Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nástupce Bugatti Veyron: ve hře jsou tři řešení, jistý je jen výkon 1 500 koní
10.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Bugatti tápe nad tím, jaký pohon použije u nového modelu. V jednom ze tří testovacích kusů je i elektromotor, každý z nich má zhruba 1 500 koní.
Stávající Veyron je už téměř vyprodaný a posledním zájemcům zůstává k dispozici již necelých patnáct kusů. Přestože byla celá 450kusová série pro VW Group velice nákladným projektem, ve kterém utopili podle analytiků přes dvě miliardy Euro, do chystané novinky opět hodlají investovat takovou sumu peněz, aby byla opět nejrychlejším produkčním vozem planety. A právě tímhle modelem se teď u Bugatti musejí zabývat dnem i nocí.
Není divu, do roku 2016 totiž nezbývá už zase tolik času, de facto když máme nový vůz vidět v takřka hotové podobě již příští rok. Podle dostupných zdrojů není automobilka stále rozhodnuta pro konečný koncept pohonného ústrojí, a tak souběžně testuje hned tři různě vybavené prototypy, z nichž dva se už prohánějí v hávu Veyronu po Severní smyčce Nürburgringu. Na snímcích si můžete prohlédnout, že jedna z testovacích mul vozí na motoru podivnou konstrukci.
Zrovna o té se tvrdí, že je osazena elektrickým motorem, který nejenže bude snižovat emise, aby novinka vyhověla emisní normě Euro 6, ale také bude schopný vůz urychlit při snaze o dosažení mety 460 km/h. Většina dostupných zdrojů se také shoduje na použití stávajícího motoru, kterým je šestnáctiválec přeplňovaný čtveřicí turbodmychadel. V rámci vylepšování a ladění na výkon kolem 1 500 koní - má být o čtvrtinu silnější než stávající nejsilnější kusy - se diskutuje o použití nového systému přímého vstřikování, dále o elektrických turbodmychadlech a o zmíněném elektromotoru, jakožto součástce implantované přímo do skříně dvouspojkové převodovky.
Vůz má na stokilometrovou rychlost dle prvních počítačových simulací akcelerovat za 2,3 sekundy, zajímavější však bude jeho další měřený rozlet. Co se týče hmotnosti, cílem je nepřesáhnout 1 840 kilogramů verze Veyronu Super Sport. K tomu si je nutné připočíst nové aktivní aerodynamické prvky zajišťující přítlak ve všech rychlostech a ve všech různých režimech, stejně jako nové speciálně vyvinuté pneumatiky konstruované na zmíněnou maximální rychlost.
Pro montáž nového Bugatti, které si nedává za cíl nic menšího, než opět přepsat pravidla nejrychlejších vozů na silniční použití, bude třeba přestavět linky továrny ve francouzském Molsheimu. Stejně jako v současném dějství se i u novinky počítá s celkovou produkcí omezenou počtem 450 kusů a vypadá to, že tentokrát ponese jméno Chiron, tedy příjmení slavného závodního jezdce automobilky z dvacátých a třicátych let minulého století. Dávalo by to smysl, protože se neobjevilo na žádném ze šesti unikátních Veyronů Legends. U jednoho z konceptů předcházejících Veyronu přitom použito bylo.













Novinka nahrazujcí Veyron ponese zřejmě jméno Bugatti Chiron. Výkon dosáhne 1 500 koní a maximální rychlost by měla atakovat 460 km/h
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Blackout ve Španělsku a Portugalsku popsaný z první ruky ukazuje, do jak zoufalé situace nás uvrhlo nedomyšlené zelené šílení
před hodinouČíňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
včeraVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva