Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Sympatický nový Renault je skutečně jen převlečená Dacie, data samotné automobilky ukazují pravdu
19.1.2023 | Petr Miler
Strašně rádi bychom vám řekli, jak se tomuto autu na trhu vede, neboť představuje na dnešní dobu sympatickou nabídku. Problém je ale v tom, že se to nedá říci, auto v prodejních statistikách vůbec nefiguruje jako Renault. Protože to žádný Renault není.
Omlouváme se za přemíru slova „Renault” v předchozích větách, ono to ale nejlépe vystihuje podstatu věci. Právě francouzská automobilka už dříve pustila do prodeje model Taliant, který od pohledu není jejím původním dílem. Však jen rozvor 2 649 milimetrů a délka 4 396 milimetrů znalým hned řekne, že jde o obdobu poslední generace Dacie Logan, neboť té jsou vlastní úplně stejné parametry.
Proč ne, není to poprvé, co Renault udělal „svůj” nový model z Dacie. Pokud ale pomineme případy, kdy v podstatě jen použil svá loga na rumunských autech na trzích, kde Dacia nemá to správné jméno (tak tomu bylo do loňska třeba v Rusku), zase tolik případů nenajdeme. Taliant zkrátka není něco jako Renault Sandero, ale svébytně se tvářící vůz se zcela specifickým designem. A Francouzi by byli rádi, kdyby jej lidé takto vnímali.
Při uvedení Taliantu na trh sice Renault přiznal, že vznikl přepracováním Loganu, padala slova jako že jde o „úplně jiné auto” nebo že se od rumunského originálu liší asi z poloviny. Pokud Francouzi razí rčení, že design dělá půlku auta, pak možná, jinak je to ale zkrátka nesmysl. Základy jsou stejné, interiér je skoro stejný, litrové tříválce pod kapotou jsou úplně stejné... Je tu opravdu minimum rozdílů krom samotného vzhledu.
Tedy, hodně rozdílná je i cena, což je možná důvod, proč Renault sáhl po výše zmíněném přístupu a prezentuje Taliant jako něco extra. Za to ale nemůže ani moc jeho hamižnost, je to spíše dílo extrémního zdanění aut v Turecku, ve kterém se jako v jediné zemi tento model prodává. K mání je tak nejméně za 393 000 tureckých lir, což je asi 463 tisíc Kč - skoro o 60 procent víc, než na kolik přijde u nás Sandero (Logan aktuálně není v nabídce). Ale jinak je to zkrátka totéž v bledě modrém.
S odstupem času jsme se chtěli podívat, jak se Taliantu daří, přece jen to (na turecké poměry) není nezajímavé auto. Vypadá podle nás lépe než Logan a je to nakonec Renault - i když ne podstatou, značka pořád hraje pro spoustu lidí roli. Se zlou jsme se ale potázali, nezjistili jsme vůbec nic.
Ačkoli Renault zveřejňuje každý měsíc velmi podrobné prodejní statistiky a nyní zveřejnil kompletní data za loňský rok, ve kterých se mj. chlubí tím, že Turecko pro něj představuje čtvrtý největší trh na světě, o Taliantu neříká půl slova. Je to vážně bizarní, neboť z velmi otevřených čísel Francouzů si můžete udělat klidně představu o tom, jak se mu v Jižní Koreji se Samsungy. O prodejích Taliantu se ale nedočtete vůbec nic. V datech toto jméno vůbec nefiguruje a prodeje si nelze ani nijak domyslet, pro Francouze takové auto prostě neexistuje.
Jak je to možné? Jeho odbyt eviduje jen jako „Dacii Logan 3”, nic jiného. Můžete tedy zjistit, kolik prodal Loganů 3 v Evropě, můžete zjistit, kolik prodal aut celkem v Turecku, žádný Taliant ale z pohledu těchto dat není, jde prostě o Dacii v jiném hávu. Co více chtít za důkaz, že slova o „zcela odlišném autě” a jim podobná jsou jen marketing? Snad jen pohled do kufru, kterým se Renault také pochlubil. Takto odkrytý mechanismus zavírání v jeho autech opravdu neuvidíte.
Renault Taliant je zajímavé auto a v Turecku snad i zajímavá nabídka. Renault to ale přes veškerá tvrzení automobilky není, její vlastní data to jasně dokazují. Foto: Renault
Zdroj: Renault
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
před 10 hodinami - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
včera - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
před 6 hodinami - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
před 8 hodinami - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
před 9 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
před 10 hodinami - Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva