Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejlevnější SUV Renaultu láme rekordy. Koupilo si ho už 500 000 lidí, při jeho vzhledu a cenách není divu
17.10.2022 | Petr Miler
Není to žádný výkřik moderní techniky a ani jinak převratný vůz, kombinuje ale vysokou použitelnost, sympatický design a velmi nízké ceny. Není tak divu, že se prodává jako housky na krámě, proč si z toho Renault nebere poučení i u nás?
Tohle auto jako takové není novinkou. Renault Kwid se jako nejlevnější SUV světa začal nejprve na indickém trhu prodávat už v roce 2015. Prodeje ani tehdy nebyly nízké, zejména proto, že vůz s cenou startoval v přepočtu pod 100 tisíci korunami, postupem času ale došlo na propad počátečního zájmu až na méně než polovinu. Francouzi jej tak zkusili v roce 2020 zastavit razantním faceliftem a zjevně trefili desítku.
Technicky se sice s modernizací nic nezměnilo, vůz je i nadále k dispozici se dvěma benzinovými agregáty, z nichž ten 0,8litrový dává 54 koní při 5 678 (sic) ot./min a 72 Nm točivého momentu při 4 386 ot./min, zatímco litrová jednotka byla naladěna na 68 koní a 91 Nm v 5 500 resp. 4 259 otáčkách. Volit pak znovu jde mezi manuálem a automatem. V případě designu ale došlo k radikální proměně.
Příď se chlubí novou maskou, nárazníkem a také docela jinak pojatými světly, která byla dle poslední módy rozdělena do dvou pater. V tom horním velmi úzkém nalezneme diody pro denní svícení, hlavní lampy jsou pak stylizovány jako mlhovky. Zadní světla se však zdají být ponechána v původním stavu, v závislosti na volbě výbavy tak lze počítat maximálně s novými kryty pod zadním nárazníkem.
Do interiéru zamířila nová palubní deska s multimédii podporujícími systémy Andoid Auto a Apple CarPlay. Doplňuje je osmipalcová dotyková obrazovka, stejně jako pozměněný volant. Změn se dočkal i přístrojový štít, nakonec si vše můžete prohlédnout v přiložené galerii zachycující verzi Outsider. Ta se ale po prodejní stránce žádným outsiderem nestala, naopak. Auto je totiž přes vylepšení a citelně atraktivnější pojetí k dál mání velmi levně.
K dispozici dnes není jen v Indii, auto je k mání také v Jižní Americe nebo v Jihoafrické republice, v případě cen ale zůstaneme v „rodné” Indii. Tam auto startuje na 464 400 rupiích, tedy asi 142 tisících Kč. A i vybavenější model s litrovým motorem přijde na 498 900 rupií, v přepočtu nějakých 153 tisíc Kč. Musíte jít až po maximálně vybavené verzi Climber s motorem 1,0 a automatem, aby se cena dostala aspoň na 599 000 INR, což je ale pořád 183 tisíc korun - za absolutně vrcholnou verzi z prezentačních materiálů. Je to o dost více než dříve, lidé ale zjevně na vylepšený vzhled i výbavu reagují pozitivně.
Při takových sumách by ostatně autu leccos odpustil i náročný Evropan, a tak není divu, že se i v těžkých časech prodává velmi dobře. Renault se čerstvě pochlubil tím, že od začátku prodejů vozu v roce 2015 dodal zákazníkům už 500 tisíc Kwidů, ještě přesvědčivěji ale působí pohled na prodeje v posledních letech. Renault stabilně prodává přes 100 tisíc Kwidů ročně, a to je třeba připomenout, že je k mání jen na pár trzích. Přesto je to letos po Cliu a Capturu třetí nejprodávanější model značky vůbec na celém světě, a to zaostává jen o pár tisíc prodaných aut.
Letos by si Kwid s trochou štěstí měl najít přes 120 tisíc kupců, tedy asi čtvrtinu celkového svého odbytu za 7 let. A to v pár rozvojových zemích. Lze se tomu divit, když auto stojí tolik, kolik stojí a vypadá tak, jak vypadá? Pozoruhodné je, že Francouzi letos evidují 438 prodaných Kwidů i v Evropě, možná jen pro své potřeby, nevíme ale o tom, že by jej tu chtěli nabídnout. Skoro se divíme, však s motory 0,8 a 1,0 je to vlastně Evropan jako vyšitý...












Renault svůj Kwid pro rok 2020 výrazně faceliftoval a evidentně dokázal zaujmout. S 500 tisíci prodeji za celou dobu své existence a více jak 100 tisíci ročně v posledních letech je to už třetí nejprodávanější model značky. Foto: Renault
Zdroj: Renault
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejnovější články
Šéf ChatGPT po sedmi letech čekání zrušil svou objednávku Tesly Roadster, Elon Musk mu to vrátil i s úroky
před 21 minutami
První elektrický Rolls-Royce je už takový propadák, že na něj automobilka musela začít nabízet slevy
před hodinou
Audi chce svůj postupující rozklad zachránit „modelovou ofenzívou”. Tohle má vážně být ta spása?
před 3 hodinami
Nový Renault Twingo je zklamání. Jinak hezký a prostorný vůz nabízí míň než 6 let stará Škoda
před 4 hodinami
Honda zabila možná poslední šanci zachránit image nového Preludu, navíc sama sebe usvědčuje ze lži
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.07. 11:11 - M.Z.
- Onboard videa 11.07. 09:35 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.07. 09:23 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.07. 06:36 - řidičBOB
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
