Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar XKR-S Convertible: nejrychlejší kočkou bez střechy do 18 sekund
16.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) XKR-S bez pevné střechy se stává dosud nejrychlejším kabriem Jaguaru. Podle zveřejněných údajů dokáže pokořit rychlost 300 km/h.
V dobách, kdy Jaguar patřil do jednoho fordího pytle značek Premier Automotive Group, si vedle další britské automobilky Aston Martin nemohl výkonově příliš vyskakovat. Teď firma dohání, co se dá a na právě začínajícím autosalonu v Los Angeles odhaluje další přírůstek do skupiny svých nejvýkonnějším modelů - nový kabriolet XKR-S.
Tento vůz asi nelze zařadit mezi neočekávaná překvapení. Potom, co Jaguar představil nejdříve kupé, bylo doplnění řady XK a XKR Convertible jen otázkou času. Techniku sdílejí stejnou. XKR-S má za maskou chladiče pomocí kompresoru „dýchající“ vidlicový osmiválec s objemem 5,0 litru a přímým vstřikováním. Jeho výkon byl naladěn na 550 koní a točivý moment vrcholí hodnotou 680 newtonmetrů. Podle Jaguaru vystřelí jejich nejmladší kotě na stovku na 4,4 sekundy a maximální rychlost 300 km/h je „elektronicky limitována“.
Automobilka slibuje díky použití zesílené hliníkové struktury vysokou odolnost karoserie vůči kroucení (16 500 N na jeden stupeň). Oproti kupé ale bylo přepracováno také zavěšení - zesílena byla převodka řízení, zadní adaptivní tlumiče dostaly zpevněné horní uložení a všechny čtyři pružiny jsou o 28 procent tužší. Hmotnost se přitom podařilo udržet na ještě relativně (relativně prosím podtrženo) rozumných 1 795 kg - pro srovnání BMW 650i Cabrio váží 1 915 kg. Že to Jaguar myslí s jízdními vlastnostmi otevřené verze XKR-S vážně, svědčí fakt, že byl tento vůz zachycen při testování na Nürburgringu.
Ve shodě s kupé také kabriolet dostal spoustu aerodynamických prvků zahrnující například širší a níže usazené nasávání v novém předním nárazníku. Pod ním se nachází karbonové „lízátko” a na bocích zase nástavce upravující proudění vzduchu kolem přídě a podle Jaguaru rovněž opticky zdůrazňující snížení podvozku o 10 mm. O vyvážení stability mezi přední a zadní částí auta a zároveň omezení vztlaku (o 26 %) i posílení přítlaku se stará částečně karbonové křídlo na víku zavazadlového prostoru a difuzor z uhlíkových kompozitů integrovaný do zadního nárazníku. Ten je dozdoben čtveřicí koncovek speciálně laděného výfukového systému.
Součástí pozměněné výbavy jsou také kovaná 20" kola Vulcan (s pneumatikami Pirelli P-Zero o rozměru 255/35 vpředu a 295/30 vzadu), které spíše odhalují, než ukrývají posílený brzdový systém s kotouči o průměru 380 a 376 mm a třmeny lakovanými červenou nebo šedivou barvou „Gunmetal“. Jinak karoserie může být nastříkána jedním ze šesti laků, včetně na bílé Polaris White (na obrázcích) anebo klasické British Racing Green. Do kabiny vpustíte všechny živly během osmnácti vteřin, přičemž tlačítko ovládání střechy můžete používat do rychlosti 25 km/h. Látka je standardně černá, ale na výběr bude dalších šest barev.
O cenách se zatím nemluví, ale některé severoamerické internetové stránky mluví o částce zhruba 130 tisíc dolarů, v přepočtu asi 2,6 milionu korun, což je u nás naprosto nereálné, protože kupé XKR-S pořídíte v české kotlině za 3,2 milionu. Kabriolet by tak u nás mohl přijít přibližně na 3,5 milionu Kč. Těch peněz bystě ale možná neměli litovat, kabrio asi bude velká vzácnost. Do Spojených států, což bude pro tento vůz asi největší trhem, by se podle prý mělo dostat pouze 25 kusů. U nás bude úspěchem, když se prodají dva...












Technika otevřené XKR-S zůstala stejná, pod kapotou je 5,0 V8 s kompresorem o výkonu 550 koní. V kabině je nový semišem čalouněný volant a sportovní sedačky stavitelné v 16 směrech.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Honda krutě poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má na krku hromadnou žalobu za poruchové turbomotory
před 8 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
před 10 hodinamiŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil uprostřed změny zaměření celé firmy, co se teď bude dít?
před 11 hodinamiMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včeraNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub