Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-400: konečně naplno
28.5.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Rodinný sedan s dvoulitrovým motorem o výkonu z říše supersportů? To nemůže být řeč o ničem jiném, než o nejsilnější verzi Mitsubishi Evo X, kterou poznáte podle přívlastku FQ-400. Bohužel, oficiálně se za hranice britských ostrovů nepodívá.
Netrvalo to dlouho a po modelu Mitsubishi Evo X FQ-330 přichází dosud nejsilnější Evo ze současné modelové řady označenou římskou číslicí X. A s cenovkou 49 999 GPB bude také nejdražší.
Ovšem za danou sumu dostanete pod kapotu 403 koní z přeplňovaného dvoulitru a k tomu točivý moment 387 N.m. Zvýšeného výkonu bylo dosaženo závodními tryskami, velkým turbodmychadlem a zcela novým výfukovým potrubím, které je zakončeno třípalcovou koncovkou. O zbytek se postarala přepracovaná řídící jednotka. Díky úpravám trvá zrychlení z 0 na 100 km/h pouhé 3,8 sekundy. Nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h.
O neutuchající přilnavost na každém povrchu se postará systém S-AWC, neboli chytrý pohon všech čtyř kol. Systém nabízí tři různá nastavení podle povrchu, po kterém zrovna pojedete. Oproti předchozím verzím doznal změn i podvozek, který je nyní ještě blíž silnici, konkrétně o třicet milimetrů. Rozvor byl rozšířen a ke slovu přišly pružiny Eibach a tlumiče Bilstein. V neposlední řadě se úpravy dotkly i brzdových komponentů čítající odlehčené a větší brzdové disky i třmeny. Nová jsou také odlehčená litá kola velikosti 18".
Při pohledu zvenku vypadá FQ-400 jakoby někdo vytáhl na projížďku rally speciál. Ostře řezané rysy přídě se spoustou otvorů odvádějících horký vzduch z motorového prostoru, prahové nástavce, velké křídlo vzadu, to vše upozorní s kým mají ostatní tu čest. V interiéru pak najdeme sportovní sedadla značky Recaro, karbonovou páku řazení či karbonovou ruční brzdu. Váš mobilní telefon pohodlně připojíte přes rozhraní Bluetooth a pokud zrovna nebudete posluochat zvuk motoru, můžete využít integrovaného HDD velikosti 30 GB. V hledání okresek bude pomáhat DVD navigační systém a o dobrou viditelnost se postarají automatická světla.
Bohužel jak již bylo řečeno na začátku všechny úpravy FQ jsou výsadou Velké Británie a dokonce nemají nic společného s Japonskem, kde mají zase svoje ostré verze. Jedinou cestou k získání nového FQ-400 je individuální dovoz. Nejsem si ale jistý, že to za to stojí. Jak se asi v reálu bude chovat tato „vyšponovaný” motor?

















Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
dnes
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
před 5 hodinami
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
před 7 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací totálně zhroutily, i když zlevnily až pod úroveň dotovaných cen
před 8 hodinami
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
před 9 hodinami
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:37 - Truck Daškam
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
