Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar XKR-S Convertible: nejrychlejší kočkou bez střechy do 18 sekund
16.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) XKR-S bez pevné střechy se stává dosud nejrychlejším kabriem Jaguaru. Podle zveřejněných údajů dokáže pokořit rychlost 300 km/h.
V dobách, kdy Jaguar patřil do jednoho fordího pytle značek Premier Automotive Group, si vedle další britské automobilky Aston Martin nemohl výkonově příliš vyskakovat. Teď firma dohání, co se dá a na právě začínajícím autosalonu v Los Angeles odhaluje další přírůstek do skupiny svých nejvýkonnějším modelů - nový kabriolet XKR-S.
Tento vůz asi nelze zařadit mezi neočekávaná překvapení. Potom, co Jaguar představil nejdříve kupé, bylo doplnění řady XK a XKR Convertible jen otázkou času. Techniku sdílejí stejnou. XKR-S má za maskou chladiče pomocí kompresoru „dýchající“ vidlicový osmiválec s objemem 5,0 litru a přímým vstřikováním. Jeho výkon byl naladěn na 550 koní a točivý moment vrcholí hodnotou 680 newtonmetrů. Podle Jaguaru vystřelí jejich nejmladší kotě na stovku na 4,4 sekundy a maximální rychlost 300 km/h je „elektronicky limitována“.
Automobilka slibuje díky použití zesílené hliníkové struktury vysokou odolnost karoserie vůči kroucení (16 500 N na jeden stupeň). Oproti kupé ale bylo přepracováno také zavěšení - zesílena byla převodka řízení, zadní adaptivní tlumiče dostaly zpevněné horní uložení a všechny čtyři pružiny jsou o 28 procent tužší. Hmotnost se přitom podařilo udržet na ještě relativně (relativně prosím podtrženo) rozumných 1 795 kg - pro srovnání BMW 650i Cabrio váží 1 915 kg. Že to Jaguar myslí s jízdními vlastnostmi otevřené verze XKR-S vážně, svědčí fakt, že byl tento vůz zachycen při testování na Nürburgringu.
Ve shodě s kupé také kabriolet dostal spoustu aerodynamických prvků zahrnující například širší a níže usazené nasávání v novém předním nárazníku. Pod ním se nachází karbonové „lízátko” a na bocích zase nástavce upravující proudění vzduchu kolem přídě a podle Jaguaru rovněž opticky zdůrazňující snížení podvozku o 10 mm. O vyvážení stability mezi přední a zadní částí auta a zároveň omezení vztlaku (o 26 %) i posílení přítlaku se stará částečně karbonové křídlo na víku zavazadlového prostoru a difuzor z uhlíkových kompozitů integrovaný do zadního nárazníku. Ten je dozdoben čtveřicí koncovek speciálně laděného výfukového systému.
Součástí pozměněné výbavy jsou také kovaná 20" kola Vulcan (s pneumatikami Pirelli P-Zero o rozměru 255/35 vpředu a 295/30 vzadu), které spíše odhalují, než ukrývají posílený brzdový systém s kotouči o průměru 380 a 376 mm a třmeny lakovanými červenou nebo šedivou barvou „Gunmetal“. Jinak karoserie může být nastříkána jedním ze šesti laků, včetně na bílé Polaris White (na obrázcích) anebo klasické British Racing Green. Do kabiny vpustíte všechny živly během osmnácti vteřin, přičemž tlačítko ovládání střechy můžete používat do rychlosti 25 km/h. Látka je standardně černá, ale na výběr bude dalších šest barev.
O cenách se zatím nemluví, ale některé severoamerické internetové stránky mluví o částce zhruba 130 tisíc dolarů, v přepočtu asi 2,6 milionu korun, což je u nás naprosto nereálné, protože kupé XKR-S pořídíte v české kotlině za 3,2 milionu. Kabriolet by tak u nás mohl přijít přibližně na 3,5 milionu Kč. Těch peněz bystě ale možná neměli litovat, kabrio asi bude velká vzácnost. Do Spojených států, což bude pro tento vůz asi největší trhem, by se podle prý mělo dostat pouze 25 kusů. U nás bude úspěchem, když se prodají dva...












Technika otevřené XKR-S zůstala stejná, pod kapotou je 5,0 V8 s kompresorem o výkonu 550 koní. V kabině je nový semišem čalouněný volant a sportovní sedačky stavitelné v 16 směrech.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 7 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Akira Yanagawa je stále aktivní 11:45
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
Nejčtenější články
Číňané nakonec nabídnou všechno. Teď přichází s luxusním autem, na které si svého času netrouflo ani Audi
15.11.2025
Elektrická Godzilla nebude, automobilka ji odpískala. Prý zkoumá „jiné cesty” kvůli „přehodnocení elektromobilů”
15.11.2025
Problémy VW se prohlubují, nejvyšší vedení kvůli finančním potížím odmítlo schválit investice do továren a nových modelů
16.11.2025
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
16.11.2025
Čína se nezapře. Plánuje zákonem omezit akceleraci aut, je to další směšná regulace
16.11.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- BMW Divize 12.14. 13:06 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
