Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes SLS AMG Black Series: ostré SLS má až 631 koní
9.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
A nejde jen o výkon. Black Series v názvu SLS značí i jiný charakter motoru, citelné snížení hmotnosti a další úpravy klíčových komponent.
Novodobý Gullwing z produkce německého koncernu Daimler si jako jeden z mála sportovních modelů divize AMG udržel atmosférický motor. Tím je pořád 6,2litrový osmiválec M156/159, který v SLS AMG a SLS AMG GT disponuje výkonem 571, respektive 592 koní. Obecně se předpokládalo, že vrchol této typové řady s již tradičním označením Black Series půjde s výkonem ještě dál, otázkou bylo, jaký způsob plnění válců Mercedes zvolí.
Odpověď je možná překvapivější, než jistě mnozí předpokládali - SLS AMG Black Series totiž zůstává u atmosférické V8. Točivý moment motoru mírně poklesl z 650 na 635 newtonmetrů při 5 500 ot./min, ale jen ve prospěch zvýšení výkonové špičky na 631 koní při 7 400 ot./min. Modifikace motoru spočívala v přepracování nasávání, použití nových vačkových hřídelí a celkově vylepšeném chlazení. Pohonná jednotka je i díky tomu schopna točit 8 000 otáček za minutu.
Mercedes však ždímal nejen motor, ale výkonovou hmotnost navíc vylepšil i dietou. V zájmu vybroušení agility použil titanový výfukový systém se čtyřmi hranatými koncovkami a vážící jen 17 kg, což je o 13 kg méně než má standardní výfuk. Dalších patnáct kilogramů ušetřily lehké sportovní skořepiny, šest kilogramů ubrala demontáž multimediálního rozhraní Comand a instalace lithium-iontového akumulátoru srazilo váhu o dalších 8 kg. Přední spoiler, boční nástavce a difuzor pod zadním nárazníkem jsou z karbonu, aby hmotnost naopak zvyšovaly jen minimálně. Celkem se konstruktérům podařilo snížit váhu z 1 620 na 1 550 kg.
Maximální rychlost se patrně kvůli rozsáhlejšímu použití spoilerů, včetně pevného karbonového křídla na víku kufru, mírně snížila z 320 (verze GT) na 315 km/h. Čas potřebný k akceleraci na stovku se ale zkrátil. O jednu desetinu oproti GT, nebo dvě desetiny vteřiny ve srovnání se standardním SLS, takže Black Series teď dokáže z místa na 100 km/h vystřelit za 3,6 s.
Nejen v přímce, ale i v zatáčkách by to mohlo jet trochu rychleji. Nová Černá série má rozšířený rozchod kol o 20 mm vpředu a 24 mm vzadu, k tomu kovaná dvacetipalcová kola, manuálně stavitelné, tužší tlumiče a standardně karbon-keramické brzdy. SLS by mělo mít navíc také snížené těžiště díky tomu, že se podařilo uložit modifikovanou, rychleji řadicí sedmistupňovou převodovku AMG Speedshift DCT 7 o 10 mm níž. Ne že by to bylo u supersportu důležité, ale (zatím tedy neoficiálně) známe i jeho spotřebu. Ta by měla být v průměru 13,8 litru na 100 km.
Seznam příplatkových prvků výbavy bude u SLS Black Series asi poněkud stručnější, přesto bude možné objednat karbonový aero paket obsahující kupříkladu karbonová křidélka na bocích předního nárazníku nebo stavitelné zadní křídlo. Zajímavé také je, že Mercedes místo původního samosvoru použil elektronicky řízený diferenciál, i když nepředpokládáme, že by to mělo znamenat přibrzďování protáčejícího se kola.
Informace o částce potřebné k nákupu nejsou momentálně dostupné, ale SLS GT stojí v ČR 5,2 milionu a SLS Electric Drive 10,6 milionu. Předpokládáme, že by to mohlo být někde uprostřed.











Motor 6,2 V8 zůstává atmosférický a nabídne 631 koní při 7 400 otáčkách
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nejnovější články
Také v Česku působí největší specialista na obchod s ojetými vozy, pořádně to rozjel i na akci v Sosnové
před 4 hodinami
Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína
před 10 hodinami
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
před 11 hodinami
Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň
včera
Německé automobilky chtějí nařídit povinné dobíjení hybridů, smysl pro realitu je pořád dalece míjí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
