Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němečtí automobiloví giganti si jdou po krku, rozžehnala je současná krize
25.1.2021 | Petr Miler
Němci drží spolu, říká se ve světě velkého byznysu. Zjevně to ale neplatí v momentě, kdy někomu teče do bot. Tím někým je právě teď Volkswagen a žaluje kvůli tomu Bosch a Continental.
Typické služební auto je v našich končinách německé provenience, pokud v to budeme počítat i Škodu coby součást koncernu Volkswagen. Důvodů je nepochybně více, jedním z nich je ale vliv německých firem na našem území. Někdy je to pevně dáno, někdy jde jen o součást dobrého tónu svého druhu, stalo se ale normou nakupovat u německých značek, pokud je ta či ona firma německá, Němcům patří nebo s někým z Německa úzce spolupracuje. Němci tímto způsobem drží spolu a nepochybně tím zpětně podporují domácí ekonomiku.
Člověk pohybující se v takovém prostředí by si mohl pomyslet cosi o oddanosti až za hrob, ale tak to zjevně není. Současným automobilovým světem zmítá specifická krize daná nedostatkem polovodičů a mikroobvodů, která omezuje či zcela zastavuje výrobu spousty významných značek, mezi nimi i koncernu VW a jeho značek, Škodu nevyjímaje. A právě v této situaci německý patriotismu zjevně musel jít stranou.
Německý magazín Automobilwoche informuje, že kvůli omezení výroby VW Group, které bude znamenat nevyrobení nejméně 100 tisíc původně plánovaných nových aut několika značek, žaluje obří německý koncern dva další domácí obry - firmy Bosch a Continental. Jde o dva z největších světových výrobců automobilových komponentů všeho druhu a jsou to ve výsledku oni, kdo VW nedodává díly, které mu nyní schází.
Co na tom, že za situaci přímo nemohou - polovodičů a mikroobvodů je na trhu obecně nedostatek a sami zbylí dva němečtí giganti jsou obětí nepředvídatelných okolností, které jsme nedávno popisovali a jimž dále neprospěl požár ve fabrice Asahi Kasei Microdevices (AKM). VW Group to ale nezajímá - chce minimalizovat své ztráty spojené s touto patálií a Bosch s Continentalem očividně nechtěly přistoupit k dobrovolné kompenzaci, proto ona žaloba.
K čemu povede, ukáže až čas, je na každý pád zajímavé vidět jít si tyto firmy po krku v momentě, kdy začne jít do tuhého. Pro tuto chvíli už můžeme dodat jen tolik, že situace musí být velmi vážná - za zlepšení dodávek zmíněných komponentů v Tchaj-wanu nyní intervenuje samotné Německo a zvažuje investici do výroby polovodičů a mikroobvodů na domácím území. To aby se něco podobného nemohlo opakovat.
Continental je jedním z největších světových výrobců automobilových komponentů. Je to německá firma, přesto i na ní míří žaloba Volkswagenu kvůli nedostatečným dodávkám elektronických součástek, které nyní brzdí výrobu aut. Ilustrační foto: Continental
Zdroje: Automobilwoche, Reuters
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024 - Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024 - Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva