Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus LF-SA oficiálně odhalen, odvážný koncept je prý destilovaným luxusem
3.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto, videa) Koncept mini-crossoveru jménem LF-SA, má přední masku snad ještě větší než ostatní modely. S výrobou se v nejbližší době nepočítá.
Pokud existuje automobil, kterého se ve tmě leknete, je to určitě nový koncept Lexusu, označený LF-SA. Už jsme ho zvenčí viděli díky úniku před několika dny, nyní tu však spolu s ženevskou premiérou máme spoustu dalších fotografií, dvě videa a také detailnější informace. Klíčovou vlastností LF-SA je „destilovaný luxus”, jak říká automobilka, a znamená to luxusní mini-crossover.
Slovo „mini” je ze skutečně podstatné - tento stroj je konfigurace 2+2, zadní sedačky by tedy byly spíše nouzové, a jeho délka činí 343 cm a šířka 170 cm. Skutečně to tedy je malé auto, ale co mu chybí na velikosti, dohání extravagancí a odvahou vnějšího designu. Čelní maska ve tvaru vřetene je tu snad ještě větší než u ostatních Lexusů, zejména ve srovnání s velikostí auta.
Zezadu se prolisy karoserie snaží napodobit vřeteno přední masky a snad se jim to i daří, alespoň pokud se na záď zadíváte déle. Světla nedávají pochyb, že vidíte Lexus a zajímavým, třebaže na sériovém autě asi neproveditelným detailem je také lomené zadní okno. A například také kola mají do série hodně, hodně daleko.
Spousta hran, překladů a prolisů tu je za tím účelem, aby LF-SA vypadalo jinak v každém osvětlení a v každé denní době. Záhyby karoserie totiž při různém nasvícení vrhají různé stíny a vliv na dojem z vozu také má to, z jakého úhlu se naň díváte. Ze všech stran je ale jasné, že do sériové výroby má tahle věc, stvořená designovým studiem Toyoty ve francouzském Nice, daleko. To automobilka nezastírá, ostatně i jméno znamená Lexus Future - Small Adventurer, tedy Budoucnost Lexusu - malý dobrodruh.
Interiér se podle značky točí kolem řidiče, a to i tím, že jeho sedadlo zůstává na místě, zatímco volant a pedály se pohybují. Horním pohledem také vidíme, že řidič má trochu jiné sedadlo než spolujezdec. To není zas taková novinka, něco podobného bylo už v Nissanu 350Z, ale zde to má patrně účel jen estetický, třebaže tvarování sedáku je u řidiče a spolujezdce rozdílné i zde.
Palubní deska ve spolupráci se středovým tunelem obě půlky auta docela výrazně odděluje a vidíme tu dotykový panel k ovládání některých funkcí auta. Obvyklá obrazovka uprostřed středové konzole ale chybí, nahrazuje ji velký head-up displej nahoře. Jak je zajištěno, aby údaje na něm stejně dobře mohl přečíst řidič i spolujezdec, nám není známo, ale hlavní přístrojový štít to není - ten má řidič před sebou a pochopitelně to je také displej.
Co je pod kapotou, nám není známo, ale nedivili bychom se nějaké formě hybridního či elektrického pohonu. Že tu nebude manuální převodovka, se dá tak nějak očekávat a potvrzuje to i jedno z videí. Ani stran případné produkce tohoto stroje zatím nemáme žádné zprávy, ale ve vzdálenější budoucnosti, tedy snad koncem dekády, by se z LF-SA mohl vyvinout nový základní crossover.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.














Koncepční Lexus LF-SA vypadá naživo jako ještě větší ufo než na oficiálních fotkách
Lexus LF-SA je designem skutečně odvážný, i na poměry Lexusu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nejnovější články
Šéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
včeraNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
včeraVW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
včeraPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
včeraSázka Fordu na elektromobily nese své ovoce, v Kolíně firma propouští dalších tisíc lidí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva