Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-400: konečně naplno
28.5.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Rodinný sedan s dvoulitrovým motorem o výkonu z říše supersportů? To nemůže být řeč o ničem jiném, než o nejsilnější verzi Mitsubishi Evo X, kterou poznáte podle přívlastku FQ-400. Bohužel, oficiálně se za hranice britských ostrovů nepodívá.
Netrvalo to dlouho a po modelu Mitsubishi Evo X FQ-330 přichází dosud nejsilnější Evo ze současné modelové řady označenou římskou číslicí X. A s cenovkou 49 999 GPB bude také nejdražší.
Ovšem za danou sumu dostanete pod kapotu 403 koní z přeplňovaného dvoulitru a k tomu točivý moment 387 N.m. Zvýšeného výkonu bylo dosaženo závodními tryskami, velkým turbodmychadlem a zcela novým výfukovým potrubím, které je zakončeno třípalcovou koncovkou. O zbytek se postarala přepracovaná řídící jednotka. Díky úpravám trvá zrychlení z 0 na 100 km/h pouhé 3,8 sekundy. Nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h.
O neutuchající přilnavost na každém povrchu se postará systém S-AWC, neboli chytrý pohon všech čtyř kol. Systém nabízí tři různá nastavení podle povrchu, po kterém zrovna pojedete. Oproti předchozím verzím doznal změn i podvozek, který je nyní ještě blíž silnici, konkrétně o třicet milimetrů. Rozvor byl rozšířen a ke slovu přišly pružiny Eibach a tlumiče Bilstein. V neposlední řadě se úpravy dotkly i brzdových komponentů čítající odlehčené a větší brzdové disky i třmeny. Nová jsou také odlehčená litá kola velikosti 18".
Při pohledu zvenku vypadá FQ-400 jakoby někdo vytáhl na projížďku rally speciál. Ostře řezané rysy přídě se spoustou otvorů odvádějících horký vzduch z motorového prostoru, prahové nástavce, velké křídlo vzadu, to vše upozorní s kým mají ostatní tu čest. V interiéru pak najdeme sportovní sedadla značky Recaro, karbonovou páku řazení či karbonovou ruční brzdu. Váš mobilní telefon pohodlně připojíte přes rozhraní Bluetooth a pokud zrovna nebudete posluochat zvuk motoru, můžete využít integrovaného HDD velikosti 30 GB. V hledání okresek bude pomáhat DVD navigační systém a o dobrou viditelnost se postarají automatická světla.
Bohužel jak již bylo řečeno na začátku všechny úpravy FQ jsou výsadou Velké Británie a dokonce nemají nic společného s Japonskem, kde mají zase svoje ostré verze. Jedinou cestou k získání nového FQ-400 je individuální dovoz. Nejsem si ale jistý, že to za to stojí. Jak se asi v reálu bude chovat tato „vyšponovaný” motor?


















Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejčtenější články
BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Další firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
4.7.2025Porsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
4.7.2025První tuningová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
4.7.2025Zákazníci a fanoušci Audi už jsou tak zoufalí, že natočili hodinový film volající po tom, aby firma zastavila svůj úpadek
5.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub