Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Největší naděje Nissanu na záchranu mizí v dáli, letos už firmě určitě nepomůže
1.10.2020 | Petr Miler
Japonská firma strádá jako žádná jiná srovnatelně velká automobilka a pro záchranu potřebuje dostat na trh nové generace svých dojných krav. V případě modelu Qashqai se to ale nedaří a hned tak ani nepodaří.
Současná situace Nissanu není zrovna nejrůžovější. O japonské automobilce se sice aktuálně mluví v souvislosti s nástupcem modelu 370Z, ovšem nový sporťák značku spasí jen stěží. Mohl by tedy aspoň vylepšit její image, to se ale jen těžko stane v Evropě, kde se ani nebude prodávat. A i kdyby, něčeho takového se lidé nenají, Nissan zkrátka potřebuje prodávat ve velkém a největší naději na spásu pro něj představuje nová generace SUV Qashqai.
Novinka měla být představena už tento měsíc, tedy v říjnu, to už se ale nestane. Výroba britském Sunderlandu, která se touto dobou měla už rozjíždět, je teprve chystána. Důvod byste uhádli - pandemie koronaviru, která způsobila zdržení příprav a vyžádala si tedy i odložení začátku sériové produkce vozu. Na kdy? To ví v tuto chvíli asi jen bůh, sám Nissan konstatuje, že přípravy pokračují a aktuální datum začátku výroby bude zveřejněno až v následujících měsících.
Zdroje zevnitř firmy naznačují, že výroba nebude připravena do dubna 2021, tedy dalších 6 měsíců. To je pro Nissan další nepříjemná zpráva, neboť Qashqai je jeho dlouholetým evropským bestsellerem a v záplavě nových SUV je po šesti letech na trhu stále méně konkurenceschopný - jeho prodeje se tedy po léta drží nad hranicí 200 tisíc vozů ročně, jeho tržní podíl ale klesá, SUV se celkově prodává více a více.
Automobilka přitom už dříve vyslala na silnice testovací prototypy, díky nimž jsme si mohli udělat alespoň částečný obrázek o budoucí podobě novinky. Podle spatřeného bude nový Qashqai bude vypadat moderně, ovšem zároveň tak trochu tuctově. Udivit by nás to ale nemělo, neboť v segmentu SUV již vzniklo tolik vozů, že vybočit z davu je dnes prakticky nemožné a tento model se nikdy nesnažil oslovit divokým vzhledem.
Pokud jde o techniku, Nissan již potvrdil, že nový Qashqai nedorazí jako ryzí elektromobil, místo toho bude elektrický pohon vlastní jen SUV stojícím na odlišné platformě. Pod kapotu se ovšem nemusí dostat ani diesely. Nabídka by proto měla počítat pouze s hybridním ústrojím, přičemž plug-in hybridní systém bude převzat od aliančního Mitsubishi.
Na další detaily si musíme počkat, bude to ale jistě delší čekání, než jsme původně předpokládali. Z říjnového zahájení výroby očividně nezbylo nic a Nissan by musel být hloupý, kdyby novinku prezentoval lidem více jak půl roku před tím, než si ji budou moci fakticky koupit. Očekávání virtuální premiéry spíše až v příštím roce tedy není nemístné.






Nový Nissan Qashqai se zatím nekoná, i když se původně měl začít vyrábět už tento měsíc. Vystačit si tedy zatím musíme s provedením prodávaným od roku 2014, které se před 3 léty dočkalo faceliftu. Foto: Nissan
Zdroje: Nissan, Financial Times
Bleskovky
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
včera
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Budou závody superbiků na silničních okruzích brzy zakázány? 13:14
- Petr Pavel fotografuje kvůli charitativním účelům. včera 20:24
- Nový standartní program víkendu MS-Superbike včera 11:31
- Startovní listina 24 startujících žen WorldWCR 2026 včera 10:00
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. 19.12.2025
Nejčtenější články
Stellantis zvlčil. Po výměně šéfa se z „elektrohujera” stal otevřený odpůrce zákazu spalovacích aut, jde proti EU
20.11.2025
Nové Porsche Cayenne je dokonalý „nicburger”. Nepřichází s jedinou skutečnou předností, firmu může poslat do kolen
20.11.2025
Dealeři aut se znovu vrací k taktice z 90. let, aby prodali víc aut. Je to úplný opak toho, co dosud chtěly automobilky
20.11.2025
Německý dálniční superexpres je levně k mání málo jetý, za cenu obyčejné Octavie vás v bavlnce sveze 300 km/h
20.11.2025
První sériové auto s údajně revolučními bateriemi je po tolika letech čekání obrovské zklamání
20.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
