Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Land Rover Discovery Sport 2015: známe všechna technická data i české ceny
1.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ živé foto, video) Britská novinka odhalila zbývající podrobnosti. Se 150koňovým dieselem, manuálem a 4x2 vyjde na 907 500 korun.
Nový Land Rover Discovery Sport jsme vám oficiálně a detailně představili již před měsícem, avšak až teď budou informace ohledně novinky konečně kompletní, což zajistíme podrobnějším rozborem technických dat a také zveřejněním českých cen, za které první kusy zamíří k zákazníkům v únoru. Nástupce modelu Freelander si můžete objednávat už nyní, a tak se podívejme, proč byste tak měli nebo neměli činit. Ještě před jeho výstavní premiérou v Paříži.
Ač tedy tvar novinky je již o poznání aerodynamičtější (Cd 0,36) než býval, tradice značky Land Rover opomenuty nebyly. Než se ale zabývat designem, vrhneme se na užitečnější rozbory. Novinka měří na délku 4 589 milimetrů, na výšku 1 724 mm a mezi nápravami jí nyní naměříme 2 741 mm, oproti předchůdci tedy Discovery Sport narostlo o devět centimetrů, respektive o 80 mm je delší jeho rozvor.
S ohledem na to asi nepřekvapí konfigurace sedadel 5+2 (základem je pětimístné provedení), kterou se britský model zásadně odlišuje zejména od německé konkurence. Druhá řada je navíc uložena o 50 mm výše než ta přední, díky čemuž mají pasažéři dokonalý přehled o dění na silnici. Samotnou lavici lze přitom posouvat dopředu či dozadu o 160 mm, prostor pro nohy lze tedy navýšit až na 1 011 mm. Využitelnost ještě dále zvyšují dělená opěradla v poměru 60:40.
Ačkoliv nové Discovery Sport již nevypadá tak off-roadově, mimo terén můžete s vozem bez starostí zamířit. A to nejen díky výše zmíněné technologii, ale také s ohledem na světlou výšku 212 mm, nájezdové úhly - 25 stupňů vpředu a 31 stupňů vzadu - či na schopnost zvládnout 45stupňové šplhání. Maximální hloubka brodění pak dosahuje 60 centimetrů a vůz se je schopen otočit na kružnici o průměru 11,6 metru.
Po stránce technické sedí novinka na platformě Range Roveru Evoque, použit však byl trochu jiný mix vysokopevnostní oceli a odlehčeného hliníku, z nějž je rovněž kapota, střecha, přední blatníky a záď. Výrobce zmiňuje také vektorování točivého momentu pomocí brzd, adaptivní tlumiče MagneRide i víceprvkovou zadní nápravu nové generace a speciálně vyzdvihuje příplatkovou variantu pohonu všech kol Active Driveline.
Tento systém údajně přepíná mezi pohonem přední a obou náprav, což zaručí nejen agilitu na silnici a v terénu, ale také nižší spotřebu paliva ve chvílích, kdy není třeba využívat zadních kol. K tomu si u čtyřkolek přičtěte ještě systém Terrain Response, pomocí jehož ovladače bude možné volit pět různých nastavení od běžného, přes bláto a vyjeté koleje až po písek.
Za příplatek je k dispozici také režim Dynamic, který zlepšuje jízdní vlastnosti na silnici a zaručuje přesnejší zpětnou vazbu pro řidiče - ta má být zprostředkována elektrickým posilovačem řízení. Kromě toho je v základní výbavě elektronická armáda pomocníků, z nichž kromě stabilizačního a protiprokluzového systému, asistentu sjíždění a vyjíždění svahů musíme zmínit i kontrolu náklonu karoserie, kontrolu brzdného momentu či systém na brodění.
Přesunout se můžeme do motorového prostoru, kde lze vybírat mezi 2,2litrovým turbodieselem ve dvou variantách a dvoulitrovým benzinovým motorem. Možnost volby mezi šestistupňovým manuálem či devítistupňovým automatem ZF 9HP48 má zákazník jen u naftových verzí s pohonem všech kol. Data základního modelu eD4 s předním pohonem a manuální převodovkou výrobce zatím nezveřejnil, ale předpokládá se, že bude s přehledem nejúspornějším modelem, který si má říci jen o 4,5 litru paliva na sto kilometrů (emisemi CO2 s hodnotou 119 g/km). V základu stojí přesně 907 500 Kč, ale k dispozici bude až během příštího roku. Předně ještě prozradíme, že všechny stávající verze splňují emisní normu Euro 5.
