že je poháněn benzinovým čtyřválcem o objemu 1,5 litru. Výkon ani dynamiku této verze Honda nezmiňuje, chlubí se ale ekonomikou jeho provozu, když prý dle japonského testovacího (zřejmě i dosti optimistického) cyklu „10-15” vykazuje spotřebu 5 litrů benzinu na 100 km jízdy.
Provedení Hybrid je poháněno již dobře známým útrojím Honda IMA kombinujícím spalovací motor o objemu 1,3 litru a malý elektromotor o výkonech 64 resp. 10 kW. V tomto případě jsou parametry pohonné jednotky stejné jako u menšího Jazzu Hybrid, spotřeba paliva dle japonské normy pak je 3,33 litru benzinu na 100 km.
O přenos výkonu na kol se stará buď přímo řazená pětistupňová převodovka, nebo bezestupňový automat CVT (u Hybridu jediná možnost). Dále je Jazz Shuttle standardně vybaven pohonem předních kol, k dispozici má být i pohon 4x4. Automobilka o něm ale ve svých materiálech zatím neříká nic krom toho, že zmenší objem zavazadelníku na 546 litrů, velikost prostoru pod podlahou kufru na 54 litrů (mimochodem, u verze Hybrid má jen 21 litrů, zabraly jej akumulátory) a světlou výšku vozu zvětší o 19 mm. Jinak je z dalšího popisů jasné jen tolik, že „čtyřkolka” bude k mání pouze pro provedení 15X s konvenčním pohonem.
Nový Jazz Shuttle se v Japonsku prodává od včerejška a to za ceny od 1 610 000 Jenů (cca 340 tisíc Kč) platných pro verzi Shuttle 15X resp. 1 810 000 Jenů (cca 385 tisíc Kč) za Shuttle Hybrid. Varianta s pohonem všech kol bude podle všeho k mání později. Jak jsme již zmínili, evropskou dostupností tohoto vozu si zatím nemůžeme být jisti a teprve uvidíme, zda Honda uzná za vhodné nabídnout superpraktické provedení Jazzu i u nás.
Honda Jazz Shuttle v celé své zvláštní kráse
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
včeraBritové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
25.8.2025Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Superbike Aragon - 2. den včera 22:20
- Alvaro Bautista zůstává u Ducati včera 19:43
- Test Superbike Aragon - 1. den 25.8.2025
- Jonathan Rea po sezóně končí se závoděním 25.8.2025
- Místo Bautisty oficiálně 2026 Iker Lecuona 25.8.2025
Nejnovější články
Další rejdařská firma s okamžitou platností zakázala převoz elektrických aut na všech svých lodích, riziko požáru je prý neúnosné
před 57 minutamiBentley znovu mění strategii. Vrátí se k už odpískané technice, aby se znovu vlichotil do přízně ztracené klientely
před 2 hodinamiOpel definitivně zrušil plán přejít jen na elektrická auta do roku 2028, nechce skončit jako Porsche
před 3 hodinamiSlavný designér BMW a Ferrari strhal přelomový Jaguar. Je prý nedodělaný a nezajímavý z každého úhlu
včeraŽebříček nejuspokojivějších značek aut v Americe opanovala ta snad nejvíc šikanovaná EU, velká jména utrpěla pád
včera
Živá témata na fóru
- Toyota Land Cruiser 250 || Nezastavitelná legenda 08.26. 23:02 - lukasak12
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.26. 22:52 - Eda
- Onboard videa 08.26. 21:56 - abgx1
- vyber prveho auta, univerzalne pouzitie 08.26. 20:55 - magalanes
- Policejní kontroly a měření 08.26. 20:27 - řidičBOB
- jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku? 08.26. 18:32 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 08.26. 14:53 - pavproch
- zvuk motoru 1.4 mpi a rachtání v převodovce 08.25. 20:49 - komat