Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeep Compass a Patriot 2013: „převodovkový facelift” i pro menší SUV
14.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Chrysler představil v Detroitu vylepšený Patriot a Compass. Revize se zaměřila především na rozšíření nabídky převodovek a vylepšení jedné stávající.
Italsko-americký koncern Fiat-Chrysler nemá na dnes otevřeném autosalonu v Detroitu pouze modernizovaný Jeep Grand Cherokee, který jsme si již podrobně představili, ale o pozornost návštěvníků výstavy se budou ucházet taktéž lehce přepracované modely Patriot a Compass.
Podobně jako u vrcholného vozu značky Jeep, rovněž u dvou menších crossoverů postavených na společné platformě o rozvoru 2 634 mm hraje hlavní roli nový automat 6F24. Dosud se Patriot a Compass spoléhaly kromě manuálu na příplatkovou převodovku s plynulou změnou převodu, teď se ale výbava poněkud mění. Kromě revidovaného variátoru CVT2L budou motory kombinovány ve výbavě Sport (za příplatek) a Latitude i Limited (standard) také se šestistupňovým automatem od společnosti PowerTech, stoprocentní dcery korejského konglomerátu Hyundai.
Jeep oficiálně potíže s předchozím CVT nepřiznává, v zákulisí se však špitá, že ke změně stávající techniky a doplnění nabídky o klasický automat s hydrodynamickým měničem (který se již pracuje v Dodge Dart) došlo hlavně proto, aby se crossovery zbavily hluku, vibrací a celkově nízké kultivovanosti.
Automobilka v oficiální zprávě u techniky PowerTech zdůrazňuje dlouhou šestku, která se má postarat o nízkou spotřebu při ustálené rychlosti na dálnicích, parametry však asi ještě naměřené nemá, protože je nezveřejnila. Informuje jen o tom, že finální převod se bude lišit v závislosti od motoru (pro USA 2,0 se 159 koňmi a 2,4 s výkonem 175 koní) a pohonu buď 4x2 nebo 4x4.
Americká klientela Jeepu se přepracovaných modelů Patriot a Compass dočká ve druhém kvartálu letošního roku. Ceny prvního se podle amerického Autoblogu nezměnily, v případě druhého můžou být lehce vyšší. Zdali to bude platit i pro zbytek světa, v tuto chvíli ještě netušíme.
Zásadní novinkou obou crossoverů je nová šestistupňová automatická převodovka
Zdroje: Jeep, Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda