Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
JAC Heyue SC Coupe: Ferrdihyni dostalo jméno po Pagani, techniku z kompaktu
25.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Designové rizoto čínské značky JAC může netrénovanému evropskému oku způsobit šedý zákal. Podle Číňanů je design SC Coupe naprosto v pořádku.
Názory na čínskou mentalitu se různí, nicméně samotní Číňané jsou obvykle vnímáni jako lidé pracovití, šetrní, podobně jako Japonci oddaní autoritám, nechybí jim vytrvalost, disciplína či zdvořilost a jsou v nich silně zakořeněné etické normy. Jak se ale tyto vesměs pozitivně vnímané vlastnosti mohli promítnout do něčeho tak omezeného jako je tupé kopírování západních technologií, v našem případě tedy hlavně automobilů?
Potíž je v tom, že pro Číňana je tohle neuchopitelná otázka. Jednak rádi přejímají nové vzory, ale hlavně - a to by mohlo být jádro pudla - jedním ze základu konfuciánství je téměř posvátné učení „následuj mistra“. Zní to divně, ale oni to opravdu chápou jako proces zdokonalování vzděláváním se u někoho zkušenějšího a v tomto smyslu rozdíl mezi konstrukcí a designem prostě nevidí.
To samozřejmě neznamená, že je to v pořádku, především proto, že do průmyslových vzorů a návrhářství automobilky investují závratné částky, nicméně o Číňanech to vysvětluje mnohé. Třeba i to, proč jsme v novém sportovním voze od koncernu JAC byli schopni najít stylistické prvky Ferrari, Audi či Lamborghini a v názvu slyšíme jméno modelu Pagani. Nám to připomíná kyselý guláš podávaný s lívanci, ale jim to tak prostě chutná. Stačí se podívat do diskusí na čínských serverech, kde je tento vůz bez výjimky obdivován, přestože (nebo možná protože) si tamní čtenáři podobnost s evropskými vozy uvědomují.
Oproti minulé zmínce už víme, že vůz JAC opravdu chce vyrábět a známe i jeho jméno. Přímo Huayra to není, ale Heyue se při troše snahy dá v některých jazycích číst přinejmenším podobně.
Úplně jasno zatím nemáme v technice, i když to podstatné víme. V přídi Heyue vycházejícího z konceptu Tong Jian S11 je instalován přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,0 litru s výkonem 163 koní a nejvyšším točivým momentem 217 newtonmetrů, který je posílán na kola zadní nápravy. Maximální rychlost tohoto designového kompilátu je docela skromných 205 km/h.
Sériová produkce odstartuje ke konci roku 2013, respektive počátkem 2014, cena je zatím neznámou. Nějakých 200 tisíc korun by to ale mohlo spravit, a to za megamix těch nejlepších sporťáků planety nebude moc...












V tvarech Heyue se nesnoubí jen design italských supersportů, kdo chce, najde v něm kus Fiatu Coupe nebo připomínku na Hyundai Coupe
Zdroje: carscoop.blogspot.com, autoblog.it
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
včeraLahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
včeraŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 05.02. 22:37 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.02. 19:01 - jerry
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB