Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan GT-R 2017: toto je poslední facelift R35, přidal další koně
23.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Pokud se stále nemůžete rozhodnout, jestli chcete Nissan GT-R, Japonci přicházejí s dalšími argumenty. K těm hlavním patří až 572 koní.
Nissan GT-R současné generace přišel na svět v roce 2007, původně s výkonem 485 koní. Postupné úpravy ale vyhnaly výkon na současných 550 koní - a facelift GT-R pro modelový rok 2017, který se odhalil na newyorském autosalonu, jde ještě dál, konkrétně na 572 koní a 633 Nm. To je o 22 koní a 5 Nm víc - a o skoro stovku více oproti stavu před devíti lety.
Nissan udržuje generaci R35 na špici relativně četnými facelifty, jen po stránce výkonu přišlo jedno navýšení v roce 2010 a druhé v roce 2012. A zcela původní nezůstal ani vzhled, třebaže se nikdy nezměnil tolik, jako pro modelový rok 2017. Příští generace Nissanu GT-R s označením R36 přijde na svět nejdřív v roce 2018, možná ale ještě později, takže se omlazení rozhodně hodí. K tomu dnes představenému Nissan říká, že je u R35 tím úplně posledním.
Po stránce vzhledu vidíme zejména novou kapotu, přední nárazník a masku chladiče. Ta má nově chromované V jako ostatní, civilnější Nissany. Níže vidíme větší otvor pro přístup chladicího vzduchu a přibyly také otvory po stranách pod LEDkami denního svícení. V první řadě byla v hledáčku funkčnost, příď údajně generuje lepší přítlak; vzhled u GT-R nikdy nebyl hlavním prodejním artiklem, zejména zepředu. Sluší se nicméně dodat, že faceliftovaná vizáž pořád nebude pro každého. Změnila se také záď, která má nově větrací otvory u koncovek výfuku.
Uvnitř nacházíme nové sedačky, které mají poskytnout lepší oporu v zatáčkách a zároveň i komfort, přepracovanou středovou konzoli s větším displejem a méně tlačítky a také kožené čalounění v podstatě všude, kde oko, prsty nebo pozadí spočine, včetně palubní desky. Menšího počtu tlačítek bylo dosaženo tak, že bylo ovládání navigace a rádia sdruženo do displeje; klimatizaci zůstává vlastní ovládací panel s tlačítky. Palubní systém dostal také ovladač na středový tunel.
Nově jsou pádla řazení na volantu, ne na sloupku, takže na ně snáze dosáhnete v zatáčkách. Převodovka má také být schopna řadit plynuleji než dřív díky úpravám v její konstrukci. Větší pohodlí při jízdě má zajistit také čelní sklo lépe izolující hluk nebo aktivní rušení okolního hluku. A motor má zase znít lépe díky něčemu, co se jmenuje Active Sound Enhancement - že by už i vrcholný Nissan nastupoval na vlnu umělého zvuku motorů?
Vůz údajně dostal nový titanový výfukový systém, který skutečný zvuk motoru prý trochu vylepšil a jistě i pomohl s výkonem. Za zmíněným nárůstem o 22 koní ale stojí spíš o kousek větší tlak turbodmychadel a přepracované časování zapalování. Podle Nissanu vůz lépe zrychluje zejména nad 3 200 otáčkami, přesná čísla ale zveřejněna nebyla.
Stroj, který si můžeme prohlédnout na obrázcích a videu níže, je verze GT-R Premium Edition, jedna ze čtyř, které budou k mání. Je oděn do nové barvy, oranžové Blaze Metallic, a kůže v interiéru je nejspíš světle hnědá Rakuta, také novinka. Další volbou bude červená a slonovinová, a samozřejmě obligátní černá.
Ve Spojených státech bude tato verze GT-R k mání v průběhu léta. V Evropě bychom se měli dočkat nejpozději letos na podzim, protože vůz je psán jako modelový rok 2017, jak stojí i výše. Zatím se pokochejme fotografiemi a videem, na kterém vůz sice neslyšíme, ale aspoň ho vidíme v pohybu. Tahle oranžová mu docela sluší.
Poslední facelift GT-R generace R35 živě v New Yorku
Nové GT-R má o trochu agresivnější vizáž
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nepochopitelně těžký Mercedes-AMG GT ve sprintech spráskali jako psa, nestačil ani 9 let starému Audi bez turba s pohonem 4x2
před 5 hodinami - Stavbaři omylem vyhodili do vzduchu 110 let starý most, tomu se říká špatný den v práci
včera - Nejvzácnější a nejpodivnější moderní Lambo se po letech konečně prodalo, i aukční rekord ale musel majitele zklamat
14.6.2024
Nové na MotoForum.cz
- Šampionát IDM míří do Mostu 11:00
- KTM s automatickou převodovkou AMT: poprvé na Erzeberg Rodeu 10:37
- Vítězný hattrick Topraka Razgatliogla včera 15:51
- Vítězem Huertas, 27. Vostatek (crash). včera 15:43
- Vítězství Mahendry včera 15:12
Nejnovější články
- Rusové si nové Maybachy koupit nemohou, a tak si postavili vlastní. Dokonce takový, který automobilka ani neprodává
před 3 hodinami - Nezničitelné dieselové Mercedesy z 90. let stoupají na ceně jako blázen, hezký kus se nyní prodal za 2,3 milionu Kč
před 4 hodinami - Nepochopitelně těžký Mercedes-AMG GT ve sprintech spráskali jako psa, nestačil ani 9 let starému Audi bez turba s pohonem 4x2
před 5 hodinami - VW vyhrál soud s dealerem, který dovážel jeho o polovinu levnější auta z Číny, nejspíš je čeká sešrotování
před 6 hodinami - Němci vyzkoušeli jedno z nejspolehlivějších „normálních” moderních aut, tuto Toyotu lidé v bazarech zbytečně přehlíží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva