Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren MP4-12C GT3: opravdu ostrý McLaren je tu
12.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(video) McLaren splnil své sliby a odhalil závodní provedení sporťáku MP4-12C. S označením GT3 přibližuje možnosti vozu k maximu.
Nový McLaren MP4-12C jsme vám podrobně představili teprve nedávno při při příležitosti náběhu jeho sériové výroby, po krátké odmlce se k němu ale můžeme znovu vrátit. Zatímco předchozí zmínka patřila silničnímu provedení, tentokrát se podíváme na to závodní. Jeho probíhající přípravy výrobce avizoval již v průběhu loňska, dnes si jej můžeme konečně představit skoro ve všech detailech. Záměrně uvádím slovo „skoro”, neboť úplně všechny detaily McLaren ani při oficiálním debutu vozu na okruhu v Silverstone nezveřejnil. To je jistě škoda, vystačit si ale zkrátka musíme s tím, co máme.
Vůz s ohledem na třídu závodů, v nichž se má objevit (hádáte správně, je to GT3), pochopitelně vychází ze standardního MP4-12C a využívá tedy i stejného karbonového monokoku šasí o hmotnosti pouhých 75 kg. Nadto ale přidává použití kompozitních materiálů i na dalších částech karoserie a celková hmotnost vozu tak bude ještě nižší než u silniční verze (u té činí 1 300 kg). Přesné číslo neznáme, dá se však očekávat, že bude odpovídat spodnímu limitu třídy.



Značně upravena byla i aerodynamika vozu. Příď s novým spojlerem a záď s přepracovaným difuzorem na pohled až tak dramaticky odlišné nejsou, zcela jiné jsou ale boční partie. Vůz totiž dostal rozchod širší o plných 10 centimetrů, což si vyžádalo instalaci nových předních blatníků a úplně odlišně řešení zadních bočních partií včetně přívodu vzduchu k motoru. A ještě jedna novinka tu je - masivní pevné přítlačné křídlo, majestátně si hovící nad koncovými partiemi.
Když už přišla řeč na zvětšený rozchod, přepracovány byly samozřejmě i další části podvozku. Ten disponuje jednak novým elektronickým řízením, změnil se ale i jeho „hardware” - nové jsou závodní tlumiče a stabilizátory. Pro úplnost dopňme, že o zpomalení vozu se starají nové brzdy s třmeny Akebono.
A co motor? I ten má základ v sériovém osmiválci o objemu 3,8 litru s přeplňováním dvěma turbodmychadly. Podle McLarenu byl „upraven do podoby závodní specifikace”, tím ale informace o něm končí. Netušíme tedy, jaké změny na něm byly provedeny a s jakým výsledkem. Co ale víme přesně je to, že na motor navazuje zcela nová šestistupňová sekvenční převodovka od firmy Ricardo (sériová verze má dvouspojkový automat) s řazením páčkami pod volantem.
McLaren MP4-12C GT3 nyní čeká série testů na okruzích po celé Evropě, které se odehrají během března a dubna, po níž bude upřesněno, na jakých závodech a s jakými piloty bude vůz k vidění. Pro sezónu 2012 seriálu FiA GT3 by pak měl být vůz k dispozici i soukromým týmům. Za jakou cenu, to se teprve dozvíme.
McLaren MP4-12C GT3 na místě i v akci na fotografiích...
...a také na videu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Kolabující Audi se dál hojí na svých dealerech, marže jim seřízlo až k nule. „Prodávat auta už se nevyplatí,” říkají
před hodinouLuxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
včeraZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včeraMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
včeraNad Volkswagenem byl poprvé v historii vyhlášen bankrot, pro Němce je to další z řady nepříjemností
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva