Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jde to i bez drátů, milý Marconi. VW našel nový způsob, jak vyhřívat čelní sklo
28.1.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Vyhřívané čelní sklo je hlavně v zimě velmi příjemným prvkem výbavy, jenže viditelné drátky snižují jeho průhlednost. VW to teď umí i bez nich.
Pokud patříte mezi náročnější řidiče a měli jste možnost poznat vyhřívané čelní sklo v některém modernějších aut (což dnes není zase tak výjimečná věc, za příplatek jej nabízí i Škoda), museli jste zažít ten zmar. Na jednu stranu se budete ráno radovat, když pustíte výhřev a místo „šaškování se škrabkou” odstraníte námrazu i z čelního skla pouhým zmáčknutím tlačítka a následným otřením stěrači. Jenže pak přijde večerní jízda domů, kdy vám ty samé drátky, které vám ráno pomáhaly, budou zhoršovat výhled ven.
Jsou miniaturní a někteří lidé říkají, že je nevnímají. Dobře pro ně, ale po mém soudu musí mít problémy se zrakem - i ty nejmodernější aplikace rozptylují zejména paprsky světel od aut jedoucích v protisměru a z dvou relativně malých kuželů dělají větší. Když pak aut jede víc, výhled ven je citelně zhoršený, to samé se stane v létě při večerní jízdě proti slunci. Člověk se pak musí ptát, jestli onen ranní komfort stojí za večerní diskomfort - za sebe říkám ne a je to jeden z výbavových prvků, který bych si nikdy nekoupil.
Pochopitelně, dráty nejsou nezbytnost, čelní sklo lze ohřát i vzduchem, pokud ale ráno sednete do vymrazeného auta, počkáte si na první závan teplého vzduchu minimálně minuty. VW se ale nyní vytasil s řešením, které znamená elektrický výhřev a přitom žádné dráty. A trochu tím připomíná jednu ze slavných cimrmanovských frází následující poté, co sám Jára C. údajně inspiroval slavného italského vynálezce tím, že mu strhal telegrafní dráty...
VW si byl zjevně vědom výše zmíněného problému a viditelné dráty obešel. Do nitra čelních skel tak instaluje vysoce vodivou, ovšem pro člověka neviditelnou vrstvu stříbra, které při výkonu 400 až 500 Wattů sklo odmlží či odmrazí stejně rychle jako dráty. Navíc má ještě jednu výhodu - v létě nepropustí až 60 procent horka ze slunce a zajistí prý až o 15 procent nižší teplotu uvnitř vozu po delším stání než při použití tónovaných skel.
To, o čem VW hovoří, navíc není žádná hudba budoucnosti, už teď má být bezdrátový výhřev k dispozici pro modely Golf, Golf Sportsvan, Tiguan, Sharan a Passat a vskutku - i v české nabídce výbavy pro inovovaný Golf je bezdrátově vyhřívané čelní sklo k dispozici, jak se můžete sami přesvědčit níže, za 7 700 Kč. Už se nemůžeme dočkat, až v praxi ověříme jeho fungování a hlavně proklamovanou nenarušenou průhlednost...


VW přišel s bezdrátově vyhřívaným čelním sklem, které by mělo vyřešit zimní svízele konečně bez nevýhod, navíc pomoci i v létě

Jak vidno, nový prvek výbavy je skutečně k mání už i u nás, za nijak přehnanou cenu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před hodinou
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 2 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 3 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 4 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
