Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
MG6 1,8 DTi 2013: britský Číňan dostal do vínku diesel
15.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
V plánech na zahájení exportu dnes už čínského modelu MG6 do Evropy se objevil důležitý prvek - nový vznětový čtyřválec o výkonu 150 koní.
Bývalá britská značka MG, kterou momentálně vlastní jeden z nejstarších čínských automobilových koncernů Nanjing Automobile Group, je v Evropě považována už jen za součást historie. Na britských ostrovech však čile působí dál, a jak už jsme psali několikrát, tiše tam spřádá plány na opětovnou expanzi na kontinent.
K tomuto účelu má připravený hatchback nižší střední třídy MG5 a poněkud větší liftback i sedan MG6, který by při délce přes 4,6 metru mohl konkurovat připravované Octavii III i strojům střední třídy, jako jsou VW Passat nebo Mazda 6. Dosud mu k tomu ale chyběla jedna důležitá věc a tím byla dieselová pohonná jednotka.
Dnes už podle sdělení týdeníku Autocar nechybí. V Británii by se měl v dohledné době objevit přeplňovaný naftový čtyřválec 1,8 DTi s maximálním výkonem 150 koní při 4 000 ot./min a slušným točivým momentem 350 newtonmetrů při 1 800 ot./min. Motor se vyvíjel a ladil někde v Evropě a jeho průměrná spotřeba je 5,3 l/100 kilometrů, což je sice konkurenceschopná, nikoli však extra skvělá hodnota. MG každopádně slibuje brzké zlepšení.
Číňané kvůli instalaci dieselu, zvyšujícího hmotnost auta o 60 kg (na celkových, docela vysokých 1 605 kg) vyměnili tlumiče, pružiny i stabilizátory, což podle prvních dojmů značně vylepšilo kvalitu jízdy v nižších rychlostech i agilitu a celkovou ovladatelnost v těch vyšších.
Motor 1,8 DTi se kombinuje se šestistupňovou manuální převodovkou a na stovku se společně umí dostat za něco málo přes devět sekund (0-60 mph - 8,9 s). Maximální rychlost činí 201 km/h. Autocar vůz skutečně chválí a předpovídá, že tohle by mohl být první vůz MG, který se prosadí i ve zbylé části Evropy. V Británii se bude od prosince prodávat za 18 200 liber, v přepočtu 570 tisíc, dodávky prvních kusů se pak rozjedou počátkem příštího roku.



Vznětová osmnáctistovka má 150 koní a točivý moment 350 newtonmetrů, čímž se výkonově dostala na úroveň 2,0 TDI EA 288 od Volkswagenu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Existuje méně vhodné místo pro prodej „nejbělejšího bílého BMW”, než je Jihoafrická republika?
dnesPřelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje na něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
3.9.2025Unikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
2.9.2025
Nejčtenější články
Donald Trump se veřejně vysmál ostudné změně image Jaguaru, otevřeně řekl to, co si myslí asi 99 procent lidí
6.8.2025Ani 40 modelů není dost. Mercedes brzy odhalí hned 18 dalších novinek, chce jimi zachránit upadající prodeje
6.8.2025Honda Civic pro EU dostala facelift. Její fiasko nemá šanci zvrátit, leda by ji tuningové firmy začaly předělávat na BMW 3
6.8.2025Bezpečnost moderních SUV je fikce. Spousta lidí už z nich ani pořádně nevidí na cestu
6.8.2025Němci vzali Erdoganovu pýchu a zkusili s ní ujet 2 000 km z Turecka do Německa. Takto dopadli
6.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva