Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
„Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
19.4.2024 | Petr Miler
Neuvěřitelně pokryteckého vyjádření se dopustil jeden z dědiců modrého oválu a jeho nejvyšší šéf Bill Ford. Hovoří o oddanosti zákazníkům, zrovna tu ale popírá hned svou další větou. Klient v centru pozornosti americké automobilky dávno není.
Jestli některá z automobilek naskočila na elektrickou vlnu maximálně rychle a maximálně ochotně, byl to Ford. Ten už v roce 2021 oznámil, že budoucnost vidí jen v elektromobilech. Od roku 2026 tedy neměl nabízet jediné čistě spalovací auto a od roku 2030 jste si u něj neměli koupit nic než elektromobil.
Jak byste takový záměr zhodnotili? Jako oddanost přáním zákazníků, ať už budou v jakoukoli chvíli jakákoli? Nebo spíš jako vnucování jednoho typu auta bez ohledu na to, co si lidé přejí? Snad nejsme zaujatí, když se přikloníme spíš k druhé možnosti, bylo to dogmatické rozhodnutí mající nulovou vazbu na tržní i technickou realitu.
Kritizovali jsme to celé ty tři roky, po které nám Ford spílal, jak si vůbec dovolujeme jeho skvělé plány kritizovat, až šéf firmy nedávno řekl, že sázky na elektromobily lituje a nestojí o další „pitomé vize”, mezi které se rychlý přechod na elektrická auta nepochybně řadil. Nejsme si jisti, jak moc to platí pro Evropu, neboť evropský a americký Ford byly vždy dvě trochu jiné firmy, bez ohledu na to nám dnes ale přijde neuvěřitelně pokrytecké, aby se nejvyšší šéf automobilky a dědic 23 % akcií automobilky spojených s hlasovacími právy tvářil, jako by Ford žádný stoprocentní přechod jen na elektromobily během nesmyslně krátké doby nezamýšlel.
William Clay Ford Jr. známější jako Bill Ford si totiž v rozhovoru s Reuters nad celou věcí umyl ruce s tím, že se nesnaží nikoho přimět, aby vyměnit své spalovací auto za elektromobil. Jsou to prý zákazníci, kdo rozhodne o tom, co automobilka bude vyrábět, nikdo jiný.
„Nikomu nic necpeme do chřtánu,” řekl 66letý miliardář Reuters. To je ale přesně to, co Ford roky dělal a velmi, velmi agresivně se vyhrazoval proti komukoli, kdo se tuto misi pokoušel zpochybňovat. Automobilka prostě postavila klienty před hotovou věc a až po jejich zřetelném, roky trvajícím odporu a stamiliardách utrpěných ztrát couvl. A teď se tváří, že zákazník je „king”?
Kdyby k tomuto závěru došel pod tlakem okolností, ještě bychom to smířlivě vzali jako projev poučení, že se zákazníkem si není radno zahrávat, jenže podle všeho jde o oportunistické vyjádření nereflektující skutečné uvažování firmy. Jedním dechem si totiž Bill Ford postěžoval, že budoucnost je odvislá od toho, kdo bude zrovna sedět v Bílém domě a nadcházející volby mohou přinést pro výrobce automobilů nejistotu.
Na jednu stranu ano, politické prostředí není možné ignorovat, ale čiší z těchto slov oddanost zákazníkům? Ani ne, a to jsme necitovali to hlavní. „Problém je, že nás politici ženou bičem tam a zpět. (...) Prostě vyberte cestu a půjdeme po ní,” říká Bill Ford.
Znovu: Je tohle vyjádření oddanosti přáním zákazníků? Ani omylem, Ford tím říká, že když politici zítra zvolí cestu elektromobility, půjde po ní též. Jediný důvod, proč se nyní vyjadřuje váhavě je, že budoucnost je nejistá, jako ostatně vždy. V takové chvíli má firma unikátní možnost řídit se opravdu primárně tím, co chtějí lidé, touhle cestou ale ve skutečnosti nemíří - čeká na další ránu bičem a dokonce si o ni říká.



Ford se zcela zřetelné rozhodl „nacpat nám auta jako Mustang Mach-E do chřtánu”, o tom nemůže být pochyb. Že to teď popírá a říká, že je vše v rukou zákazníků, je jen reakcí na nezájem o elektromobily. Nejvyšší šéf firmy ale současně říká, že čeká na další povel od politiků, jak věrohodné tedy jeho vyjádření je? Foto: Ford
Zdroj: Reuters
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před 3 hodinamiMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez v pátek dvakrát havaroval včera 16:32
- Na čele je po pátku v Assenu Filip Salač včera 15:20
- Rabat místo MacKenzieho? 26.6.2025
- Jako lídři přijíždějí do Assenu Marc Marquez, Gonzalez a Rueda 26.6.2025
- Časový program v Assenu 25.6.2025
Nejnovější články
Číňané dál chtějí absolutní rekord „naší” Severní smyčky. Jsou na dostřel, jejich auto zvládá v Liščí noře 313 km/h
před 2 hodinamiMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před 3 hodinamiOd počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
před 5 hodinamiMédia tu kdysi byla od toho, aby kritizovala automobilky za to, co dělají. Teď kritizují vás za to, že nekupujete jejich auta
před 6 hodinamiK mání je dodnes kompletně originální a krásně zachovalá Škoda 100 po teprve 2. majiteli, je to stroj času přímo do roku 1976
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva