Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia GT4 Stinger detailně, její design je prý naprosto sobecký
14.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ video) Máme pro vás další oficiální informace o korejské raketě a také snímek, na kterém se 1 304 kg vážící kupé pro zábavu prohání po silnici.
Kia po včerejším úniku prvních fotek a detailů oficiálně odhalila svojí představu zábavného kupé se zadním pohonem a čtyřválcem, který ze svých dvou litrů díky turbodmychadlu vydoluje slušných 320 koní. Kromě zábavného svezení se prý koncept GT4 Stinger může pochlubit zcela sobeckým designem. Jestli na vás tak působí, posuďte sami, vzhled u korejských vozů zcela nevídaný je na každý dílem kalifornského týmu, jenž se podílel už na tvorbě konceptu Track’ster. GT4 Stinger považují jeho tvůrci za histroricky nejagresivnější koncept značky Kia, není však samoúčelný, neboť ukazuje jisté záblesky z budoucnosti.
Designéři se při tvorbě zaměřili spolu s inženýry na redukci hmotnosti, na funkčnost a čistou radost z jízdy, přičemž zopakujeme, že jako hlavní kámen k tomu použili motor 2,0 T-GDI a nakrátko poskládanou šestistupňovou manuální převodovku. Točivý moment je distribuován na zadní zakázkové dvacítky s obutím Pirelli P-Zero 275/35 R20. Na přední nápravě pak najdeme stejná hliníková kola s centrální maticí a karbonovými detaily, jen s o tři centimetry užšími pneumatikami. Brzdy byly svěřeny odborníkům od Bremba. Ti použili dvoudílné 15palcové vrtané kotouče se čtyřmi pístky.
Kupátko GT4 Stinger je postaveno na zakázkovém šasí s dvojitými lichoběžníkovými závěsy. Jeho sportovním proporcím nahrává délka 4 310 mm (je kratší než Forte sedan), dále šířka 1890 mm (širší než Kia Cadenza) a výška 1 250 mm (téměř o 23 milimetrů nižší než městské Rio). Poprvé jsme také mohli zaregistrovat hmotnost, která dosahuje celkem příznivých 1 304 kilogramů. Důležité pro zábavné jízdní vlastnosti bude také její rozložení. Korejcům se nakonec podařilo dosáhnout poměru 52:48 procent, přičemž větší hmotnost připadá na přední nápravu, údajně kvůli sportovnějšímu řízení. Bohužel, nadále jsme se nedozvěděli jízdní výkony.
Navenek vozu dominuje charakteristická přední maska chladiče, ovšem ta je zde větší než jsme zvyklí. Velmi zajímavé jsou kompletně „LEDkové” světlomety a dva chromované otvory na přední kapotě. Z nových fotografií také vynikají lépe průhledné A-sloupky, které se starají o to, aby řidič mohl z vozu vidět až v rozsahu 270 stupňů. Na obou stranách vozu bychom také našli integrované kanály pro chlazení zadních brzd, které jsou zvýrazněné černou barvou. Na zádi zase nepřehlédněte okno přecházející do zadního černého panelu a svítilny do tvaru C.
Ekvivalentně sportovní je také interiér s červenými detaily, skořepinovými sedadly, hliníkovými pedály a znovu pomocí LED podsvětlenými přístrojovým panelem. Na něm se nachází velký rychloměr a indikátor pro řazení. O poslání vozu ledacos napoví absencí audiosoustavy a koberečků, jen pod pedály je gumová rohož. Bohužel, teď je tu ta horší zpráva. Kia tvrdí, že produkční verzi konceptu GT4 Stinger nechystá, ale zároveň ji ani nevyškrtává z budoucnosti. Byla by škoda, kdybychom o tak designově sobecký vůz pro „benzinové magory“ a entuziasty měli přijít. Ostatně podívejte se, jak jezdí a jak asi bručí naživo.






















Parádní design a hlavě skvěle zábavné jízdní vlastnosti, to je to, co nám u Korejců zatím chybí. Asi se to ale jen tak nezlomí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
včera
Boží trest za svatokrádež? Klasické Porsche předělané na elektrický pohon majiteli shořelo před domem měsíc po koupi
30.11.2025
Policie zastavila řidiče vývojového prototypu supersportu za desítky milionů kvůli tomu, že podle ní „zapaloval silnici”
29.11.2025
Nejnovější články
Kanaďané kašlou na snahu tamní vlády nařídit elektrická auta. Nekupují je skoro vůbec a ani se na to nechystají
před 2 hodinami
Lada začala prodávat Nivu s novým silnějším motorem, z českého pohledu je pořád za babku
před 3 hodinami
Německý kancléř dopisem oznámil EU, že žádný zákaz spalovacích motorů od roku 2035 nebude. Reakce komisaře je ohromující
před 5 hodinami
Čínský soupeř Porsche 911 už si přijel pro skalp originálu na nejnáročnější okruh světa, čas zatím tají
před 6 hodinami
Revoluční české letadlo, které nepotřebuje ranvej, odhalilo další detaily, už příští rok se má vznést do oblak
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.02. 14:10 - francis
- IT poradna 12.02. 13:33 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 12.02. 13:31 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 12.02. 11:17 - pavproch
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.02. 08:48 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 12.01. 20:36 - Brus
- Onboard videa 12.01. 16:11 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.29. 19:56 - jerry
