Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren P15: Britové chystají další sporťák, najde si místo mezi MP4-12C a P1
26.1.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
S jídlem roste chuť a McLaren poslední dobou sousty nešetří. Po MP4-12C, P1 a P13 potvrdil i přípravy modelu P15, který v nabídce zapadne těsně pod vrchol.
McLaren lze označit za velmi úspěšnou závodní stáj, v případě silničních modelů ale hrála ve světě automobilů vždy jen malý part, minimálně do do počtu vyrobených vozů. Auta jako McLaren F1 sice nepostrádala velký význam, vyrobilo se jich ale vždy jen zanedbatelné množství kusů. Přesně to ovšem chtějí Britové v posledních letech změnit a i když jim mnozí nevěřili, že se z pozice okrajového výrobce mohou dostat na kobylku velkým hráčům na trhu, oni se svých cílů rozhodně nevzdávají. Naopak s postupujícím časem ukazují, že bát by se jich nemuselo třeba jen Ferrari, ale časem klidně i Porsche.
Aktuálně tedy éterem rezonují hlavně zvěsti o možnostech výjimečného McLarenu P1, už nějaký ten pátek ale automobilka vyrábí model MP4-12C a oznámila i chystanou ostřejší verzi s výkonem 650 koní. Jistotou je také příchod typu P13 2015, jakési britské 911, která se má představit už letos před podzimem v Paříži. A aby toho nebylo málo, aktuálně páni z Wokingu potvrdili i práce na modelu P15, který naopak zamíří v nabídce velmi vysoko - až pod vrcholný P1.
Pokud se divíte poněkud nejednotnému označení modelů McLarenu, pak vás na úvod můžeme zpravit o tom, že se jmény typu „MP4-něco” Britové skončili. Další novinky už ponesou pouze označení jako P1, P13 nebo právě P15, tedy jednodušší a snad i hierarchicky pochopitelnější pojmenování. Poslední jmenovaný typ je pak teprve v rané fází příprav a dorazit má až za několik let, přesto se už nyní ví leccos o tom, s čím přijde.
Před kolegy z britského Autocaru se o tom rozhovořil Mike Flewitt, výkonný ředitel McLarenu, který prozradil alespoň tolik, že P15 zamíří opravdu těsně pod vrchol nabídky „Macu”, stane na karbonovém šasí a dostane uprostřed uložený motor. To není pro vozy značky zrovna nová koncepce a nový nakonec nebude ani samotný agregát - Flewitt konstatoval, se pravděpodobně bude jednat o zásadně upravenou jednotku 3,8 V8 bi-turbo, kterou známe už ze všech současných silničních automobilů firmy.
Konkrétní detaily s ohledem na počínající vývoj Flewitt nezmínil, jasně ale konstatoval, že půjde o značně odlišný vůz než chystaný P13, zacílením, charakterem a nakonec i cenou. Zatímco P13 má stát okolo 120 000 liber, P15 přijde na částku okolo 400 000 liber, tedy více jak trojnásobně dráže. V čem všem se ale rozdíl v ceně obou vozů odrazí, zůstává nejasné.
Automobilka má na každý pád v plánu vyrábět brzy 4 000 aut ročně, to po příchodu P13. Jakmile se v nabídce objeví další provedení P13 (otevřená varianta nebo „čistá” verze ve stylu 911 GT3 RS), stoupne produkce až na 6 000 vozů za rok a pokud bude třeba, s P15 může vystoupat až k 7 000 jednotkám vyrobených během dvanácti měsíců.
Tohle je ale hudba budoucnosti, stejně jako nástupce P1, o kterém Flewitt též hovoří jako o hotové věci. My si ale nejprve počkáme na pařížskou premiéru P13, právě úspěch či neúspěch této novinky zřejmě rozhodne o tom, co bude možné od McLarenu očekávat v dalších letech.











U McLarenu mají nyní plnou hlavu P1 a jeho stále neodhaleného rekordu ze Severní smyčky Nürburgingu, brzy se ale má dočkat dalších kolegů ve zbroji, včetně modelu P15 s osmimístnou cenovkou v českých korunách
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 10 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejčtenější články
Firma začala v roce 2025 nabízet brutální motor 9,4 V8, prodává ho dokonce i ve verzi s turbem
6.10.2025
Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
Živá témata na fóru
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Policejní kontroly a měření 11.06. 12:55 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
