Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-400: konečně naplno
28.5.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Rodinný sedan s dvoulitrovým motorem o výkonu z říše supersportů? To nemůže být řeč o ničem jiném, než o nejsilnější verzi Mitsubishi Evo X, kterou poznáte podle přívlastku FQ-400. Bohužel, oficiálně se za hranice britských ostrovů nepodívá.
Netrvalo to dlouho a po modelu Mitsubishi Evo X FQ-330 přichází dosud nejsilnější Evo ze současné modelové řady označenou římskou číslicí X. A s cenovkou 49 999 GPB bude také nejdražší.
Ovšem za danou sumu dostanete pod kapotu 403 koní z přeplňovaného dvoulitru a k tomu točivý moment 387 N.m. Zvýšeného výkonu bylo dosaženo závodními tryskami, velkým turbodmychadlem a zcela novým výfukovým potrubím, které je zakončeno třípalcovou koncovkou. O zbytek se postarala přepracovaná řídící jednotka. Díky úpravám trvá zrychlení z 0 na 100 km/h pouhé 3,8 sekundy. Nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h.
O neutuchající přilnavost na každém povrchu se postará systém S-AWC, neboli chytrý pohon všech čtyř kol. Systém nabízí tři různá nastavení podle povrchu, po kterém zrovna pojedete. Oproti předchozím verzím doznal změn i podvozek, který je nyní ještě blíž silnici, konkrétně o třicet milimetrů. Rozvor byl rozšířen a ke slovu přišly pružiny Eibach a tlumiče Bilstein. V neposlední řadě se úpravy dotkly i brzdových komponentů čítající odlehčené a větší brzdové disky i třmeny. Nová jsou také odlehčená litá kola velikosti 18".
Při pohledu zvenku vypadá FQ-400 jakoby někdo vytáhl na projížďku rally speciál. Ostře řezané rysy přídě se spoustou otvorů odvádějících horký vzduch z motorového prostoru, prahové nástavce, velké křídlo vzadu, to vše upozorní s kým mají ostatní tu čest. V interiéru pak najdeme sportovní sedadla značky Recaro, karbonovou páku řazení či karbonovou ruční brzdu. Váš mobilní telefon pohodlně připojíte přes rozhraní Bluetooth a pokud zrovna nebudete posluochat zvuk motoru, můžete využít integrovaného HDD velikosti 30 GB. V hledání okresek bude pomáhat DVD navigační systém a o dobrou viditelnost se postarají automatická světla.
Bohužel jak již bylo řečeno na začátku všechny úpravy FQ jsou výsadou Velké Británie a dokonce nemají nic společného s Japonskem, kde mají zase svoje ostré verze. Jedinou cestou k získání nového FQ-400 je individuální dovoz. Nejsem si ale jistý, že to za to stojí. Jak se asi v reálu bude chovat tato „vyšponovaný” motor?

















Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 5 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Kruh se uzavírá, VW má v plánu zachránit své elektromobily s pomocí spalovacích motorů
před hodinou
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 3 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 4 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 5 hodinami
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
