Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jedno z nejluxusnějších obytných aut světa vypadá jako tank, ale jen zvenčí
25.12.2020 | Mirek Mazal
Drsný zvenku, jemný zevnitř, tak by sedal popsat jeden z nejluxusnějších hotelů na kolech svého druhu. Překvapí nejen svým pojetím, ale i zemí původu.
Kempování bylo kdysi považováno jen za levnou možnost dovolené pro ty, kteří si nemohou dovolit cokoli lepšího. Takové časy jsou ale pryč. Cestování s domem na kolech se stalo nejprve životním stylem a v letošním roce i prakticky nutností velmi dobře situovaných lidí. Podíl mobilních příbytků v automobilovém průmyslu zaujímá stále větší část a výrobci vymýšlejí dražší, propracovanější nebo odolnější verze obytných aut.
Popularita bydlení v automobilech nabírá na obrátkách a následkem zájmu se rozšiřuje nabídka obytných aut. Dnes si ukážeme docela nevšední vůz pocházející překvapivě z druhé nejlidnatější země světa, který se pro letošní rok dočkal modernizace. A možná se budete divit, co Indové dokážou postavit.
Tamní největší úpravce vozidel Pinnacle Speciality Vehicles (PSV) dokáže přestavět indickou dodávku Force Motors Traveler v něco velmi nezvyklého. Základ ve čtyřmetrovém užitkovém voze dostal úplně jiný charakter a název Finetza. Obytné vozy mají často zvláštní tvary, tento je jeden z nich. Z venku kvůli masivnímu čumáku, obtloustlým blatníkům, dvojmontáži a zvýšené střeše působí jako nedobytná pevnost. Zadní partie už jsou jednodušší, navíc se dají vysunout dozadu, čímž se zvětší vnitřní prostor.
Na netradiční vzhled člověk zapomene po vstupu dovnitř. Dramatický zevnějšek střídá elegance a luxus, PSV dokonce říká, že jde o jeden z nejluxusnějších obytných vozů této velikosti na celém světě. Plnohodnotný apartmán skrývá několik částí. Místnost za kabinou připomíná obývací pokoj s pohovkami, televizí a konferenčním stolkem. Stiskem tlačítka se ovšem umí změnit v druhou ložnici.
Jako primární prostor na spaní slouží místnost v zadní části vozu. Původně místo pro sezení je vybavenou výsuvnou plošinou, která dokáže vyjet ze zadní části Finetzy a připraví tak další pohodlné dvojlůžko pro cestující. Hlavní ložnice je oddělena od zbytku interiéru dveřmi.
Mezi oběma pokoji se na obou stranách nachází zázemí. Vlevo po směru jízdy menší vybavená kuchyňka s varnou deskou, lednicí a úložnými prostory, vpravo toaleta s umyvadlem a sprchou. Takové uspořádání je základní, budoucí majitel si může přizpůsobit rozložení místností podle vlastních představ.
Vybavení dále obsahuje moderní multimediální systém se dvěma televizory, kompletní elektronika včetně ambientního osvětlení se dá ovládat přes aplikaci mobilního telefonu. Po zaparkování je možné Finetzu napojit na externí zdroj 230 V. Zlepšená izolace stěn má zabránit průniku hluku na kabinu, navíc zpříjemňuje tepelný komfort posádky až osmi lidí.
Vůz po všech dobrodružstvích pohání 3,2litrový naftový čtyřválec o bídném výkonu 86 kW (115 koní). Motor se musí nadřít s obytnou dodávkou dlouhou 6,9 metru (při rozloženém stavu 8,4 metru, v tu chvíli ale není pojízdná), je ale jednou z mála věcí, nad kterou u tohoto vozu nelze žasnout. Jinak jde i o technicky propracovaný vůz a třeba komfort jízdy podporuje standardně dodávané vzduchové odpružení.
Cena se liší na základě volitelného příslušenství, její výše se také odrazí při volbě uspořádání interiéru. Základ se pohybuje v přepočtu okolo 1,5 milionu korun, luxusní provedení podobné tomu na fotografiích ale bude nejspíše stát násobek této částky. Jak moc se daří indickému autu tohoto ražení, nemáme tušení, už podle toho, že výrobce vylepšuje jeho nabídku, nasvědčuje, že úplně marné to nebude. Ostatně, vůz má čím zaujmout.



















Pinnacle Finetza vypadá jako pancéřovaná dodávka. Také trochu připomíná buldoka. Za useknutým čumákem ve svalnatém těle ukrývá nečekaně luxusní interiér. Foto: Pinnacle Speciality Vehicles
Zdroj: Pinnacle Speciality Vehicles
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 11 hodinamiNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Ztráta hodnoty elektrických aut ruinuje i miliardáře. To nejlepší z nich připravilo majitele o 24 milionů za 20 měsíců a 2 200 ujetých km
9.4.2025Staronový šéf Volva říká, že dosavadní éra fungování automobilového průmyslu skončila. Kdo se nepřizpůsobí, zavře krám
9.4.2025Ferrari kompletně mění směr. Už nechce auta postavená kolem rychlosti, zákazníci ji prý nezvládají, nic jim nedává
9.4.2025Bentley si loni odpravilo prodeje i zisky hybridy, a tak letos obojí zkusí zachránit čím? No jistě, dalšími hybridy
9.4.2025VW začal odhalovat další nový Amarok, tenhle udělá bez Fordu. Ale nebojte, vám ho neprodá
9.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva