Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes prohrál další zásadní soud, zákaz prodeje jeho aut může přijít kdykoli
11.9.2020 | Petr Miler
Už před třemi týdny utrpěli Němci u soudu podobnou porážku, s ohledem na požadované finanční záruky ale nebylo pravděpodobné, že by k zákazu prodejů došlo. Nyní stačí japonskému Sharpu složit 5,5 milionu euro.
Až si jednou budeme číst oficiální ohlédnutí za historií firmy Daimler, potažmo jeho klíčové značky Mercedes-Benz, tušíme, ze období okolo roku 2020 se obloukem vyhne. Automobilku stíhá jeden problém za druhým a ke všemu se zdá, že každý další je o trochu horší než ten předchozí.
Před pouhými třemi týdny jsme vás tak informovali, že Mercedes prohrál zásadní soud s Nokií, která mu na jeho základě může zakázat prodej jeho aut. Proč? Protože auta s třícípou hvězdou podle finské firmy používají řadu technických řešení patentovaných právě Finy, kteří by za ně rádi dostávali patřičné poplatky.
Tento spor je ale součástí hned několika podobných pří, ve kterých jde hlavně o to, kdo má vlastně případné poplatky platit. Mercedes říká, že patenty používají jeho dodavatelé a mají to být oni, kdo za ně má platit. Firmy jako Nokia jsou ale přesvědčeny, že v konečném důsledku je to německá automobilka, kdo dává jednotlivým systémům teoretickou i praktickou podobu a má to být právě ona, kdo za ně má platit. Alespoň ve většině případů.
Soud v Mannheimu minulý týden konstatoval, že to vidí stejně a teď se k němu přidal i mnichovský soud v samostatném sporu s firmou Sharp. Také ta si dělá nároky ve stejném záležitosti a soudce se se opět přiklonil na její stranu. I Japonci tedy dostali možnost zakázat prodej všech aut Mercedesu na území Německa, pakliže bude Daimler nadále odmítat za licence platit. A také oni musí v takovém případě musí u soudu složit jistinu pro případ, že by odvolací soud rozhodl jinak. Rozdíl je ale v tom, že Sharpu na to stačí 5,5 milionu euro, tedy asi 146 milionů Kč. Po Finech chtěl soud za totéž 183 miliard, a tak po tom dodnes nesáhli.
Daimler ani v tomto případě neočekává, že by se Sharp výkonu rozhodnutí takto vymáhal, ale není to v jeho rukou. Za 146 milionů už mu to riziko stát může - v případě těchto licenčních poplatků jde o miliardy za rok.
Mercedes nedávno představil novou třídu S, kterou chce hned začít prodávat. Čerstvé rozhodnutí mnichovského soudu tomu může docela snadno zamezit, alespoň v Německu - Sharpu stačí složit 5,5 milionu euro a Mercedes nebude moci v Německu prodávat do úhrady požadovaných poplatků vůbec nic. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Bloomberg
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před hodinou - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 3 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 4 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 6 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera