Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes S 2013 W222: bezpečnostní systémy zase blíže autopilotu
20.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Německý koncern Daimler představil bezpečnostní systémy nové generace Mercedesu třídy S. Jsou opět blíže k automatickému řízení auta.
Pro zlé jazyky bude nová generace třídy S jen další z řady přetechnizovaných vozů s opět prodlouženým seznamem elektronických hraček, které se můžou pokazit a budou řidičům upírat další kus svobodného rozhodování. Pro jiné to ale bude prostě ten nejlepší automobil na světě potvrzující dominanci Mercedesu na poli moderních technologií a bezpečnostních systémů. O čem je řeč? Ano, už to víme, koncern Daimler se v předpremiéře pochlubil další částí novinek, které jeho nová třída S nabídne.
Při vší úctě k Mercedesu a jeho schopnostem se však konstruktéři patrně doopravdy budou muset vypořádat s otázkami, zdali to při pěchování eSka elektronikou tentokrát nepřehnali. Však posuďte sami. Auto má dva radary na přídi s dosahem 30 metrů a úhlem záběru 80 stupňů a jeden radar s dosahem 200 metrů a „pozorovacím“ úhlem 60 stupňů, který je doplněný senzorikou se středním dosahem a detekcí 60 metrů. K tomu dva radary po stranách zádi vozu strážící prostor na vzdálenost 30 metrů (a 80 °) a jeden víceúčelový radar s dosahem 30 až 80 metrů kontrolující výseče 80 a 16 stupňů. Nechybí stereo kamera umístěná u vnitřního zpětného zrcátka a dohledem půl kilometru, dvanáct ultrazvukových senzorů (čtyři vpředu, stejný počet vzadu a dva po stranách předního nárazníku) a navíc ještě čtyři další kamery snímající prostor kolem automobilu.
Cílem není nic menšího, než nejbezpečnější automobil na světě, zakládající si především na prevenci, a proto hlídající prostor kolem sebe s 360stupňovým záběrem za pomocí celého zástupu asistenčních systému. Najdete tu Distronic Plus s asistentem řízení, který pomůže udržet odstup před provozem vpředu a zásahy do brzd a volantu bude schopen v nižších rychlostech a při popojíždění zcela převzít kontrolu nad autem. Dále je zde BAS Plus s asistentem kontroly provozu křižujícího směr pohybu Mercedesu. Ten umí detekovat vozidla i chodce a v případě nebezpečí a náhlého zpomalení řidičem zvýší brzdný účinek na nutnou nebo maximální možnou míru.
Mercedes třídy S dostane rovněž novou generaci systému PRE Safe, který dosud připravoval vůz na náraz třeba tím, že zvedal sklopená opěradla za současného přitažení pásů a uzavíral okna. W222 však má několik nadstaveb, z nichž první bude schopna do rychlosti 50 km/h detekovat chodce a v případě nutnosti zcela samostatně zastavit. Druhá rozpozná hrozící nebezpeční zezadu, čímž spustí do chodu vše výše zmíněné a navíc aktivuje brzdy, aby nežádoucí odhození vozu minimalizovalo riziko vzniku sekundárních srážek. Třetí pak umí cíleně přitáhnout pásy tak, aby řidič a cestující vpředu „byli odtaženi od směru srážky v úvodní fázi jejího vzniku“, což podle Mercedesu značně sníží riziko poranění.
Nezbytným se stal aktivní systém nežádoucího vybočení z jízdního pruhu, který nově detekuje protijedoucí provoz, přesněji řečeno, zdali je přilehlý pruh prázdný, a v případě nutnosti umí také zasáhnout do brzd na jedné straně, aby zamezil vybočení. Night View Assist Plus je klasický systém nočního vidění, tento ovšem registruje potenciální nebezpečí srážky s chodcem nebo zvířetem a zcela automaticky umí přepnout plně digitální displej tachometru na obrazový výstup a zvýraznit možnou hrozbu. A to není všechno. Diodová adaptivní světla si chodce najdou a osvítí jej, aby se řidič mohl plně soustředit na jízdu a nedíval se jen na přístrojový panel.
Jak tohle všechno bude působit na řidiče za jízdy, to popravdě v tuto chvíli nevíme. Psát o tom, že Mercedes podporuje nesoustředěnost nebo naopak zahrnuje posádku extrémním kvantem nových impulzů a informací, je teď předčasné a spekulativní. Asi bude hodně záležet, jak moc je tato elektronika odladěná a tím pádem odolná vůči falešným poplachům, a zdali umí pracovat na pozadí bez zbytečného vyrušování. Pokud ano, mohla by být přínosem, i když bude pro spoustu motoristů částečným vyplněním noční můry o zcela autonomně řízeném automobilu.























Nová třída S dostane kromě jiného airbagy v bezpečnostních pásech nebo automatická dálková světla, která umí odklánět paprsek tak, aby neoslňovala protijedoucí auta
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před 10 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nejnovější články
Mercedes po poprasku okolo říká, že motory BMW odebírat nebude. Prý má skvělé vlastní, za vlastní považuje i ty z Číny
před 5 hodinamiLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před 6 hodinamiPrezident Erdogan si vyzkoušel druhé turecké národní auto, na konkurenta Octavie se moc nadšeně netvářil
před 8 hodinamiŠéf Škody potvrdil, že ostrá Fabia se vrátí. Přijde ještě letos, levnější auta ale nebudou
před 9 hodinamiNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva