Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes končí s kombíky napříč třídami. Bez ohledu na to, jak velký o ně budete mít zájem
11.1.2022 | Petr Miler
Psal se rok 1977 a Mercedes vnesl do hry něco, co si dříve lepší značky nedovolily - prémiový kombík. Byl to okamžitě úspěch a zůstává jím i po 45 letech, ovšem jen v Evropě. A to Mercedesu nestačí na to, aby kombíky udržel v nabídce.
Pro laika to může být překvapivá zpráva, neboť auta s karoserií kombi jsou v Evropě velmi populární a v České republice obzvlášť. Jenže tím teritorium jejich obliby v podstatě končí. Prodeje malých i velkých modelů klesají a existuje skutečně jen pár typů, které lze označit za úspěšné. Několik kombíků od Mercedesu patří mezi ně, přesto to podle zdrojů obvykle velmi dobře informovaného německého magazínu Auotmobilwoche nebude stačit k tomu, aby v nabídce přežil jediný z nich.
Důvody jsou v zásadě tři, dva z nich spolu ale úzce souvisí. Tím prvním je rostoucí popularita SUV, které zastiňují v nabídkách automobilek prakticky všechno ostatní, jak už se dříve nechal slyšet provozní ředitel třícípé hvězdy Markus Schäfer. „Trh je pod tlakem, neboť stále více lidí inklinuje k SUV. Zbývá už jen pár zemí, kde jsou kombi oblíbená,“ řekl. To je ale jen první a popravdě řečeno nepřekvapivý důvod, tím druhým je Čína.
Pro Mercedes je to jednak klíčový trh, jednak je dnes do značné míry ovládán dvěma velkými čínskými investory. Ti si zjevně nepřejí, aby Mercedes do kombíků dále investoval, neboť za velkou zdí se téměř neprodávají. Je to trh SUV a sedanů, obojího má Mercedes v nabídce spoustu a stejným směrem se zjevně hodlá ubírat i dále. Nezdá se tak být podstatné, jak moc velký zájem budete mít o kombíky zde, o jejich osudu rozhodne nezájem úplně jinde.
Podle zdrojů Automobilwoche tak už Mercedes podepsal ortel jak malému CLA Shooting Brake, který má skončit v roce 2025, tak větším kombíkům třídy C a E. Nové Céčko jako kombík ještě vzniklo, má jít ale o jeho poslední generaci. A pokud další třída E dorazí s tímto typem karoserie, bude to pro ni též konečná. Tomu nahrává i třetí důvod - fakt, že Mercedes stále více tlačí na elektromobilitu, která si sice provozně nejlépe rozumí s malými, lehkými a nízkými auty, konstrukčně je ale nejsnazší udělat elektromobil znovu z SUV. A nebo něčeho na ten způsob.
„Z inženýrského úhlu pohledu je to docela oříšek - musíte se snažit, abyste nepřišli s vysokým vozem, a to kvůli bateriím v podlaze,“ řekl opět Markus Schäfer s tím, že elektrifikovat klasické koncepce aut je nesmírně složité. A nepřehání, nakonec se podívejte na ztvárnění elektrické třídy E nebo stejně vyvedené třídy S - to jsou auta, která nemají daleko k SUV nebo alespoň MPV, jsou neobvykle vysoké. A vysoké kombíky? To nedává smysl, šlo by v podstatě o SUV, i proto má přijít jejich konec.






Auta jako Mercedes C kombi to prý mají spočítané, automobilka už s nimi do budoucna nemá počítat kvůli SUV, Číně a elektrifikaci. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Automobilwoche
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včera (4)Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025 (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025 (4)
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
včeraKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva