Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar Project 7 je F-Type s 550 koňmi pro jediného pilota
10.7.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Ostrý F-Type pro letošní Goodwood si říká Project 7. Nechce jen naznačovat věci příští, je i pojítkem se závodní minulostí.
Už letos na jaře se spekulovalo o tom, že Jaguar letos v Goodwoodu představí ostřejší F-Type s výkonem až 600 koní, který bude naznačovat budoucí verze GT nebo R. Že nešlo o úplně planou spekulaci naznačilo avízo samotného Jaguaru uvolněné před pár dny, které hovořilo o zvláštním konceptu F-Typu, neprozdailo ale přesně, o co se bude jednat. Teď už to víme - studie si říká Project 7 a chce zabít hned několik much jednou ranou.
Jaguar se totiž aktuálně nachází s jedním autem na dvou zdvižích (pokud přijmete za svou automobilovou analogii rčení o jednom zadku a dvou židlích...), když se na jednu stranu snaží odpoutat od své image značky pro starší a pokročilé, zároveň se ale snaží tradiční klientelu neztratil. Je jistě složitým úkolem dodávat automobilovým novinkám jako je právě model F-Type mladický esprit a přitom zákazníkům jasně říkat: tohle je Jaguar, jak ho znáte.
Jak moc se tenhle úkol daří značce plnit, posoudíte jistě nejlépe sami, právě Project 7 je dalším projevem podobných snah. Na jednu stranu se totiž vyšším výkonem a vůbec ostřejším laděním snaží zalíbit těm, kteří touží po ještě vyhraněnějším sportovním autě, na druhou stranu se snaží ve stejném balení připomínat slavnou historii automobilky. Svým vizuálním pojetím totiž jasně odkazuje na závodní D-Type, který v letech 1955 až 1957 vládl Le Mans (na některých snímcích je k vidění) a ani označení Project 7 není náhodné. Hádejte, kolikrát „Jag” vyhrál tuto slavnou čtyřiadvacetihodinovku? Pokud říkáte sedmkrát, je to tentokrát bez odměny, ale máte pravdu.
Auto se přitom od originálu (míníme novodobý F-Type) vlastně až tak neliší. Transformací v Project 7 zcela přišel o plátěnou střechu a mechanismus s ní spojený, vysloužil si kratší a více skloněné čelní sklo a upravené zadní části karoserii, které, jak se na speedster sluší, přímo navazují na opěrku hlavy řidiče a uzavírají pseudoaerodynamický tvar vrchní části vozu. Jsou tu ale i další odlišné detaily - asi jste nepřehlédli specifické zbarvení karoserie či četné karbonové doplňky, zajímavější jsou ale zřejmě viditelnější záležitosti jako mohutnější potvory pro přívod chladícího vzduchu v předním nárazníku, větší zadní difuzor a pevné přítlačné křídlo. Dílo pak uzavírají černá, 20" kola a menší vnější zpětná zrcátka.
Svéráznější je interiér, který na první pohled též nevypadá bůhvíjak odlišně, hned na ten druhý ale zaujme chybějícím sedadlem spolujezdce. Tohle je zkrátka auto pro jednoho a na místo „mitfáry” se může posadit leda řidičova přilba - pro ní je tam k dispozici speciální úchyt. I méně viditelné prvky jsou ale zajímavé. Řidičovo sedadlo je totiž posunuto o 3 cm blíže k zemi a lépe by se mu mělo pracovat také s jinak pojatými „pádly” pro manuální volbu stupňů jinak standardní osmistupňové samočinné převodovky. Drobnosti ve změně volby materiálů pro čalounění nebo obložení palubní desky vem čert, na ty podobné auto nejezdí.
Co jej naopak žene vpřed, je upravený motor. Ke zvýšení výkonu na původně spekulovaných 600 koní sice nedošlo, 55 koníků navíc si ale osmiválcový, kompresorem přeplňovaný pětilitr vysloužil, a tak nyní posílá na kola plných 550 koní. Akcelerace na stovku se tak zlepšila na 4,1 sekundy, maximální rychlost zůstává elektronicky omezena číslovkou 186 mph alias 300 km/h. To je trochu škoda, u jedinečného auta pro pobavení řidiče publika (šéfdesignér Jaguaru Ian Callum dokonce říká: „Tohle auto má jediný účel - být řízeno rychle a dělat řidiči pomyšlení.”) nám omezovač rychlosti nějak nejde pod vousy.
Jak už Jaguar sliboval od začátku, Project 7 je studie, které vznikne přesně jeden kus. Ukáže se na Goodwoodské trati s Mikem Crossem za volantem, do budoucna by ale mělo inspirovat přinejmenším jednu verzi - GT nebo R s výkonem patrně kolem 550 koní, odlehčenou stavbou a méně kompromisně naladěným podvozkem. To se ale teprve uvidí, Project 7 si můžete prohlédnout hned...



























Project 7 je jednomístním speedsterem pro zábavu. Bohužel zatím jen lidí z Jaguaru...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice včera 17:37
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP včera 11:34
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
Nejnovější články
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před 3 hodinami
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
před 4 hodinami
Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
před 6 hodinami
Slavný německý tuner si vzal do parády čínské auto, to tu ještě nebylo. Je to znak ještě překvapivějšího kroku
před 7 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
