Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Space Star 2013: první pořádné fotky a specifikace Mirage pro Evropu
8.2.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Už víme, že malý hatchback Mitsubishi pro Evropu nese poněkud zmatečné jméno Space Star. Podívejte se na jeho první lepší fotky a specifikace.
Již před více než rokem se světu poprvé představilo malé Mitsubishi Mirage. Měli jsme za to, že jde o vcelku pravověrného nástupce původního Coltu, který se v předchozí generaci stal jakýmsi minivanem, a tak jsme mu tak říkali i po zahájení jeho prodeje. Jenže tohle si automobilka nepřála, a tak později oznámila, že Mirage zůstane sám sebou na celém světě, včetně Evropy. Tajenka se zdála zbýt rozluštěna, pak se ovšem věci začaly komplikovat.
U tří diamantů si nějak neuvědomili, že na jméno Mirage mají právo jen v některých částech světa, a tak znovu rozehráli škatulata. V Severní Americe byli tak bezradní, že auto raději představili úplně beze jména a krok, který této události předcházel v Evropě, také nevypadá nejšťastněji - auto si totiž bude říkat Space Star, což je jméno, které do roku 2005 neslo i zde prodávané MPV. Jaký paradox - z Coltu se kdysi stalo poloMPV, ze Space Staru malý hatchback.
Tento krok japonské automobilky je už ale očividně definitivní, neboť Mitsubishi Motors vůz začíná uvádět na vybrané trhy. Ten český mezi ně zatím evidentně nepatří, neboť na webu místního zastoupení Mitsu nenajdete o novém Space Staru 2013 ani zmínku, někteří „západní” importéři se ale činí více. Na svých webech pro zákazníky sice zveřejňují stále jen tytéž počítačové obrázky Mirage upravené ve Photoshopu, PR oddělení německého zastoupení ale už stihlo skutečný vůz „postavit na značky” a udělat pár prvních fotek pro média.
Barva je znovu stejná jako u prvních propagačních kusů Mirage, přesto je to první příležitost spatřit evropskou specifikaci vozu (viditelné označení Space Star tedy stále nenese, možná ještě nebylo stvořeno...) stojící koly pevně na evropské půdě. Ceny vozu zatím nedodáme, technické specifikace ale ano. Auto bude na Starém kontinentu prodáváno se dvěma benzinovými motory 1,0 a 1,2, které bude navíc možné kombinovat s úsporným paketem ClearTec. Standardně budou dodávány s pětistupňovou manuální převodovkou, u silnější 1,2 si bude možné připlatit i za automat CVT.
Slabší motor 1,0 dává výkon nejvýše 52 kW (71 koní) při 6 000 ot./min a vůz rozjede až na 180 km/h. Akcelerace na stovku se odehraje za 13,6 sekundy, což nám napovídá něco o tom, že bruselský šrktič zase úřadoval - auto váží pouhých 845 kilogramů a takové hmotnosti by 71 koní mělo stačit na dynamiku z jiných sfér. Spotřebou se ale vůz odvděčí, alespoň tou papírovou - v kombinaci si má říci o 4,2 litru benzinu, s paketem ClearTec (obdoba českého GreenTecu a podobných) dokonce jen o 4,0 litru. Mimoměstská spotřeba přitom údajně činí 3,6 l/100 km, a tak ani 35litrová nádrž na benzin nevypadá marně.
Silnější jedna-dvojka nemá podstatně vyšší výkon - disponuje maximálně 59 kW (80 koní) při 6 000 ot./min. Má ale válec k dobru (litr je tříválcové nedochůdče), a tak by přesto mohl být podstatně zajímavější volbou. Nasvědčuje tomu i akcelerace na stovku za 11,6 sekundy, maximální rychlost je totožná (tedy dost možná elektronicky omezená) pohotovostní hmotnost se kupodivu nezměnila ani o kilogram. Podobná je pak i spotřeba - paket ClearTec je u 1,2 MIVEC standardem a kombinovaný apetit motoru činí 4,3 litru.
Nevíme, jestli tyto parametry shledáte dostatečně zajímavými, dost možná o tom rozhodne cena. Tu zatím neznáme ani pro německý trh, jisté ovšem je, že prodej začne letos v dubnu. Kdy se přidá Česká republika se pokusíme zjistit co nejdříve.














Tohle je nový Space Star pro Evropu na zatím nejlepších fotkách
Pro srovnání předchozí iterace vozu stejného jména vyráběná mezi roky 2002 a 2005. Společného s novinkou nemá nic, tedy krom onoho jména...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejčtenější články
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1.4.2025Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025Giugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
1.4.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha