Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Santa Fe 2012 pro Evropu: první „živější” fotky a technické detaily
27.7.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nové Santa Fe postupuje ve své plíživé okupaci evropských trhů. Po jeho první novinářské prezentaci na Starém kontinentu máme zase v lecčems jasněji.
Nová generace jednoho z větších korejských SUV se světu představila už v dubnu, tehdy ale šlo jen o americkou verzi. Věděli jsme tedy už tenkrát, že evropské provedení zásadně jiné nebude, stejně tak ale bylo zřejmé, že nebude ani úplně stejné.
Původně to vypadalo i na jiné jméno, nakonec k nám ale vůz dorazil jako Santa Fe. Později jsme vám mohli evropskou verzi ukázat na sadě studiových fotek a teď se konečně nechala zvěčnit též na silnicích. Hyundai zatím uvolnilo jen část pořízených fotek, i ty ale vůz zachycují ve vícero barvách ze všech stran, zvenčí i zevnitř.
Jen kvůli tomu bychom ale o Santa Fe znovu nepsali. po první prezentaci jsou nicméně známé rovněž podrobnější údaje nejen o technice a ty stojí za zmínku. Jednak je už jisté, že ačkoli se vůz bude v Evropě prodávat pouze v subtilnější verzi, která si v Americe říká Sport, bude vždy prodáváno jako sedmimístné. Třetí řada sedadel bude pochopitelně sklopná a pokud ji nevyužijete, zůstane vám k dispozici zavazadlový prostor o velikosti 534 litrů.
Zajímavější možná budou údaje o motorech a pohonu vůbec. Vůz je zatím na vybraných trzích k mání výlučně s dosavadním motorem 2,2 CRDi o výkonu až 197 koní a točivém momentu nejvýše 421 Nm. Kombinovat jej bude možné jak s pohonem předních, tak pohonem všech kol a manuální i automatickou převodovkou, vždy se šesti stupni. Akcelerace z 0 na 100 km/h se podle konfigurace bude pohybovat okolo 9,8 sekundy, maximální rychlost kolem cifry 197 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva pak v optimálním případě (pohon 4x2) činí 5,7 litru nafty na 100 km, čtyřkolka si řekne o 6,8 litru nafty, tedy aspoň v normovaném cyklu.
Později, ale jen na některých trzích bude vůz k mání také s menším nafťákem 2,0 CRDi se 150 koňmi nebo benzinovým 2,4 CGI se 192 koňmi. Jestli se některá z těchto variant objeví i na našem trhu je ale zatím otázkou.
Co se týče cen, posloužit vám nově můžeme jen údaji z Francie, kde začaly prodeje nového Santa Fe výhradně s motorem 2,2 CRDi ve třech výbavách a s oběma motory i převodovkami. Základní cena za verzi 4x2 s manuální převodovkou a výbavou Senastion 35 900 Eur je hodně vysoká (přes 900 tisíc Kč) a ještě vyšší než dříve zmiňovaná částka za podobnou verzi ve Velké Británii (cca 830 tisíc Kč). Nemáme větších pochyb o tom, že základní cena v České republice bude nižší, současných 669 990 Kč za provedení Comfort 4x2 se stejným motorem to ale bude jen stěží, Hyundai prostě míří výše. Ale to všechno ještě uvidíme...









Pár nových fotek z Německa ukazuje evropské provedení Santa Fe ze všech důležitých úhlů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
před 4 hodinamiPři veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- IRRC pokračoval ve finské Imatře včera 10:00
- Senna Agius: další hvězda MotoGP z Austrálie? 5.7.2025
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat 4.7.2025
- Petronas Honda se dvěma novými piloty 4.7.2025
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
Nejčtenější články
Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025BMW ukazuje Fordu, jak správně reagovat na zájem zákazníků. Je to vážně tak těžké?
7.6.2025Výrobce elektromobilů, ve kterém VW utopil už 66 miliard, letos čeká ještě nižší prodeje. Zaplácne je novými obligacemi
7.6.2025Návrat uměle zaříznutých osmiválců ukazuje sílu trhu, auta jimi vybavená dostanou nový znak jako symbol vzdoru
7.6.2025Šéf čínského gigantu říká, že tamní „elektrická revoluce” je nafouknutá bublina. Automobilky bez marží žijí na hranici krachu jen díky státu
7.6.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 07.08. 13:46 - Brus
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.08. 13:44 - Brus
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.08. 13:14 - delphin
- Video a Nordschleife, the best of 07.08. 08:30 - Vrooom
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan