Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Max Verstappen nakonec skutečně bude jezdit za Mercedes, o Vánocích to neoznámili náhodou
před 3 hodinami | Petr Miler
Dlouhé měsíce se letos spekulovalo o tom, jestli se Max Verstappen nestane jezdcem formulové stáje Mercedesu. Nakonec bylo oznámeno, že nikoli, teď se ale Verstappen Mercedesu přece jen upsal. Jen se tak nestalo v rámci Formule 1.
Jsem dost starý na to, abych pamatoval Formuli 1 v časech, kdy byl Ayrton Senna na vrcholu své kariéry. A pro tehdejší dobu byla v jezdeckém poli typická jedna věc - teprve oznámení jeho angažmá pro další rok bylo tím, co rozhýbalo pomyslná škatulata. Proč? Protože ho chtěl každý - byl výjimečný, byl populární, byl tím, kdo dokázal jinak nepochybně nezbytné technické excelenci toho kterého týmu špetku mimořádnosti navíc, která v závodech dělala rozdíl.
I když jsme od jeho časů zažili několik dalších ér skvělých pilotů (jmenujme aspoň Schumachera, Vettela a Hamiltona), tohle se nikdy neopakovalo. Všichni tito tři se dlouho zdáli být loajální jednomu týmu (Schumacher sice šel do Ferrari jako dvojnásobný šampion a superhvězda, nesmrtelnou ikonou se ale stal až u Italů, kde se zdál být nedostupný pro kohokoli jiného), a když přece jen skončili jinde, byli - snad jen s výjimkou Vettela - už příliš za zenitem, aby vůbec mohli být těmi hybateli. Tohle znovu zažíváme až nyní s Maxem Verstappenem.
I když za sebou má technicky vzato nejhorší sezónu za mnoho let, fakticky se během ní vyjevil jako ještě lepší pilot než kdy dřív. Ani vyhrávat s nejlepším autem není snadné, letos ho ale rozhodně neměl, a přesto zůstal ve hře o titul do posledních metrů posledního závodu. A na výčet mimořádných věcí, které v letošních závodech předvedl, by nestačily ani prsty mnoha rukou. Jak nedávno slavně řekl shodou okolností už zmiňovaný Sebastian Vettel: „Děsivé je, že je stále lepší.”
Tak Verstappen skutečně působí a ve svých 28 letech se zdá být skutečně tím druhým Sennou - dost zkušený na to, aby na něj byl spoleh, dost mladý na to, aby jej netrápily fyzické limity. Chtěl by ho každý tým v poli - byť každý není reálně ve hře - a spekulací okolo jeho odchodu z Red Bullu bylo ale zvlášť v těžkých časech týmů mnoho (a aktuálně se znovu vrací v souvislosti s možným odchodem Gianpiero Lambiaseho do Astonu Martin). Nejvíc se ale mluvilo o jeho přestupu k Mercedesu.
Toto Wolff, dlouholetý šéf týmu, Verstappena vždy chtěl, Red Bull mu ho v hloubi minulé dekády tak trochu vyfoukl, když mu dovolil nastoupit ve Formuli 1 ještě před jeho osmnáctinami. Měl sice svého Hamiltona, na cestě tehdy Russella a později i Antonelliho, ale Verstappen se vždy zdál být silnější kartou. Spekulace vyvrcholily letos v létě, kdy i Wolff očividně čekal s angažmá svých dosavadních jezdců pro další sezónu, kdyby byl Max V. k dispozici, nakonec to ale musel znovu vzdát a zůstat u sedadel obsazených Georgem R. a Kimim A. Přesto se nyní dozvídáme, že Verstappena v Mercedesu uvidíme. A nejen to.
O co tedy jde? Verstappen a Mercedes se stanou duem v jiné závodní třídě, jmenovitě cestovních autech třídy GT3. Nejen Max Verstappen, až se zase objeví na startu, ale celý tým Verstappen Racing bude příští sezónu závodit s vozem Mercedes-AMG GT3 v GT World Challenge Europe. Stálým jezdcem zůstává Chris Lulham, po jeho boku se pak objeví novic Daniel Juncadella a také Juless Gounon, dosavadní jezdec týmu AMG Performance. V pár závodech bychom pak znovu měli vidět i samotného Maxe V., byť detaily zatím chybí.
Verstappen tak pokračuje v budování seriózního týmu, do kterého se může uchýlit, pokud bude chtít po kariéře ve Formuli 1 někde jezdit. Především se ale tímto krokem znovu přibližuje Mercedesu, což je s ohledem na výše zmíněné nepochybně kontroverzní krok. Jistě i proto byl oznámen o vánočních svátcích - než dojde na první reakce, případná horká krev v žilách té či oné dotčené strany stihne vychladnout...



Max Verstappen v Mercedesu už není jen teorie, celý jeho tým Verstappen Racing bude s automobilkou a jeho závodní divizí spolupracovat. Zatím to bude v třídě GT3, sám Verstappen se má za volantem speciálu AMG GT3 objevit. Foto: Verstappen Racing, tiskové materiály
Zdroj: Verstappen Racing
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
včera
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nejčtenější články
Číňané odhalili detaily ke svému novému, skoro 300koňovému boxeru. S takovým motorem přichází v roce 2025
27.11.2025
Také Škoda už odhalila první auto bez zadního okna, takto koncipovaných novinek bude jen přibývat
27.11.2025
Uvaří je jako žábu. Další země nechá řidiče elektromobilů platit za každý ujetý km, protože silnice se samy neopraví
27.11.2025
Nové Porsche Cayenne dál šokuje svou otylostí. Je vůbec nejtěžším Porsche historie, překonává i firemní traktory
27.11.2025
Bývalému olympionikovi zabavili vzácný Mercedes za stovky milionů a jdou po něm, je teď mezi 10 nejhledanějšími lidmi světa
27.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