V případě dieselu s pohonem 4x4 a označením TD4 pod pravou nohu dostáváte 150 koní a 400 Nm, s nimiž vůz pokoří stovku za 11,7 sekundy v případě manuální a 10,3 sekundy v případě automatické převodovky. V průměru si tato motorizace řekne o 5,7-6 litrů paliva (pětimístná verze), respektive o 5,8-6,2 l/100 km u modelu 5+2, přičemž maximální rychlost dosahuje u 1817 kilogramů vážící verze na 180 km/h. Tato varianta vychází s manuální převodovkou minimáálně na 979 253 korun.
Zvolit ovšem můžete i výkonnější verzi SD4 naladěnou na 190 koní a 420 Nm, která již zrychlení 0-100 km/h zvládá za 10,4 sekundy (8,9 sekundy s automatem). Spotřeba přitom v takové chvíli šplhá na 6,1-6,3 l/100 km. Palivová nádrž má přitom objem na 65 litrů nafty, a tak by mohla vystačit docela dlouho. Maximální rychlost v tomto případě navzdory 1817 kilogramům dosahuje 188 km/h. Vaše přitom může být už za 1 043 020 korun.
Benzinové motory zastupuje dvoulitrový čtyřválec Si4 s turbodmychadlem a přímým vstřikováním naladěný na 240 koní a 340 Nm, který je s automatem spřažen standardně. Stovku přitom pokoří za 8,2 sekundy a rozjede se na 199 km/h, průměrná spotřeba přitom stoupá na 8,2-8,4 l/100 km (vyšší hodnota patří sedmimístné verzi). Tato verze s hmotností 1 795 kg je navzdory benzinovému pohonu tou nejdražší a vychází podle českého nástinu cen minimálně na 1 109 570 Kč.
Abychom byli kompletní musíme se ještě vydat do interiéru, kde bude Discovery Sport hýčkat posádku lepším odhlučněním a také osmipalcovým dotykovým displejem s rozšířenými možnostmi konektivity. S pomocí technologie Land Rover InControl a služby InControl Apps umožnuje zobrazení a ovládání aplikací prostřednictvím chytrých telefonu připojených přes USB. Tato služba také dovoluje přivolat asistenční nebo záchrannou službu.
Po stránce bezpečnostní přispívají také autonomní brzdy, systém pro ochranu chodců s airbagovým modulem, nebo kupříkladu asistent pro připojení a stabilizaci přívěsu, spolehnout se dále můžete na samočinné přepínání dálkových světel, parkovací asistent, varování před opuštěním jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek i sledování mrtvého úhlu a situace za vozem při vycouvávání z řady.
V rámci příplatkové výbavy bude k dispozici také kamerový systém a senzory monitorující okolí vozu nebo satelitní navigace. Konkrétní výbavové specifikace vám raději představíme později. Tato „nabušená novinka“ bude sjíždět z továrny Halewood nedaleko britského Liverpoolu a prodávat se má na více než 170 trzích celého světa. Zatím si ho můžete prohlédnout v akci na snímku z lodi proplouvající Paříží po Seině, kde oslavoval svojí předpremiéru.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.


































Nový Discovery s přídomkem Sport naživo v Paříži






















Land Rover Discovery Sport je podle technické zprávy technologiemi nabitý až po střechu. Jsme zvědaví, jak se bude tvářit v reálu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
včera
Profík ukázal, jak bude vypadat nová Škoda Octavia Combi od Dacie, upřednostní hlavně praktičnost
22.12.2025
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
21.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Návrat po 78 dnech včera 10:41
- Největší talent superbiků včera 10:00
- Triumph Tracker 400: ze světa flat-tracku 22.12.2025
- Ostrá reakce Tardozziho 22.12.2025
- Zralost Ogury udělala dojem 22.12.2025
Nejnovější články
Chcete to nejlevnější auto na provoz? Máte v podstatě jedinou možnost, stejná značka ovládla všechny segmenty, ve kterých figuruje
před 9 hodinami
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
před 10 hodinami
Poté, co se naplno ukázala nesmyslnost nové hybridní 911, zkouší Porsche aspoň zmírnit rozčarování publika
včera
Jen 25 lidí si bude moci koupit tento Rolls-Royce. Je to asi o 25 víc, než by šlo bez rozpaků snést
včera
Elektrický supersport Rimacu je takový propadák, že se nedaří vyprodat ani 40kusovou edici, musí k ní nabízet podíl na řízení firmy
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 12.23. 18:12 - audis
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.23. 16:39 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.23. 12:01 - jerry
- BMW Divize 12.23. 10:56 - pavproch
- Volkswagen obecne 12.22. 21:23 - mattonecz
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.22. 20:20 - řidičBOB
- OT - hlukoměr Trotec+stativ 12.22. 15:44 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.21. 15:22 - pavproch
