Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeep Grand Cherokee 2015: SRT dostalo navíc výkon, standard výbavu
3.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Novinky pro Grand Cherokee znamenají aktivní rušení hluku ve standardu vyšších verzí a dvě nové speciálky: Summit California Edition a SRT Red Vapor.
Podobně jako sportovní konec nabídky amerického Chrysleru, i tomu offroadovému se pro rok 2015 dostane drobných vylepšení. Jeep světu představil novinky, které přichystal pro model Grand Cherokee, a to jak pro standardní model, tak i pro vrcholnou verzi SRT.
Změny u standardních verzí se týkají zejména nejvyšší varianty Summit. Ta dostane do základní výbavy navíc aktivní rušení hluku, laminované, lépe zvuk těsnící čelní sklo a podsvícení do hliníkových prahů dveří. Interiér může nově být čalouněn také béžovou kůží s názvem Argentina Tan a černým prošíváním v kombinaci s obložením palubní desky tmavým dřevem.
Do nabídky také přibude specialitka Summit California Edition. Nečekejme výkonnější klimatizaci a chlazení motoru, standardní mechanika dostačuje - ostatně, všechny motorizace mají i chladič oleje. California Edition nabídne jen vizuální úpravy, konkrétně zrcátka, kliky a dolní části nárazníků lakované v barvě vozu, detaily karoserie v platinovém chromu a 20" kola v provedení Satin Carbon.
Motorová nabídka zůstává beze změny, standardem pro všechny verze od Lareda po Summit je 3,6litrový šestiválec Pentastar, který na zadní nebo všechna kola pošle 290 koní a 354 Nm a v kombinaci si řekne o 13,4 litru benzínu na 100 km. Další volbou je osmiválec Hemi o objemu 5,7 litru, který nabídne 360 koní a 531 Nm, to všechno za 15,7 l/100 km. Pro milovníky nafty má Jeep připraven italský třílitrový EcoDiesel, kterému má stačit 10,9 l/100 km k výkonu 240 koní a 572 Nm. Všechny motory spolupracují s osmistupňovou automatickou převodovkou.
Také nejvyšší varianta SRT do roku 2015 vyjede s několika novinkami. Začněme u té nejpodstatnější - 6,4litrová V8 Hemi nyní nabídne více výkonu. Na všechna kola pošle 475 koní a 637 Nm, o 5 koní a 6 Nm více, než nabízela doposud. Sílu přenáší rovněž automatický osmikvalt, ovšem jiný než v případě standardních, klidnějších verzí.
Zrychlení tohoto stroje na stovku má trvat jen 4,8 vteřiny a maximálka činí 257 km/h. Ze stovky údajně zastavíte za něco málo přes 35 metrů, což je na velké SUV velmi dobrá hodnota, a čas potřebný na disciplínu 0-160-0 km/h je 16,3 vteřiny. Spotřeba zatím není známa, nebude ale nižší než v případě 5,7litrového Hemi.
A stejně jako v případě vrcholu standardní části nabídky Grand Cherokee, varianty Summit, dostane verze SRT nově systém aktivního rušení hluku. Jinak zůstane interiér i zevnějšek tohoto „splašeného indiána” beze změn, stejně jako zbytek mechaniky. Zůstávají pneumatiky Pirelli Scorpion Verde nebo P Zero, brzdy Brembo se šesti pístky vepředu a čtyřmi vzadu a nastavitelné odpružení Bilstein.
Do nabídky i zde přibude speciální edice. Dostane název Red Vapor a přivane černé detaily zevnějšku, podsvícená loga SRT, jiný kryt motoru, černá 20" kola designu Goliath a červené drobnosti v interiéru. Bude k mání ve třech barvách - samozřejmě v červené Redline Red a také v perleťové černé Brilliant Black Crystal a bílé Bright White.
Kolik si bude Jeep za inovace účtovat, zatím nevíme, ale neočekávejme velké odlišení od cen modelového roku 2014. Ty v USA startovaly na 31 495 dolarech (653 tisíc korun) za verzi Laredo a končily na 64 380 dolarech (přes 1,3 milionu korun) za vrcholnou SRT. Speciálky Summit California Edition a SRT Red Vapor budou pochopitelně o něco dražší.





































Jeep připravil pro Grand Cherokee modelového roku 2015 ve verzi Summit několik novinek...


... a také speciálku Summit California Edition, která se liší zevnějškem









Splašená verze SRT dostala trochu výkonu navíc...







... a edice SRT Red Vapor také černé detaily exteriéru
Nejvyšší výbava Summit se ukázala i na videu, nic než tichou jízdu po silnici ale nečekejte
V případě ostrého SRT je video zhruba stejně zábavné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
- Kdy bude Bulega testovat Ducati MotoGP? 09:43
- Zbude jedno místo pro Salače? včera 15:04
- Update Noah Dettwiler včera 14:44
- Ducati Monster 2026: s dvouválcovým motorem V2 včera 08:00
- Aktuálně ze Sepangu 26.10.2025
Nejčtenější články
Čínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
28.9.2025
Německé automobilové firmy začínají padat jako kostky domina. A pokud nekrachují, propouští ve velkém
28.9.2025
Toto jsou nejspolehlivější verze Volkswagenu Golf vůbec. Narazíte na ně už jen v bazarech, stojí překvapivě málo
28.9.2025
Ceny kdysi nejrychlejšího luxusního sedanu světa spadly legračně nízko, auto schopné vozit rodinu hodně přes 300 km/h nestojí víc než lepší Škoda
28.9.2025
VW musel zasáhnout v reakci na nezájem o své elektrické modely, z nastalé situace viní všechny, jen ne sám sebe
28.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
