Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada začala oficiálně prodávat svůj nový sportovní kombík. Vypadá sexy a nestojí zase tak moc
11.1.2024 | Petr Miler
Je to vůbec poprvé, co Rusové dali za vznik sportovnímu kombíku. A máme pocit, že hned na první dobrou zabodovali. Auto vypadá dobře zvenčí i zevnitř, jeho technika je přijatelná a cena nakonec též, byť spíše naší než ruskou optikou.
Můžete to obdivovat i nenávidět, faktem ale je, že ruský automobilový průmysl ze sebe dokázal setřást následky široké škály sankcí uvalených na celou zemi a vrátit se k více či méně normálnímu fungování. Patrné je to i na aktivitách klíčového AvtoVAZu, výrobce Lad, který se po velmi těžkém roce 2022 dokázal v tom loňském prakticky vrátit na své původní pozice a znovu se stát dominantní hybnou silou tamního trh s auty. A ve své nové pozici se cítí být stabilní natolik, že si troufne přicházet i s v podstatě „zbytečnými” automobilovými libůstkami.
Mezi takové patří vůbec první sportovně laděný model značky vycházející z kombíku. Lada už s pár sportovními verzemi svých aut přišla, vždy to ale byly sedany, hatchbacky nebo liftbacky. V tomto případě se jedná o Vestu SW v provedení Sportline, o které jsme psali nedávno, když byly její první exempláře naváženy k dealerům. Nyní do prodeje vstoupila oficiálně i s pár novými prezentačními fotkami, a tak se k ní znovu vrátíme.
Připomeňme, že verze Sportline je něco víc než škodovky se stejným označením. Vzhledově, podvozkem, brzdami i interiérem přibližně odpovídá „plnotučné” verzi Sport (něco jako RS u Škody), jen motor je poněkud slabší. Vesta Sport měla velmi specifický motor 1,8 o výkonu 145 koní, Sportline má jen částečně upravenou jedna-šestku o 118 kobylách. Verze SW Sportline, tedy kombík, je pak v mnohém odlišný proti už dříve nabízenému sedanu - dostala nové pružiny a tlumiče, specifický vzhled zádě doladěný v aerodynamickém tunelu a standardní střešní ližiny, však co za kombík by to bylo bez nich. Auto podle nás vypadá docela sexy, lépe než sedan. A pochopitelně nabízí o dost víc praktičnosti - objem kufru je až 825 litrů, když ho naplníte po střechu, sedan končí na 480 litrech.
To všechno ale do nějaké míry víme, novinkou je finální cena. Ta začíná na 2 350 900 rublech, což je o 175 000 rublů víc než u sedanu. V přepočtu to dělá asi 590 tisíc Kč, což je dost na Rusko a dost na Ladu, na vrchol řady a české poměry je to ale slušná cena. Naděje na prodej tohoto auta u nás jsou ale momentálně samozřejmě nulové z důvodů, které jistě nemusíme připomínat.
Dodejme už tedy jen tolik, že auto je k dispozici ve dvou stupních výbavy - základní provedení Sportline je srovnatelné s vrcholnou verzí Techno běžných variant Vest, která nabízí veškerou myslitelnou výbavu dostupnou pro tento model. Alternativou je pak absolutní vrchol jménem Sportline Black, který je specifický hlavně černě lakovanými koly, lištami oken, spoilery apod. Příplatek proto činí skromných 30 tisíc rublů, tedy asi 7 500 Kč. Auto už je možné nějakou chvíli objednávat naslepo a Lada říká, že i tak má objednávek „dost”. Co přesně to znamená, ukážou až pozdější prodejní čísla, první dodávky sériových aut začnou v následujících týdnech.



Historicky první sportovní kombík Lady vypadá sympaticky a není ani moc drahý. Tedy českou optikou, Rusové to mohou vidět jinak. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: AvtoVAZ
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Autodrom Most bude hostit WorldSBK dalších pět let až do roku 2030 včera 14:00
- Yamaha Tracer 7 a Tracer 7 GT 2026: zážitkové cestování včera 13:22
- Stav šampionátu Superbike před Mostem včera 10:00
- Testy Moto3 a Moto2 v Le Mans 13.5.2025
- Honda CB125F 2026: s novým displejem 13.5.2025
Nejčtenější články
EU chce zakázat používání karbonových vláken, protože Cirkus Brusel nikdy nepřestává hrát
15.4.2025BMW odhalilo zvukový projev svých příštích aut, je to umělá trapárna nejhrubšího zrna
15.4.2025Britové stvořili sporťák rychlejší než Formule 1. Popírá gravitaci, na stropě dokáže i parkovat
15.4.2025Němci chtějí zase sypat peníze do elektromobilů. Chudí by bohatým platili i Porsche, celý program vypadá, jako by ho psal VW
15.4.2025Číňané začali prodávat luxusní pětimetrové rodinné auto se spotřebou 3,7 litru na 100 km, cena Evropanům předem zacpává ústa
15.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva