Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada konečně začala prodávat Nivu 2021, i s novým, svěžím vzhledem stojí 214 tisíc
9.2.2021 | Petr Miler
Změnila se opravdu hodně, a tak leckdo mohl čekat i výraznou změnu cen. K té nedošlo, s faktickým startem prodejů vám ji pak můžeme představit ještě detailněji.
Lada Niva 2021 alias Travel je v poslední době často skloňovaným autem. Ruská značka totiž výrazně inovovala SUV, které ještě do loňského roku nosilo logo Chevroletu. S tím nímž vůz společně vyráběla, koncern General Motors ale svůj padesátiprocentní podíl ve společném podniku Rusům prodal a ti se rozhodli auto dál vyrábět, třebaže ryze svou Nivu z konce 70. let dále nabízí. Snad aby oba vozy více odlišili, nevyměnili pouze americký emblém za vlastní, ale nakonec i radikálně přepracovali karoserii.
Auto tak dostalo až překvapivě svěží vnější vzhled, kdy se z nemastného, neslaného a zřetelně přesluhujícího vozu Niva změnila na o poznání modernější stroj stylizovaný po vzoru Toyoty RAV4. Na tu druhou je ale třeba říci, že o co více se změnil zevnějšek, o to méně Lada sáhla na interiér. I když také kabina působí o něco lépe, v té se změnily pouze drobné detaily. Je to trochu škoda, neboť zatímco zevnějškem vůz vkročil do jednadvacátého století, vnitřkem setrvává v automobilovém pravěku.
V případě exteriéru se změny odrazily i na technických parametrech. Délka vozu tedy narostla na 4 099 milimetrů (+43 mm) a šířka na 1 804 mm (+4 mm). V prvním případě za vším stojí instalace protaženého čelního nárazníku, ve druhém pak jde změna na konto nových nástavců blatníků. Výška 1 652 mm a rozvor 2 540 mm pak zůstaly zachovány, změnila se ovšem hmotnost, která v závislosti na výbavě klesla o 20 kilogramů na 1 465 až 1 515 kg. Motor zůstává nezměněn, na všechna čtyři kola nadále míří 80 koní benzinové jedna-sedmy přes pětistupňový manuál.
Tolik ale rekapitulaci, neboť vyznat se dnes v tom, co je jaká Niva, není úplně snadné - AvtoVAZ poněkud živelně modernizuje obě a oběma navíc říká stejně. Toto auto je tedy známé už několik týdnů, teprve dnes jej ale automobilka konečně začala prodávat ve svých asi 300 dealerstvích po celém Rusku. A tak známe i definitivní ceny s veškerými dalšími detaily. Přidat pak můžeme i nové fotky zachycující auto konečně pořádně ze všech stran v jemu přirozeném prostředí.
Obavy některých, že se změny výrazněji podepíší na cenách, jsou nyní definitivně zažehnány. Auto dosud startovalo na 738 tisících rublech, nyní je k mání od 747 900 RUB, tedy asi 214 tisíc Kč. To je nepatrný rozdíl a především velmi dobrá cena za sice z uvnitř zastaralý, ale jinak pořád velmi schopný off-road klasického střihu s atraktivním vnějším designem.
Za zmíněnou sumu dostanete vůz ve výbavě Classic, která čítá mj. airbag řidiče, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrická okna a pár dalších drobností. Tedy skoro nic. Stačí ale připlatit 57 000 rublů (16 tisíc Kč) a jste na výbavě Comfort s klimatizaci, vyhřívanými sedadly, 15" alu-koly, dálkovým centrálem, chlazenou schránkou uvnitř nebo držáky na pití.
Dalších 40 tisíc rublů (11 500 Kč) stojí paket Off-road pro verzi Comfort, který přidá střešní ližiny, alarm, sklapovací klíček, pár prvků v černé a 16" kola. Za 890 900 rublů (255 tisíc Kč) je k mání vrcholná varianta Luxe i třeba s vyhřívaným čelním sklem, parkovacími senzory, multimediálním systémem, výškově nastavitelným vším nebo vnějšími prvky v barvě karoserie. A nakonec za 905 900 RUB (260 tisíc Kč) můžete pořídit variantu Luxe Off-road, která dostane i off-roadové pneumatiky a šnorchl, jak ukazuje jedna z fotek níže.
Jak vidno, ceny zůstávají lidové napříč portfoliem a předpokládáme, že u dealerů Lady v Rusku dnes bude rušno - tam na rozdíl od nás být rušno může. Jsme si docela jisti, že o takový vůz by byl zájem i mimo Rusko, zvláště při jeho cenách, na trzích Evropské unie s ním ale oficiálně nepočítejme.




















Lady Niva 2021 alias Travel dnes vstoupila do faktického prodeje. Na nových fotkách ukázala svůj svěží nový vzhled do detailu. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: AvtoVAZ
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Ford upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
před 4 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 5 hodinamiNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
před 7 hodinamiDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
před 8 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 10 hodinami