Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan GT-R 2017: toto je poslední facelift R35, přidal další koně
23.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Pokud se stále nemůžete rozhodnout, jestli chcete Nissan GT-R, Japonci přicházejí s dalšími argumenty. K těm hlavním patří až 572 koní.
Nissan GT-R současné generace přišel na svět v roce 2007, původně s výkonem 485 koní. Postupné úpravy ale vyhnaly výkon na současných 550 koní - a facelift GT-R pro modelový rok 2017, který se odhalil na newyorském autosalonu, jde ještě dál, konkrétně na 572 koní a 633 Nm. To je o 22 koní a 5 Nm víc - a o skoro stovku více oproti stavu před devíti lety.
Nissan udržuje generaci R35 na špici relativně četnými facelifty, jen po stránce výkonu přišlo jedno navýšení v roce 2010 a druhé v roce 2012. A zcela původní nezůstal ani vzhled, třebaže se nikdy nezměnil tolik, jako pro modelový rok 2017. Příští generace Nissanu GT-R s označením R36 přijde na svět nejdřív v roce 2018, možná ale ještě později, takže se omlazení rozhodně hodí. K tomu dnes představenému Nissan říká, že je u R35 tím úplně posledním.
Po stránce vzhledu vidíme zejména novou kapotu, přední nárazník a masku chladiče. Ta má nově chromované V jako ostatní, civilnější Nissany. Níže vidíme větší otvor pro přístup chladicího vzduchu a přibyly také otvory po stranách pod LEDkami denního svícení. V první řadě byla v hledáčku funkčnost, příď údajně generuje lepší přítlak; vzhled u GT-R nikdy nebyl hlavním prodejním artiklem, zejména zepředu. Sluší se nicméně dodat, že faceliftovaná vizáž pořád nebude pro každého. Změnila se také záď, která má nově větrací otvory u koncovek výfuku.
Uvnitř nacházíme nové sedačky, které mají poskytnout lepší oporu v zatáčkách a zároveň i komfort, přepracovanou středovou konzoli s větším displejem a méně tlačítky a také kožené čalounění v podstatě všude, kde oko, prsty nebo pozadí spočine, včetně palubní desky. Menšího počtu tlačítek bylo dosaženo tak, že bylo ovládání navigace a rádia sdruženo do displeje; klimatizaci zůstává vlastní ovládací panel s tlačítky. Palubní systém dostal také ovladač na středový tunel.
Nově jsou pádla řazení na volantu, ne na sloupku, takže na ně snáze dosáhnete v zatáčkách. Převodovka má také být schopna řadit plynuleji než dřív díky úpravám v její konstrukci. Větší pohodlí při jízdě má zajistit také čelní sklo lépe izolující hluk nebo aktivní rušení okolního hluku. A motor má zase znít lépe díky něčemu, co se jmenuje Active Sound Enhancement - že by už i vrcholný Nissan nastupoval na vlnu umělého zvuku motorů?
Vůz údajně dostal nový titanový výfukový systém, který skutečný zvuk motoru prý trochu vylepšil a jistě i pomohl s výkonem. Za zmíněným nárůstem o 22 koní ale stojí spíš o kousek větší tlak turbodmychadel a přepracované časování zapalování. Podle Nissanu vůz lépe zrychluje zejména nad 3 200 otáčkami, přesná čísla ale zveřejněna nebyla.
Stroj, který si můžeme prohlédnout na obrázcích a videu níže, je verze GT-R Premium Edition, jedna ze čtyř, které budou k mání. Je oděn do nové barvy, oranžové Blaze Metallic, a kůže v interiéru je nejspíš světle hnědá Rakuta, také novinka. Další volbou bude červená a slonovinová, a samozřejmě obligátní černá.
Ve Spojených státech bude tato verze GT-R k mání v průběhu léta. V Evropě bychom se měli dočkat nejpozději letos na podzim, protože vůz je psán jako modelový rok 2017, jak stojí i výše. Zatím se pokochejme fotografiemi a videem, na kterém vůz sice neslyšíme, ale aspoň ho vidíme v pohybu. Tahle oranžová mu docela sluší.













Poslední facelift GT-R generace R35 živě v New Yorku

















































Nové GT-R má o trochu agresivnější vizáž
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 3 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před hodinou
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 2 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 3 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 4 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
