Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi chystá do Paříže Lancer Sportback a Lancer Ralliart
11.6.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Mitsubishi si pro autosalon v Paříži připravilo premiéru dalších dvou členů modelové řady Lancer. Sportback je ušit na míru chutím evropských zákazníků a Ralliart je takovým Lancerem Evo Light.
Sportovní hatch
Evropští zákazníci preferují hatchbacky, v roce 2005 tvořila 5-dveřová prevedení u pěti nejprodávanějších evropských aut C-segmentu 75% prodejů. Proto Mitsubishi přichází s praktičtější variantou svého tradičního sedanu, která si ale zachovává jeho sportovní charakter.
Vůz o délce 458,5 cm (vs. 457 cm provedení Lancer Sportsedan) spíše než snahu o největší vnitřní objem kombinuje styl s dostatečnou flexibilitou (upravitelná výška dna podlahy zavazadlového prostoru, automatické sklápění zadních sedaček,…). Objem kufru je 288 l nebo 344 l, když je podlaha zavazadlového prostoru ve své nízké pozici, až po 1 394 l při sklopených sedačkách.
Technicky se Sportback shoduje se Sportsedanem a i nabídka motorů bude stejná. Jde o benzínovou 1.5 o výkonu 109 k a 1.8 se 143 k. Pro zájemce o naftový pohon je k dispozici 2.0d o o výkonu 140 k. Stejně tak budou k dispozici 4 převodovky (5 MT, 6 MT, 4 AT, 6stupňová automatizovaná CVT).


Evo light
Lancer Ralliart bude takovou odlehčenou verzí hardcorového modelu Evo X. Dostane část jeho techniky, méně výkonný motor, ale na druhou stranu bude dostupnější více zájemcům.
Část dílů karoserie bude z vysokopevnostní a super vysokopevnostní oceli, dalších několik, jako např. hliníková kapota motoru s otvory pro lepší odvádění tepla z motorového prostoru snižující hmotnost o 7,9 kg, zase přijde přímo od Eva. O pohon se postará upravená verze motoru 4B11 2.0 l Turbo MIVEC: 240 k / 6 000 ot/min a 353 Nm / 3 000 ot/min (vs. 295 k / 6 500 ot/min a 366 Nm / 3 500 ot/min), na který naváže dvouspojková převodovka TC-SST z Lancer Evo ochuzená o supersportovní mód. Na silnici se výkon dostane prostřednictvím trvalého pohonu 4x4 AWC jemuž bude na rozdíl od Eva chybět Active Yaw Control a Sport ABS. Brzdy ale zůstanou nezměněny, půjde o systém Lanceru Evolution s předními odvětranými dvoupístkovými brzdami a větším hlavním brzdovým válcem s rychlejší odezvou.
Ralliart bude k dispozici během příštího roku a k dostání budou obě karosářské varianty.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen se neobvykle zjevil na sociálních sítích a setřel rekordmana, který zpochybňoval jeho výkon zajetý pod falešným jménem
včeraFerrari uspořádalo výlet pro majitele legendární F50, v hrstce aut se mu sešly stroje za víc než 3 miliardy
včeraMožná nejlepší fotbalový obránce světa ukázal své nové auto, zářit v něm bude míle na všechny strany
17.5.2025
Nejnovější články
Šéf VW vydal varování pro akcionáře, chce udělat to poslední, co teď automobilka skutečně potřebuje
před 2 hodinamiRychlý test Porsche Macan Electric: Zrušit, zahodit a začít znovu
včeraMax Verstappen se neobvykle zjevil na sociálních sítích a setřel rekordmana, který zpochybňoval jeho výkon zajetý pod falešným jménem
včeraFerrari uspořádalo výlet pro majitele legendární F50, v hrstce aut se mu sešly stroje za víc než 3 miliardy
včeraI propadák může být držák, majitel s ním najel 1,6 milionu km. Tachometr je jednou z mála věcí, které kvůli tomu přestaly fungovat
včera
Živá témata na fóru
- Auto bebechy (kola a nosiče) 05.19. 08:23 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.18. 13:27 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.17. 19:29 - Vrooom
- Hybridní pohon Dacia - přímovstřik spolehlivost 05.17. 16:49 - Vincente DePalito
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.16. 18:57 - Truck Daškam
- Onboard videa 05.15. 15:13 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.15. 14:53 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.15. 08:04 - spooon