Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes prohrál další zásadní soud, zákaz prodeje jeho aut může přijít kdykoli
11.9.2020 | Petr Miler
Už před třemi týdny utrpěli Němci u soudu podobnou porážku, s ohledem na požadované finanční záruky ale nebylo pravděpodobné, že by k zákazu prodejů došlo. Nyní stačí japonskému Sharpu složit 5,5 milionu euro.
Až si jednou budeme číst oficiální ohlédnutí za historií firmy Daimler, potažmo jeho klíčové značky Mercedes-Benz, tušíme, ze období okolo roku 2020 se obloukem vyhne. Automobilku stíhá jeden problém za druhým a ke všemu se zdá, že každý další je o trochu horší než ten předchozí.
Před pouhými třemi týdny jsme vás tak informovali, že Mercedes prohrál zásadní soud s Nokií, která mu na jeho základě může zakázat prodej jeho aut. Proč? Protože auta s třícípou hvězdou podle finské firmy používají řadu technických řešení patentovaných právě Finy, kteří by za ně rádi dostávali patřičné poplatky.
Tento spor je ale součástí hned několika podobných pří, ve kterých jde hlavně o to, kdo má vlastně případné poplatky platit. Mercedes říká, že patenty používají jeho dodavatelé a mají to být oni, kdo za ně má platit. Firmy jako Nokia jsou ale přesvědčeny, že v konečném důsledku je to německá automobilka, kdo dává jednotlivým systémům teoretickou i praktickou podobu a má to být právě ona, kdo za ně má platit. Alespoň ve většině případů.
Soud v Mannheimu minulý týden konstatoval, že to vidí stejně a teď se k němu přidal i mnichovský soud v samostatném sporu s firmou Sharp. Také ta si dělá nároky ve stejném záležitosti a soudce se se opět přiklonil na její stranu. I Japonci tedy dostali možnost zakázat prodej všech aut Mercedesu na území Německa, pakliže bude Daimler nadále odmítat za licence platit. A také oni musí v takovém případě musí u soudu složit jistinu pro případ, že by odvolací soud rozhodl jinak. Rozdíl je ale v tom, že Sharpu na to stačí 5,5 milionu euro, tedy asi 146 milionů Kč. Po Finech chtěl soud za totéž 183 miliard, a tak po tom dodnes nesáhli.
Daimler ani v tomto případě neočekává, že by se Sharp výkonu rozhodnutí takto vymáhal, ale není to v jeho rukou. Za 146 milionů už mu to riziko stát může - v případě těchto licenčních poplatků jde o miliardy za rok.






Mercedes nedávno představil novou třídu S, kterou chce hned začít prodávat. Čerstvé rozhodnutí mnichovského soudu tomu může docela snadno zamezit, alespoň v Německu - Sharpu stačí složit 5,5 milionu euro a Mercedes nebude moci v Německu prodávat do úhrady požadovaných poplatků vůbec nic. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Bloomberg
Bleskovky
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 9 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nejnovější články
Lada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
před 8 hodinamiSliby převratných baterek s bleskovým dobíjením berte s nadhledem, reálně auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
před 10 hodinamiPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
před 11 hodinamiPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovacích motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
dnesVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
dnes