Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda MX-5 RS: slibná verze zůstane Japonsku, závodní Cup je pro všechny
2.10.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Verze RS nedostala výkon navíc, lepší jsou tu tlumiče a výbava. MX-5 Cup má dvoulitr a je kompletně připravena pro závodní sérii s lákavou první cenou.
Když má nějaké auto označení RS, většinou to znamená výkon navíc a upravený podvozek - a také vrchol nabídky, jako třeba v případě Škody Octavia RS. Když ale dostane písmenka RS auto Mazdy, ne všechno z toho musí být pravda. Mazda MX-5 RS je totiž postavena na základním modelu MX-5 s patnáctistovkou o výkonu 131 koní a 150 Nm. Na stovce je stále za 8,3 vteřiny.
Přesto tu nějaká vylepšení jsou, zejména na podvozku. MX-5 RS dostala nové a lepší tlumiče Bilstein, větší brzdy a rozpěru mezi přední tlumiče. Také tu je zesilovač zvuku sání. Nemáme k němu mnoho dalších údajů, ale pravděpodobně není elektronický a jeho účel nejspíš je, aby vůz zněl trochu zajímavěji. Nakolik to bude falešný zvuk, zatím těžko odhadovat.
MX-5 RS také není oholená verze pro co nejnižší hmotnost a s tím i co největší rychlost. V kabině je audiosystém Bose, vyhřívaná sedadla Recaro pokrytá kůží Nappa a alcantarou, adaptivní světla a hlídače mrtvých úhlů a jízdních pruhů. Váha zůstala na krásných 1 040 kilogramech, takže s tímhle autem patnáctistovka nebude mít moc práce.
Ovšem, jak bude tahle verze fungovat ve skutečnosti, se těžko dozvíme, protože ji Evropa ani Amerika nedostane, tohle auto zůstane v Japonsku. Individuální dovoz by mohl být otázkou, pokud vám za to tohle auto tolik stojí. Může ale být škoda, že se k nám nedostane, protože v Japonsku má stát v přepočtu velmi krásných 650 tisíc korun.



Mazda MX-5 RS jménem slibuje více než svou podstatou plní
Druhá novinka, kterou si Mazda tentokrát nebude schovávat jen v zemi vycházejícího slunce, je Mazda MX-5 Cup, závodní varianta nové MX-5. Je to vůbec první kompletně připravená závodní MX-5 a Mazda na ní spolupracovala s firmou Long Road Racing. Tenhle stroj si můžete koupit a tak, jak je, s ním naskočit do šampionátu Global Mazda MX-5 Cup, který začne v sezóně roku 2016.
Tento pohár ovšem není amatérský podnik, je profesionální, třebaže na jedné z nejnižších úrovní. Přesto bude vyžadovat od účastníků hodně, bude probíhat v Severní Americe, Evropě a Asii po celou sezónu. Nízká úroveň také nebude znamenat, že by se šampionát držel mimo ikonické okruhy, finále se bude např. konat na Laguna Seca. A na konci poháru čeká absolutního vítěze 200 tisíc dolarů (asi 4,8 milionu korun) na to, aby s Mazdou postoupil do vyšších závodních sérií.
Závodní Mazda MX-5 dostala potřebná vylepšení pro to, aby byla dostatečně rychlá i bezpečná na závodní trati. Odtud tedy pramení ochranný rám nad kabinou a sítě v ní. Samozřejmostí je také skořepinová sedačka se čtyřbodovými bezpečnostními pásy a závodní volant. Co ovšem může působit zvláštně, je fakt, že palubní deska i s přístrojovým štítem a středovým tunelem zůstala na svém místě bez velkých změn.
Podvozku se jistě dostalo spousty novinek, odhadujeme to na upravené zavěšení, kompletně nastavitelné všechno, tvrdší gumová uložení, lepší brzdy a závodní tlumiče. Samozřejmostí jsou také slicky a na karoserii si můžeme všimnout pár křidélek navíc. Pod kapotou je dvoulitr SkyActiv-G, ovšem jaký je jeho přesný výkon, není známo. Máte-li zájem, tenhle stroj si můžete objednat už nyní za 53 tisíc dolarů, tedy asi 1 a 1/4 milionu korun. To je na kompletně připravené závodní auto dost dobrá cena.
Kompletní fotogalerie Mazdy MX-5 RS a Cup






Mazda MX-5 RS zůstane v Japonsku


























Závodní verzi Cup si ale můžeme pořídit i v Evropě a jezdit s ní po okruzích světa
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 5 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před hodinou
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 2 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 4 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 5 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 13:02 - Stepan
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
