Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Space Star 2013: první pořádné fotky a specifikace Mirage pro Evropu
8.2.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Už víme, že malý hatchback Mitsubishi pro Evropu nese poněkud zmatečné jméno Space Star. Podívejte se na jeho první lepší fotky a specifikace.
Již před více než rokem se světu poprvé představilo malé Mitsubishi Mirage. Měli jsme za to, že jde o vcelku pravověrného nástupce původního Coltu, který se v předchozí generaci stal jakýmsi minivanem, a tak jsme mu tak říkali i po zahájení jeho prodeje. Jenže tohle si automobilka nepřála, a tak později oznámila, že Mirage zůstane sám sebou na celém světě, včetně Evropy. Tajenka se zdála zbýt rozluštěna, pak se ovšem věci začaly komplikovat.
U tří diamantů si nějak neuvědomili, že na jméno Mirage mají právo jen v některých částech světa, a tak znovu rozehráli škatulata. V Severní Americe byli tak bezradní, že auto raději představili úplně beze jména a krok, který této události předcházel v Evropě, také nevypadá nejšťastněji - auto si totiž bude říkat Space Star, což je jméno, které do roku 2005 neslo i zde prodávané MPV. Jaký paradox - z Coltu se kdysi stalo poloMPV, ze Space Staru malý hatchback.
Tento krok japonské automobilky je už ale očividně definitivní, neboť Mitsubishi Motors vůz začíná uvádět na vybrané trhy. Ten český mezi ně zatím evidentně nepatří, neboť na webu místního zastoupení Mitsu nenajdete o novém Space Staru 2013 ani zmínku, někteří „západní” importéři se ale činí více. Na svých webech pro zákazníky sice zveřejňují stále jen tytéž počítačové obrázky Mirage upravené ve Photoshopu, PR oddělení německého zastoupení ale už stihlo skutečný vůz „postavit na značky” a udělat pár prvních fotek pro média.
Barva je znovu stejná jako u prvních propagačních kusů Mirage, přesto je to první příležitost spatřit evropskou specifikaci vozu (viditelné označení Space Star tedy stále nenese, možná ještě nebylo stvořeno...) stojící koly pevně na evropské půdě. Ceny vozu zatím nedodáme, technické specifikace ale ano. Auto bude na Starém kontinentu prodáváno se dvěma benzinovými motory 1,0 a 1,2, které bude navíc možné kombinovat s úsporným paketem ClearTec. Standardně budou dodávány s pětistupňovou manuální převodovkou, u silnější 1,2 si bude možné připlatit i za automat CVT.
Slabší motor 1,0 dává výkon nejvýše 52 kW (71 koní) při 6 000 ot./min a vůz rozjede až na 180 km/h. Akcelerace na stovku se odehraje za 13,6 sekundy, což nám napovídá něco o tom, že bruselský šrktič zase úřadoval - auto váží pouhých 845 kilogramů a takové hmotnosti by 71 koní mělo stačit na dynamiku z jiných sfér. Spotřebou se ale vůz odvděčí, alespoň tou papírovou - v kombinaci si má říci o 4,2 litru benzinu, s paketem ClearTec (obdoba českého GreenTecu a podobných) dokonce jen o 4,0 litru. Mimoměstská spotřeba přitom údajně činí 3,6 l/100 km, a tak ani 35litrová nádrž na benzin nevypadá marně.
Silnější jedna-dvojka nemá podstatně vyšší výkon - disponuje maximálně 59 kW (80 koní) při 6 000 ot./min. Má ale válec k dobru (litr je tříválcové nedochůdče), a tak by přesto mohl být podstatně zajímavější volbou. Nasvědčuje tomu i akcelerace na stovku za 11,6 sekundy, maximální rychlost je totožná (tedy dost možná elektronicky omezená) pohotovostní hmotnost se kupodivu nezměnila ani o kilogram. Podobná je pak i spotřeba - paket ClearTec je u 1,2 MIVEC standardem a kombinovaný apetit motoru činí 4,3 litru.
Nevíme, jestli tyto parametry shledáte dostatečně zajímavými, dost možná o tom rozhodne cena. Tu zatím neznáme ani pro německý trh, jisté ovšem je, že prodej začne letos v dubnu. Kdy se přidá Česká republika se pokusíme zjistit co nejdříve.














Tohle je nový Space Star pro Evropu na zatím nejlepších fotkách
Pro srovnání předchozí iterace vozu stejného jména vyráběná mezi roky 2002 a 2005. Společného s novinkou nemá nic, tedy krom onoho jména...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 31.7.2025
Nejnovější články
Honda krutě poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má na krku hromadnou žalobu za poruchové turbomotory
před 9 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
před 10 hodinamiŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil uprostřed změny zaměření celé firmy, co se teď bude dít?
včeraMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včeraNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva