Jde to i bez drátů, milý Marconi. VW našel nový způsob, jak vyhřívat čelní sklo

Vyhřívané čelní sklo je hlavně v zimě velmi příjemným prvkem výbavy, jenže viditelné drátky snižují jeho průhlednost. VW to teď umí i bez nich.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Jde to i bez drátů, milý Marconi. VW našel nový způsob, jak vyhřívat čelní sklo

28.1.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Jde to i bez drátů, milý Marconi. VW našel nový způsob, jak vyhřívat čelní sklo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vyhřívané čelní sklo je hlavně v zimě velmi příjemným prvkem výbavy, jenže viditelné drátky snižují jeho průhlednost. VW to teď umí i bez nich.

Pokud patříte mezi náročnější řidiče a měli jste možnost poznat vyhřívané čelní sklo v některém modernějších aut (což dnes není zase tak výjimečná věc, za příplatek jej nabízí i Škoda), museli jste zažít ten zmar. Na jednu stranu se budete ráno radovat, když pustíte výhřev a místo „šaškování se škrabkou” odstraníte námrazu i z čelního skla pouhým zmáčknutím tlačítka a následným otřením stěrači. Jenže pak přijde večerní jízda domů, kdy vám ty samé drátky, které vám ráno pomáhaly, budou zhoršovat výhled ven.

Jsou miniaturní a někteří lidé říkají, že je nevnímají. Dobře pro ně, ale po mém soudu musí mít problémy se zrakem - i ty nejmodernější aplikace rozptylují zejména paprsky světel od aut jedoucích v protisměru a z dvou relativně malých kuželů dělají větší. Když pak aut jede víc, výhled ven je citelně zhoršený, to samé se stane v létě při večerní jízdě proti slunci. Člověk se pak musí ptát, jestli onen ranní komfort stojí za večerní diskomfort - za sebe říkám ne a je to jeden z výbavových prvků, který bych si nikdy nekoupil.

Pochopitelně, dráty nejsou nezbytnost, čelní sklo lze ohřát i vzduchem, pokud ale ráno sednete do vymrazeného auta, počkáte si na první závan teplého vzduchu minimálně minuty. VW se ale nyní vytasil s řešením, které znamená elektrický výhřev a přitom žádné dráty. A trochu tím připomíná jednu ze slavných cimrmanovských frází následující poté, co sám Jára C. údajně inspiroval slavného italského vynálezce tím, že mu strhal telegrafní dráty...

VW si byl zjevně vědom výše zmíněného problému a viditelné dráty obešel. Do nitra čelních skel tak instaluje vysoce vodivou, ovšem pro člověka neviditelnou vrstvu stříbra, které při výkonu 400 až 500 Wattů sklo odmlží či odmrazí stejně rychle jako dráty. Navíc má ještě jednu výhodu - v létě nepropustí až 60 procent horka ze slunce a zajistí prý až o 15 procent nižší teplotu uvnitř vozu po delším stání než při použití tónovaných skel.

To, o čem VW hovoří, navíc není žádná hudba budoucnosti, už teď má být bezdrátový výhřev k dispozici pro modely Golf, Golf Sportsvan, Tiguan, Sharan a Passat a vskutku - i v české nabídce výbavy pro inovovaný Golf je bezdrátově vyhřívané čelní sklo k dispozici, jak se můžete sami přesvědčit níže, za 7 700 Kč. Už se nemůžeme dočkat, až v praxi ověříme jeho fungování a hlavně proklamovanou nenarušenou průhlednost...


Jde to i bez drátů, milý Marconi. VW našel nový způsob, jak vyhřívat čelní sklo - 1 - VW bezdratove vyhrivani celniho skla 01Jde to i bez drátů, milý Marconi. VW našel nový způsob, jak vyhřívat čelní sklo - 2 - VW bezdratove vyhrivani celniho skla 02
VW přišel s bezdrátově vyhřívaným čelním sklem, které by mělo vyřešit zimní svízele konečně bez nevýhod, navíc pomoci i v létě

Jde to i bez drátů, milý Marconi. VW našel nový způsob, jak vyhřívat čelní sklo - 3 - VW bezdratove vyhrivani celniho skla 03
Jak vidno, nový prvek výbavy je skutečně k mání už i u nás, za nijak přehnanou cenu

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.